carta organisanasi koko 2015

22

Click here to load reader

Upload: albertlambak

Post on 10-Apr-2016

11 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

koko

TRANSCRIPT

Page 1: Carta Organisanasi Koko 2015

CARTA ORGANISASI KOKURIKULUMSJK (T) LADANG LAMBAK

2015

35

PN. A. PUGUNASVARIGuru Besar

EN. MOHD TAUFIK BIN MOHD MUSBAHGPK Kokurikulum

Penyelaras PasukanPakaian Seragam

En. Mohd Taufik Bin Mohd Musbah

Penyelaras Kelab /Persatuan

Pn. P. Anita

Penyelaras Kelab Sukan/ Permainan

En. A. Siva Piragash

Setiausaha SukanEn. A. Siva

Piragash

Tunas KRSPn. N. VimalaPn. R. GeetahCikgu A

Persatuan AkademikPersatuan B.MelayuPn. P. Anitha

Persatuan B. InggerisPn. T. Malini

Persatuan B. TamilCik. K. Saraswathy

Persatuan Sains & MatematikEn. P. Albert Paul

Per. Bukan AkademikPer. Kebudayaan dan KesenianPn. R. Manjulah

Kelab Rukun NegaraPn. R. Geetah

Persatuan Bola SepakEn. A. Siva Piragash

Persatuan BadmintonPn. T.Rajeswary

Kelab CaturEn. Mohd Taufik

Rumah SukanRumah MerahPn. T. MaliniPn.P. AnitaPn. R. Geetah

Rumah HijauCik K.SaraswathyEn. P. Albert PaulPn. N. Vimala

Rumah KuningPn. T. RajeswaryCik M. DeviPn. R.Manjulah

Pasukan SekolahEn. A.Siva PiragashEncik Mohd Taufik

Pengerusi Pasukan Pakaian Seragam, Kelab/Persatuan, Kelab Sukan/ Permainan, Ketua Rumah Sukan Dan Kapten Pasukan Sekolah (Murid-Murid)

Page 2: Carta Organisanasi Koko 2015

JAWATANKUASA PROGRAM 1M1SSJK(T) LADANG LAMBAK 2015

PENGERUSIPN. A.PUGUNASVARI

GURU BESAR

NAIB PENGERUSIEN. P. ALBERT PAUL

GPK 1

PENYELARASMOHD TAUFIK BIN MOHD MUSBAH

GPK KOKURIKULUM

AHLI JAWATANKUASA

36

EN. A. SIVAPIRAGASHPN. R.MANJULAHPN. N. VIMALAPN. P.ANITACIK K.SARASWATHYPN. R. GEETAHPN. T. RAJESWARYPN. T.MALINICIKGU A

Page 3: Carta Organisanasi Koko 2015

MAJLIS SUKAN SEKOLAHSJK (T) LDG LAMBAK

2015

PN. A. PUGUNASVARIPengerusi

EN. T.GANGADARANPengerusi PIBG

EN. MOHD TAUFIK BIN MOHD MUSBAHPenyelaras

EN. A. SIVA PIRAGASHSetiausaha Sukan

EN. P. ALBERT PAULBendahari

Ahli Jawatankuasa Guru Penasihat Rumah SukanSJK ( T) Ladang Lambak 2015

Rumah Merah Rumah Kuning1 Pn. T. Malini 1 Pn. R.Manjulah2 Pn. P. Anita 2 Pn. R. Geetah3 Pn. T.Rajeswary 3 Cikgu A

Rumah Hijau1 Cik K. Saraswathy2 En. P. Albert Paul3 Pn. N. Vimala

37

Page 4: Carta Organisanasi Koko 2015

BIDANG / SENARAI TUGAS UNIT KOKURIKULUM

A ) GURU PENOLONG KANAN KOKURIKULUM

1. Menjalankan tugas-tugas Pengetua / Guru Besar semasa ketiadaan Guru Besar.2. Mengajar sebilangan waktu mengikut arahan Pengetua / Guru Besar.3. Bertanggungjawab kepada Pengetua / Guru Besar dalam semua aktiviti ko kurikulum iaitu sukan /

permainan, kelab, dan unit pakaian beruniform4. Membantu Pengetua / Guru Besar menyelia dalam pentadbiran sekolah yang mempunyai sesi

petang.5. Membantu Pengetua / Guru Besar menyelia dan menilai proses pengajaran dan pembelajaran.

