minit mesyuarat pbs ke dua 2015

8
MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA PBS KALI KE 2 TAHUN 2015 TARIKH : 9 MAC 2015 HARI : ISNIN TEMPAT : BILIK MESYUARAT MASA : 2 PETANG KEHADIRAN GURU : Hajah Faridah Binti Salleh - Pengerusi Pengetua SMK Batu Muda Yuhanis Bt Yusof PK Kurikulum dan Tadbiran Norbaya Binti Katan GKMP Sains Dan Matematik Sutwan Kaur A/P Bakhtawar Singh GKMP Teknik Dan Vokasional Rosiah Bt Mustafa GKMP Kemanusiaan Naraha Bt Muda - Kaunselor Asiah Bt Yusoff - KP Sains Naemah Bt Muda - KP Bahasa Melayu Azalinah Bt Mohd - KP Geografi Ami Amwirah Bt Hamid - KP Perdagangan Khadijah Bt Ibrahim - KP Bahasa Inggeris Jamilah Bt Supangat - KP Matematik Azean Idura Bt Abdul Rahim - KP Kemahiran Hidup Ibtisam Bt Kaseri - KP Pendidikan Sivik Kewarganegaraan Norhafizah Binti Bisni - KP Sains Tulen/Setiausaha SPBT Zaleha Bt Mohamaed - KP Tasawur Islam Maimun Binti Hj. Harun - KP Pendidikan Islam Mohd Ilyas Bin Imam - KP MPV Motor Nor Haida Bt Muhammad - KP Reka dan Jahitan Pakaian Norjamiah Ahmad Zubir - KP Ekonomi Asas Nur Sara Binti Mohd. Azaman - KP Pendidikan Jasmani dan Kesihatan 1

Upload: hmyhoney

Post on 06-Dec-2015

101 views

Category:

Documents


8 download

DESCRIPTION

mm

TRANSCRIPT

Page 1: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA PBS KALI KE 2 TAHUN 2015

TARIKH : 9 MAC 2015HARI : ISNIN TEMPAT : BILIK MESYUARATMASA : 2 PETANG

KEHADIRAN GURU : Hajah Faridah Binti Salleh - Pengerusi

Pengetua SMK Batu Muda Yuhanis Bt Yusof

PK Kurikulum dan Tadbiran Norbaya Binti Katan

GKMP Sains Dan Matematik Sutwan Kaur A/P Bakhtawar Singh

GKMP Teknik Dan Vokasional Rosiah Bt Mustafa

GKMP Kemanusiaan Naraha Bt Muda - Kaunselor Asiah Bt Yusoff - KP Sains Naemah Bt Muda - KP Bahasa Melayu Azalinah Bt Mohd - KP Geografi Ami Amwirah Bt Hamid - KP Perdagangan Khadijah Bt Ibrahim - KP Bahasa Inggeris Jamilah Bt Supangat - KP Matematik Azean Idura Bt Abdul Rahim - KP Kemahiran Hidup Ibtisam Bt Kaseri - KP Pendidikan Sivik

Kewarganegaraan Norhafizah Binti Bisni - KP Sains Tulen/Setiausaha SPBT Zaleha Bt Mohamaed - KP Tasawur Islam Maimun Binti Hj. Harun - KP Pendidikan Islam Mohd Ilyas Bin Imam - KP MPV Motor Nor Haida Bt Muhammad - KP Reka dan Jahitan Pakaian Norjamiah Ahmad Zubir - KP Ekonomi Asas Nur Sara Binti Mohd. Azaman - KP Pendidikan Jasmani dan

Kesihatan Roslina Binti Ismail - KP Pendidikan Seni Visual Rozanah Binti Jas - KP Sejarah Suzila Bt Ismail - KP ERT Nor Hidayah Bt Baharuddin - KP Pendidikan Moral Fatimah Binti Abdul Manap Muyong - Setiausaha Tingkatan 6 Rosliza Binti Zakaria - Ketua Unit Bahasa Melayu Laily Bt Kassim - Ketua Unit Sejarah Hafizol Bin Che Husin - Ketua Setiausaha

