minit mesyuarat hem 1 2014

3
SPSK PK 07/3 SK (A) BUKIT KEMANDOL, KLANG MINIT MESYUARAT HEM BIL. 01/2014 Tarikh : 30 Disember 2014 Masa : 0800 pagi Tempat : Bilik Komputer, SK (A) Bukit Kemandol, Klang Pengerusi : En. Hashim bin Asmat (Guru Besar) Kehadiran : 10 orang Yang hadir : Semua ahli mesyuarat hadir (seperti lampiran kehadiran mesyuarat) kecuali :- 1. En. Abdul Halim bin Ahmad 2. En. Wan Mohd Zulhilmi bin Wan Hassan 1. KATA ALU-ALUAN PENGERUSI 1.1 Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih di atas kehadiran semua ahli dan tujuan mesyuarat diadakan adalah untuk membincangkan maklumat terkini tentang perjalanan program dan aktiviti di bawah Unit Hal Ehwal Murid. Makluman 2. MEMBENTANG DAN MENGESAHKAN MINIT YANG LEPAS 2.1 Minit Mesyuarat Bil. 03/2013 bertarikh 04 September 2013 diterima tanpa sebarang pindaan. 2.2 Dicadang untuk disahkan oleh En. Mohd Azrin bin Mohd Hanafiah. 2.3 Disokong oleh En. Mohd Zin bin Hamzah. Makluman 3. PERKARA BERBANGKIT Tiada 4. LAPORAN UNIT / PERKARA BARU 4.1 Laporan Guru Bertugas 4.1.1 Pn. Norini memaklumkan bahawa Unit HEM akan menyediakan buku bagi laporan guru bertugas mingguan untuk diisi oleh guru-guru yang bertugas mengikut minggu yang telah ditetapkan. Makluman No. Keluaran Tarikh Keluaran No. Pindaan Tarikh Pindaan 02 01 NOVEMBER 2011 00 Hak Cipta [email protected]

Upload: akademi-kota-raja-utama

Post on 09-Aug-2015

144 views

Category:

Documents


6 download

TRANSCRIPT

Page 1: Minit mesyuarat hem 1 2014

SPSK PK 07/3

SK (A) BUKIT KEMANDOL, KLANGMINIT MESYUARAT HEM BIL. 01/2014

Tarikh : 30 Disember 2014Masa : 0800 pagi Tempat : Bilik Komputer, SK (A) Bukit Kemandol, KlangPengerusi : En. Hashim bin Asmat (Guru Besar)Kehadiran : 10 orangYang hadir : Semua ahli mesyuarat hadir (seperti lampiran kehadiran mesyuarat)

kecuali :-1. En. Abdul Halim bin Ahmad2. En. Wan Mohd Zulhilmi bin Wan Hassan

1. KATA ALU-ALUAN PENGERUSI1.1 Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih di atas kehadiran semua ahli dan tujuan

mesyuarat diadakan adalah untuk membincangkan maklumat terkini tentang perjalanan program dan aktiviti di bawah Unit Hal Ehwal Murid.

Makluman 2. MEMBENTANG DAN MENGESAHKAN MINIT YANG LEPAS

2.1 Minit Mesyuarat Bil. 03/2013 bertarikh 04 September 2013 diterima tanpa sebarang pindaan.

2.2 Dicadang untuk disahkan oleh En. Mohd Azrin bin Mohd Hanafiah.2.3 Disokong oleh En. Mohd Zin bin Hamzah.

Makluman3. PERKARA BERBANGKIT

Tiada

4. LAPORAN UNIT / PERKARA BARU4.1 Laporan Guru Bertugas

4.1.1 Pn. Norini memaklumkan bahawa Unit HEM akan menyediakan buku bagi laporan guru bertugas mingguan untuk diisi oleh guru-guru yang bertugas mengikut minggu yang telah ditetapkan.