SENARAI TUGAS

1. KOKURIKULUM

1.1. Sukan dan Permainan1.1.1 Membantu merancang, melaksana dan menyelia kegiatan sukan dan permainan di semua peringkat.1.1.2 Membantu, merancang takwim sukan dan permainan sekolah1.1.3 Mengurus pemilihan peserta sukan untuk elit bagi mewakili sekolah.1.1.4 Mengawal dan menilai setiap kegiatan sukan dan permainan supaya mencapai matlamatnya.

1.2. Kelab / Persatuan1.2.1 Menyelaras dan menyelia aktiviti-aktiviti persatuan dan kelab yang bercorak akademik.1.2.2 Memastikan perlaksanaan program kelab / persatuan berjalan mengikut jadual.

1.3. Unit Pakaian Seragam1.3.1 Merancang strategi penglibatan unit beruniform sekolah.1.3.2 Menyelaras pelaksanaan kegiatan unit beruniform sekolah.1.3.3 Memastikan pelaksanaan program unit beruniform berjalan mengikut jadual yang telah ditetapkan.

2. PENGURUSAN2.1 Mengurus dan menyelaras kegiatan setiap bidang kokurikulum2.2 Menyediakan anggaran belanjawan pengurusan kokurikulum2.3 Menentukan langkah keselamatan dalam setiap aktiviti kokurikulum telah diambil.2.4 Membantu dan mengurus segala penerbitan majalah/ artikal sekolah.2.5 Menyelaras pembahagian pelajar dalam kumpulan / rumah dan meningkatkan pencapaian prestasi aktiviti setiap rumah.2.6 Menguruskan dan menyelia peralatan serta kemudahan kokurikulum.2.7 Memastikan rekod-rekod dan data kokurikulum diselenggara dengan baik.2.8 Mengenalpasti pelajar dan guru yang berpotensi untuk maju dan mengadakan program khas untuk mereka.

38

Page 5: Carta Organisanasi Koko 2015

3. PEMBANGUNAN PELAJAR3.1 Membantu , merancang program pembangunan diri pelajar serta perkhemahan tahunan, Hari Kokurikulum, Hari Kantin dan lain-lain.

4. PEMBANGUNAN ORGANISASI4.1 Mewujudkan hubungan dua hala di antara sekolah dengan ibubapa dan masyarakat.4.2 Mengadakan kursus / latihan untuk persendirian.

5. PEMBANGUNAN KENDIRI 5.1 Mempertingkatkan Budaya Membaca dan Budaya Ilmu 5.2 Menghadiri kursus, seminar dan bengkel 5.3 Menjalankan kajian bagi kecemerlangan pengurusan sekolah 5.4 Menghasilkan artikal-artikal bidang ikhtisas dan pengurusan 5.5 Melibatkan diri secara aktif dalam persatuan yang berkait dengan profesional keguruan.

B. TUGAS SETIAUSAHA SUKAN1. Menyediakan Jadual Rancangan Sukan Sekolah sesuai dengan rancangan MSSD. 2. Membantu ketua Guru Rumah dan Guru Permainan. 3. Membantu GPK Kokurikulum membahagi tugas-tugas sukan kepada guru-guru. 4. Mengagihkan murid-murid baru ke rumah-rumah sukan. 5. Mengatur jadual Latihan dan Pertandingan Dalaman antara sekolah-sekolah. 6. Memastikan gelanggang sukan dan padang permainan adalah mengikut ukuran yang betul serta mengurus persediaan dan penjagaan padang. 7. Memberi pendedahan kepada guru-guru permainan tentang undang-undang permainan. 8. Mengawas dan menyediakan kegiatan sukan dan permainan. 9. Menyediakan anggaran tahunan untuk perbelanjaan sukan. 10.Bersama-sama Guru Ketua Rumah dan Guru Ketua Pasukan bertanggungjawab menyimpan serta menyelenggarakan stok sukan dengan sempurna dan kemas kini. 11.Menyimpan rekod-rekod yang lengkap segala jenis perlawanan yang disertai oleh sekolah samada di peringkat Zon, Negeri, persahabatan dan sebagainya. Mengandungi :

i. Tarikh ii. Jenis Pertandingan iii.Pasukan yang terlibat iv. Tempat pertandingan v. Keputusan pertandingan

12.Menduduki jawatankuasa merangka aktiviti selepas UPSR dan peperiksaan dalaman. 13.Membantu GPK Kokurikulum menyelaraskan kegiatan pelajaran Pendidikan Jasmani. 14.Membantu GPK Kokurikulum mengelolakan kursus kemahiran dalaman sesuatu permainan apabila dan diarahkan oleh Guru Besar. 15.Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Besar atau GPK Kokurikulum dari masa ke semasa.

