rancangan pengajaran harian psv 2015

Upload: sanzoosensei

Post on 08-Jan-2016

234 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

psv

TRANSCRIPT

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015MINGGU: 12HARI: KHAMIS TARIKH: 9 APRIL 2016Kelas :6 BERLIAN Masa:9.15 10.15 amSubjek: Pendidikan Seni Visual Tema : Objek Buatan Manusia Modul 3 : Membentuk & membuat binaan Aktiviti : StabailStandard Pembelajaran:1 - 4 Tajuk : Mozek dan BonekaBahan Bantu Belajar:Buku Teks PSV dan Internet

3.1 PERSEPSI ESTETIK

3.2 APLIKASI SENI

Objektif:

Aktiviti :

Penilaian P&P: Pada akhir pembelajaran murid akan dapat:1. Memahami dan menggunakan unsur seni dan prinsip rekaan dalam penghasilan boneka. 2. Menghasilkan boneka yang menarik menggunakan unsur seni kepelbagaian,imbangan dan pergerakan.3. Mengetahui teknik penghasilan boneka yang baik

1. Guru menunjukkan contoh dan bersoal jawab tentang karya (bahasa seni visual). 2. Guru menunjuk cara menghasilkan boneka menggunakan teknik yang betul. 3. Murid menghasilkan boneka mengikut idea dan kreativiti masing-masing.

Proses penghasilan karya stabail sepanjang aktiviti berdasarkan empat Standard Kandungan.EMK :Kreativiti dan Inovasi, TMK, keusahawanan dan nilai murni Impak (refleksi) :30 murid dapat mencapai objektif yang ditetapkan dan 6 murid yang tidak mencapai Objekitif akan diberi bimbingan khas dalam sesi pembentangan pada masa akan datang.

MINGGU: 12HARI: KHAMIS TARIKH: 20 APRIL 2016Kelas :6 BERLIANMasa:9.15 10.15 amSubjek: Pendidikan Seni Visual Tema : Objek Buatan Manusia Modul 3 : Membentuk & membuat binaan Aktiviti : StabailStandard Pembelajaran:1 - 4 Tajuk : Mozek dan BonekaBahan Bantu Belajar:Buku Teks PSV dan Internet

3.3 EKSPRESI KREATIF

3.4 APRESIASI SENI

Objektif:

Aktiviti :

Penilaian P&P: Pada akhir pembelajaran murid akan dapat:1. Memahami dan menggunakan unsur seni dan prinsip rekaan dalam penghasilan boneka. 2. Menghasilkan boneka yang menarik menggunakan unsur seni kepelbagaian,imbangan dan pergerakan.3. Mengetahui teknik penghasilan boneka yang baik. 4. Membuat apresiasi berpandukan bahasa seni visual yang telah dipelajari.

1. Guru menunjukkan contoh dan bersoal jawab tentang karya (bahasa seni visual). 2. Guru menunjuk cara menghasilkan boneka menggunakan teknik yang betul. 3. Murid menghasilkan boneka mengikut idea dan kreativiti masing-masing. 4. Murid mempamer dan menceritakan karya seni yang dihasilkan.

Proses penghasilan karya stabail sepanjang aktiviti berdasarkan empat Standard Kandungan.EMK :Kreativiti dan Inovasi, TMK dan nilai murni Impak (refleksi) :30 murid dapat mencapai objektif yang ditetapkan dan 6 murid yang tidak mencapai Objekitif akan diberi bimbingan khas dalam sesi pembentangan pada masa akan datang.

RPH PENGURUSAN PAMERAN

Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual Masa 10.35 11.35 am

Kelas 6 BerlianTema dan Tajuk Pengurusan Pameran

Modul Pengurusan Pameran

Standard Pembelajaran 1.2 Persepsi Estetik2.2 Aplikasi Seni3.2 Ekspresi Kreatif 4.2 Apresiasi Seni

Objektif Pembelajaran Di akhir pengajaran murid dapat: 1. Merancang dan melaksanakan pameran yang menggabungkan karya daripada empat modul dalam Pendidikan Seni Visual.2. Melaksanakan pameran secara kolaboratif.3.Membuat apresiasi terhadap karya dan refleksi pameran.

Aktiviti PdP 1. Murid membuat persepsi dan mengenal pasti prosedur pengurusan pameran.2. Murid mengaplikasikan prosedur pengurusan pameran.3. Murid menzahirkan idea melalui pelbagai gabungan teknik Mozek dan boneka dalam melaksanakan pameran mengikut prosedur.4. Murid membuat apresiasi dan refleksi terhadap pameran yang telah dilaksanakan.

EMK 1 .Kreativiti dan Inovasi ,TMK dan nilai murni

BBB Hasil karya murid

Penilaian PdP Proses penghasilan karya sepanjang aktiviti berdasarkan empat Standard Kandungan.

Refleksi 30 murid dapat mencapai objektif yang ditetapkan dan 6 murid yang tidak mencapai Objekitif akan diberi bimbingan khas dalam sesi pembentangan pada masa akan datang.