MaklumanNo. Keluaran Tarikh Keluaran No. Pindaan Tarikh Pindaan

02 01 NOVEMBER 2011 00

Hak Cipta [email protected]

Page 2: Minit mesyuarat hem 1 2014

SPSK PK 07/3

4.2 Program Unit Hal Ehwal Murid (HEM)

4.2.1 Pn. Norini telah merangka beberapa program yang akan dikendalikan Unit HEM dalam tempoh terdekat iaitu Program Jom Gosok Gigi, Jom Balut Buku, Guru Penyayang (Hadiah hari Jadi) dan Program Keceriaan Kelas mengikut Pelan Strategik. Setiap program akan dijalankan secara berkala mengikut tempoh yang ditetapkan. Kertas kerja akan disediakan bagi memohon peruntukan PIBG bagi setiap program yang dijalankan.

Tindakan : AJK 3K

5. HAL-HAL LAIN

5.1 Jadual Kedatangan Murid bagi awal persekolahan sesi 2014 menggunakan jadual sementara untuk tempoh seminggu.

Tindakan: Guru Kelas

5.2 Guru Kelas Tingkatan 1 dan Tahun 1 hendaklah merekodkan nama murid berdasarkan nama yang telah didaftarkan dengan pihak sekolah. Guru kelas juga diminta mendapatkan ukuran baju, seluar dan kasut bagi tujuan permohonan bantuan pakaian oleh pihak Jabatan Kebajikan Orang Asli (JAKOA).

`Tindakan: Guru Kelas Tingkatan 1 dan Tahun 1

5.3 Guru-guru yang memegang fail dalam jawatankuasa HEM boleh menyerahkan fail-fail kepada Unit HEM bagi tujuan semakan dan kemaskini maklumat terkini.

Tindakan : AJK – AJK HEM

5.4 Pihak kesihatan akan menjalankan suntikan payu dara (HPV) bagi murid-murid perempuan Tingkatan 1. Guru-guru boleh mendapatkan atau memaklumkan kepada murid-murid untuk mendapatkan buku Rekod Kesihatan Murid dari sekolah asal.

Tindakan : Guru Kelas

5.5 Pengurusan Skim Pengurusan Buku Teks (SPBT) di bawah tanggungjawab En. Khairuman bin Sahlan bagi sekolah rendah manakala untuk sekolah menengah pula boleh merujuk kepada En. Tulipan. AJK-AJK SPBT pohon membantu di dalam pengurusan stok buku teks.

Tindakan : AJK SPBT

No. Keluaran Tarikh Keluaran No. Pindaan Tarikh Pindaan

02 01 NOVEMBER 2011 00

Hak Cipta [email protected]

Page 3: Minit mesyuarat hem 1 2014

SPSK PK 07/3

5.6 Jawatankuasa Aset akan distruktur semula dengan menjelaskan lagi tugas-tugas pegawai aset,laporan-laporan yang perlu disediakan dan perlantikan baru berdasarkan gred perkhidmatan.

Makluman

5.7 Guru Data hendaklah memastikan maklumat keturunan murid di dalam Sistem Maklumat Murid (SMM) sebagai Orang Asli Semenanjung. Ini memastikan maklumat tersebut selari dengan data bagi permohonan bantuan KWAMP.

Tindakan: Guru Data

5.8 Buku kawalan kelas akan disediakan untuk tempoh enam bulan pertama penggal persekolahan. Guru-guru diminta prihatin terhadap catatan di dalam buku bagi memastikan maklumat-maklumat yang perlu diisi.

Makluman

6.0 PENUTUP

6.1 Mesyuarat ditangguhkan pada pukul 9.30 pagi dan akan bermesyuarat semula pada tarikh yang akan dimaklumkan kemudian.

Disediakan Oleh: Disemak oleh :

(EN. MOHD KAMIL B YUSOF) (PN. NORINI BT YAHYA)Setiausaha Hal Ehwal Murid Guru Penolong Hal-Ehwal Murid

No. Keluaran Tarikh Keluaran No. Pindaan Tarikh Pindaan

02 01 NOVEMBER 2011 00

Hak Cipta [email protected]