39

Page 6: Carta Organisanasi Koko 2015

C. GURU PENASIHAT KELAB/PERSATUAN DAN PASUKAN BERUNIFORM1. Memikir dan mencari idea-idea untuk memaju dan mempertingkatkan kelab/persatuan. 2. Membentuk Jawatankuasa Pelajar bagi kelab/persatuan yang berkenaan. 3. Memberi latihan yang betul tentang perlaksanaan mesyuarat 4. Memastikan jawatankuasa yang terpilih menjalankan tugas dengan baik dan sempurna. 5. Memastikan perjalanan kelab/persatuan tidak menyeleweng atau menyalahi perlembagaan atau peraturan sekolah. 6. Memastikan keselamatan alatan atau barangan kelab/persatuan dan menjaga disiplin dan keselamatan ahli-ahli. 7. Mengiringi rombongan yang dikelolakan oleh kelab/persatuan dan menjaga disiplin dan keselamatan ahli-ahli. 8. Memastikan semua surat-menyurat daripada kelab/persatuan kepada pihak luar hendaklah dibuat melalui Guru Besar. Guru juga hendaklah memaklumkan kepada Guru Besar/Penolong Kanan sekiranya surat-surat daripada pihak luar yang dikirimkan tidak melalui Guru Besar sebelum sesuatu tindakan diambil.

D. TUGAS GURU PASUKAN SEKOLAH1. Menjalankan kemahiran murid-murid dalam permainan yang di bawah jagaannya dengan cara melatih mereka mengikut jadual yang telah ditetapkan ataupun pada waktu-waktu lain dengan persetujuan GPK Kokurikulum atau Setiausaha Sukan mengatur seberapa banyak perlawanan persahabatan dengan pasukan lain atau sekolah berdekatan. 2. Membantu pasukan sekolah untuk pertandingan MSSD dan melatihnya. 3. Berusaha mendapat khidmat nasihat dari mereka yang pakar dalam permainan jagaannya. 4. Menguruskan pengangkutan dengan bantuan GPK Kokurikulum atau Setiausaha Sukan pasukan sekolah ke pertandingan luar dan menguruskan surat kebenaran dari ibubapa. 5. Mengiring dan menjaga disiplin murid-murid di dalam sesuatu perlawanan. 6. Bertanggungjawab di atas kedatangan pemain-pemain pada masa latihan dan perlawanan. 7. Bertanggungjawab membahagikan alat-alat dan pakaian permainan dan memungut balik alat-alat dan pakaian yang dipinjamkan. 8. Menyimpan rekod perlawanan yang disertai pada semua peringkat dengan mencatat butir- butir seperti :

                                 I.      Tarikh                               II.      Pasukan lawan                              III.     Tempat perlawanan                            IV.     Keputusan perlawanan

9. Menjaga kebajikan pemain-pemain seperti minuman, makanan, kecederaan dan sebagainya. 10.Memastikan murid-murid pasukan sekolah memiliki semangat kesukanan yang tinggi di samping menjunjung undang-undang dan disiplin sekolah. 11.Menentukan peralatan atau gelanggang permainan sentiasa dalam keadaan sempurna dan selamat untuk digunakan. 12. Menilai prestasi pasukannya dalam sebarang perlawanan. 13. Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Besar dari masa ke semasa.

40

Page 7: Carta Organisanasi Koko 2015

JADUAL MESYUARAT GPK KOKURIKULUM TAHUN 2015

Bil Perkara Tindakan1 Mesyuarat Pengurusan Kokurikulum 1 GPK Kokurikulum2 Mesyuarat Pertandingan Merentas Desa S/U Sukan3 Mesyuarat Pengurusan Kokurikulum 2 GPK Kokurikulum4 Mesyuarat Majlis Sukan S/U Sukan5 Mesyuarat Perkhemahan Tahunan TKRS Penyelaras UPS6 Mesyuarat Pengurusan Kokurikulum 3 GPK Kokurikulum

TAKWIM PERANCANGAN AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S SEPANJANG 2015SJK ( T ) LADANG LAMBAK 86000 KLUANG.