Peperiksaan/Pentaksiran Nurul Jalilah Binti Abdul Rashid - Setiausaha Peperiksaan Ting 4

1

Page 2: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

Faridah Bt Muhamad - Setiausaha Peperiksaan Tingkatan 5 Noor Zuraini Binti Alias - Setiausaha Data/EMIS/Jadual

Waktu Ong Khai Yin - Setiausaha Pusat Sumber Tan Heng Fong - Setiausaha STPM Nur Akhilah Binti Hussin - Setiausaha Peperiksaan Ting 3 Sabarina Bt Abu Bakar - Penyelaras ICTL Wan NorAzemah Bt Wan Abdullah - PPKI Azrin Bt Zakaria - Setiausaha Kurikulum

Tidak Hadir : Wan Mahiswandi Bin Wan Ismail - KP Lukisan Kejuruteraan Mohd Rezdhuwan Bin Suhaimi - KP Prinsip Akaun (Tidak Hadir)

2

Page 3: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

1.0 UCAPAN ALU-ALUAN

Pn Hjh Faridah Bt Salleh, Pengetua SMK Batu Muda selaku Pengerusi mesyuarat memulakan mesyuarat dengan membaca Surah Al Fatihah. Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua guru yang dapat hadir ke Mesyuarat PBS yang kedua bagi tahun 2015.

2.0 PENGESAHAN MINIT MESYUARAT

Pn Laily Bt Kassim telah mencadangkan agar minit mesyuarat yang lepas disahkan dan cadangan tersebut telah disokong oleh Pn Ami Amwirah Bt Hamid.

3.0 PERKARA-PERKARA BERBANGKIT

3.1 Ada guru-guru yang masih belum memasukkan markah pelajar dalam SAPS kerana guru kelas tidak mendaftar pelajar. Analisis Ujian Intervensi perlu disiapkan secepat mungkin. Tindakan: Semua guru

3.2 Anjung PBS yang dilaksanakan pada minggu ini dimulai dengan Panitia Pendidikan Jasmani dan Kesihatan pada waktu rehat. ‘Portable microphone’ boleh dipinjam dari Makmal Sains. Tindakan : Ketua Panitia

3.3 Silibus mata pelajaran bagi Tingkatan 3 lewatnya pada akhir Julai.

Tindakan : Semua guru

3.4 Pengerusi memaklumkan bahawa semakan semula pelajar terhadap keputusan PT3 telah dibuat oleh hanya seorang pelajar dan tiada perubahan atas keputusan peperiksaan tersebut.

Tindakan : Makluman

4.0 PENTAKSIRAN

4.1 Bagi pentaksiran PTS pula, Pn Akhilah memaklumkan bahawa satu modul offline boleh digunakan sebagai satu bukti yang akan ditunjukkan pada ibu bapa pada Hari Penetapan Target. Modul ini adalah gabungan semua mata pelajaran dan semua guru mata pelajaran perlu masukkan data ke dalam modul offline tersebut. Guru mata pelajaran juga perlu masukkan Band bagi PBS. Semua data ini perlu diserahkan kepada guru kelas selewat-

3

Page 4: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

lewatnya Hari Rabu sebelum Hari Penetapan Target. Persetujuan dibuat untuk emailkan data kepada guru kelas mulai Selasa (24 Mac 2015) dan selewat-lewatnya Khamis (26 Mac 2015). Cetakan slip dibuat oleh setiap guru kelas.

Tindakan : Semua guru m/p

4.2 Pengerusi memaklumkan bahawa guru Mata Pelajaran tingkatan 1 dan Tingkatan 2 juga perlu melengkapkan modul offline sebanyak mana yang telah di taksir.