Hari JANUARI FEBRUARI MAC APRILAhad 1 1

Isnin 2 2

Selasa 3 HARI THAIPUSAM 3

Rabu 4AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 4

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 1

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 1 5 5 2

Jumaat 2 6 6 3

Sabtu 3 MAULIDUR RASUL 7 7 4

Ahad 4HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN 8 8 5

Isnin 5 9 9 6

Selasa 6 10 10 7

Rabu 7 PENDAFTARAN UPS,PER&KLB 11AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 11

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 8

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 8 12 12 SENAMROBIK 1M1S 9

Jumaat 9 13 13 10

Sabtu 10 14 14 11

Ahad 11 15 15 12

Isnin 12 16 16 13

Selasa 13 17 17 14

Rabu 14AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 18

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 18 15

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 15 19 TAHUN BARU CINA 19 16

Jumaat 16 20 TAHUN BAFRU CINA 20 17

Sabtu 17 21 21 18

Ahad 18 22 22 19

Isnin 19 23 23 20

Selasa 20 24 24 21

Rabu 21AKTIVITI KOKURIKULUM &1 M1S 25

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 25

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 22

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 22 26 26 23

Jumaat 23 27 MERENTAS DESA 1M1S 27 24

Sabtu 24 28 28 25

Ahad 25 29 26

Isnin 26 30 27

Selasa 27 31 28

Rabu 28AKTIVITI KOKURIKULUM &1M1S 29

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 29 30

Jumaat 30 CUTI SEKOLAH

Sabtu 31 (13-21,03.2014)

AhadIsnin

41

Page 8: Carta Organisanasi Koko 2015

Hari MEI JUN JULAI OGOSAhadIsnin 1

Selasa 2

Rabu 3 1AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 4 2

Jumaat 1 HARI PEKERJA 5 3

Sabtu 2 6 4 1

Ahad 3 HARI WESAK 7 5 2

Isnin 4 8 6MESYUARAT SUKAN SEKOLAH 3

Selasa 5 9 7 4

Rabu 6AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 10 8

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 5

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 7 11 9 6

Jumaat 8 12 10 7

Sabtu 9 13 11 8

Ahad 10 14 12 9

Isnin 11 15 13 10

Selasa 12 16 14 11

Rabu 13AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 17

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 15

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 12

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 14 18 AWAL RAMADHAN 16 13

Jumaat 15 19 17 HARI RAYA PUASA 14

Sabtu 16 20 18 HARI RAYA PUASA 15

Ahad 17 21 19 16

Isnin 18 22 20 17

Selasa 19 23 21 18

Rabu 20AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 24

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 22

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 19

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 21MESYUARAT KOKURIKULUM 1 25 23 20

Jumaat 22 26 24 21

Sabtu 23 27 25 22

Ahad 24 28 26 23

Isnin 25 29 27 24

Selasa 26 30 28 25

Rabu 27AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 29 KEM SUKAN SEKOLAH 26

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S

Khamis 28MESYUARAT KOKURIKULUM KE-2 30 KEM SUKAN SEKOLAH 27

Jumaat 29 31 28

Sabtu 30 29

Ahad 31 30

Isnin CUTI SEKOLAH 29.05.2014-13.06.2014 31 HARI KEMERDEKAAN

42

Page 9: Carta Organisanasi Koko 2015

Hari SEPTEMBER OKTOBER NOVEMBER DISEMBERAhadIsninSelasa 1 1

Rabu 2AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 2

Khamis 3 1 3

Jumaat 4 2 4

Sabtu 5 3 5

Ahad 6 4 1 6

Isnin 7 5 2 7

Selasa 8 UPSR 6 3 8

Rabu 9 UPSR 7AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 4 MAJLIS ANUGERAH KOKO 9