Tindakan : Semua guru m/p

4.3 Pengerusi memaklumkan pelajar yang bermasalah dalam melaksanakan PBS hendaklah dirujuk kepada kaunselor dan diambil tindakan sewajarnya.

Tindakan : Makluman

4.4 Pengerusi memaklumkan bahawa Psikometri akan dijalankan oleh kaunselor sekolah mengikut takwin yang telah ditetapkan.

Tindakan : Makluman

4.5 Hari penetapan target akan diadakan pada Hari Khamis iaitu 2 April 2015. Surat akan dikeluarkan kepada ibu bapa selewat-lewatnya pada Hari Jumaat (27 Mac 2015). Graf yang akan dilukis pada graf penetapan target ialah graf garis. Hari Penetapan Target adalah dari pukul 11.00 pagi hingga 1.05 petang bagi pelajar sesi pagi dan 1.05 petang hingga 3.00 petang bagi pelajar sesi petang. Ibu bapa boleh membawa pelajar pulang bagi pelajar sesi pagi. Kaunselor diminta tunggu sehingga 3.00 petang. Pengerusi meminta supaya hari ini dijadikan sebagai satu aktiviti sarana ibu bapa.

Tindakan : Makluman

4.5 Kertas graf akan diedarkan pada Hari Isnin untuk guru kelas buat bersama-sama pelajar. Graf yang dilukis adalah graf garis.

Tindakan : Guru kelas

4.12 Hari Anugerah Cemerlang akan dilangsungkan pada 11 April 2015. Mesyuarat Hari Anugerah Cemerlang ke 2 akan diadakan pada hari Selasa (31 Mac 2015).

Tindakan : Guru kelas

4

Page 5: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

5.0 PENJAMINAN KUALITI PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (P.B.S) & PROGRAM PEMBUDAYAAN P.B.S

5.1 Semua guru kanan diminta untuk meneruskan peranan dan tanggungjawab dalam memastikan kualiti PBS ditahap yang tertinggi.

5.2 Semua guru kanan juga diingatkan untuk memantau keberkesanan perjalanan program

pembudayaan PBS di sekolah.

Tindakan : Makluman6.0 Hal-hal lain

6.1 Pn Sabarina memaklumkan bahawa 82 buah netbook telah diterima di mana didapati 3 buah rosak dan 10 buah telah diambi oleh PPKI. Baki sebanyak 69 buah lagi boleh dipinjam oleh guru-guru. Netbook ini di dalam troli dan disimpan di dalam bilik kebal. Jika guru-guru hendak meminjam boleh tulis nama pada buku peminjaman dan boleh mengambil kunci dari Penolong Kanan Tadbir Dan Kurikulum. Guru-guru digalakkan menggunakannya pada waktu 2 masa PdP. Guru-guru perlu masukkan password wifi untuk menggunakannya.

Tindakan : Semua Ketua Panitia.

6.2 Pegerusi meminta semua guru menggunakan netbook tersebut jika ada masa yang bersesuaian dan pastikan keselamatan netbook tersebut. Pengerusi menyarankan supaya guru-guru menggunakan netbook tersebut pada slot VLE Frog. Setiap panitia boleh mengaturkan jadual untuk menggunakan netbook tersebut supaya dapat digunakan secara efisien.

Tindakan : Semua guru

7.0 HAL-HAL LAIN

Tiada.

8.0 Ucapan Penangguhan

8.1 Pengerusi mengharapkan agar semua KP memberikan kerjasama yang jitu dalam menjayakan semua program sekolah. Beliau mengakhiri mesyuarat ini dengan bacaan Surah Al Asr.

5

Page 6: Minit Mesyuarat Pbs Ke Dua 2015

Mesyuarat ditangguhkan pada pukul 4.00 petang.

Disediakan oleh :

(Hafizol bin Che Husin)Setiausaha PBSSMK Batu Muda,Kuala Lumpur.

6