Khamis 10 UPSR 8 5 MERENTAS DESA 10

Jumaat 11 9 6 11

Sabtu 12 10 7 12

Ahad 13MESYUARAT SUKAN TAHUNAN 11 SUKAN TAHUNAN 8 13

Isnin 14 12 9 14

Selasa 15 13MESYUARAT PERKHEMAHAN TKRS 10 HARI DEEPAVALI 15

Rabu 16 HARI MALAYSIA 14 AWAL MUHARAM 11 16

Khamis 17 15 12 17

Jumaat 18 16 13 18

Sabtu 19 17 14 19

Ahad 20 18 15 20

Isnin 21 19 16 21

Selasa 22 20 17 22

Rabu 23 21AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 18

HOL ALMARHUM SULTAN ISKANDAR 23

Khamis 24 HARI RAYA HAJI 22 PERKHEMAHAN TKRS 19 24

Jumaat 25 23 PERKHEMAHAN TKRS 20 25 KRISMIAS

Sabtu 26 24 21 26

Ahad 27 25 22KEPUTERAAN SULTAN JOHOR 27

Isnin 28 26 23 28

Selasa 29 27 24 29

Rabu 30AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 28

AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 25 30

Khamis 29 26 31

Jumaat 30 27

Sabtu 31 28

Ahad 29

Isnin 30

TAKWIM AKTIVITI KOKURIKULUM & 1M1S 2015

JANUARI

43

Page 10: Carta Organisanasi Koko 2015

TARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA07 Rabu Pendaftaran UPS, Kelab,

Persatuan dan Kelab PermainanGuru Penasihat

&Guru pemimpinUnit Kokurikulum

14 Rabu Mesyuarat Agung, Pelantikan AJK, Perancangan aktiviti

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan21 Rabu Mesyuarat Agung, Pelantikan

AJK, Perancangan aktivitiGuru Penasihat

Murid Tahun 4-6Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS28 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan

FEBRUARITARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

04 Rabu Sambutan Ponggal Guru Penasihat &Guru pemimpin

Persatuan Kesenian dan Kebudayaan

11 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan18 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS25 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

GuruPenasihatPersatuan Bahasa Melayu

Sukan/Permainan27 Jumaat Merentas Desa 1M1S Semua murid

Tahun 1-Tahun 6JK 1M1S

MACTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

04 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS11 Rabu Pertandingan Story Telling Guru Penasihat

Murid Tahun 4-6Guru Penasihat

Persatuan Bahasa InggerisSukan/Permainan

12 Khamis Senamrobik 1M1S Semua muridTahun 1-Tahun 6

JK 1M1S

18 Rabu Cuti sekolah pertengahan penggal pertama25 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS

APRILTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

44

Page 11: Carta Organisanasi Koko 2015

01 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan08 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS15 Rabu Aktiviti mingguan & 1M1S

Pertandingan bola sepakMurid Tahun 4-6 Guru Penasihat

Kelab/PersatuanPersatuan bola sepak

22 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS29 Rabu Pertandingan Bercerita Bahasa

TamilTahun 4-Tahun 6 Guru Penasihat

Persatuan Bahasa TamilSukan/Permainan

MEITARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

06 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS13 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan20 Rabu Aktiviti mingguan & 1M1S

Science FairGuru Penasihat

Murid Tahun 4-6Guru Penasihat

Persatuan Sains & Mate.TKRS

27 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan28 Khamis Mesyuarat Pengurusan

Kokurikulum 11GuruPenasihat & Guru Pemimpin

GPK Kokurikulum

JUNTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

3 Rabu Cuti sekolah pertengahan tahun10 Rabu Cuti sekolah pertengahan tahun17 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS24 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan

JULAITARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

01 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum Guru Penasihat Guru Penasihat

45

Page 12: Carta Organisanasi Koko 2015

1M1SMurid Tahun 4-6

Semua muridKelab/Persatuan

TKRS08 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan15 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS22 Rabu Aktiviti mingguan

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan29 Rabu Kem Sukan Sekolah Murid Tahun 3-6 JK Kem Sukan Sekolah30 Khamis Kem Sukan Sekolah Murid Tahun 3-6 JK Kem Sukan Sekolah

OGOSTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

01 Sabtu Persiapan terakhir Sukan Tahunan

Semua murid SU SukanGuru Rumah Sukan

02 Ahad Sukan Tahunan sekolah Semua murid JK Sukan TahunanSU Sukan

05 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan12 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS19 Rabu Pertandingan Badminton Murid Tahun 4-6 Guru Penasihat

Kelab/PersatuanSukan/Permainan

26 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS30 Ahad Sambutan Hari Kebangsaan Semua murid Guru Penasihat

Kelab Rukun Negara

SEPTEMBERTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

02 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum Guru Penasihat Guru Penasihat

46

Page 13: Carta Organisanasi Koko 2015

1M1SMurid Tahun 4-6

Semua muridKelab/Persatuan

Sukan/Permainan08 Selasa UPSR09 Rabu UPSR10 Khamis UPSR13 Ahad Mesyuarat Sukan Tahunan Guru-guru SU Sukan14 Isnin Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah15 Selasa Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah16 Rabu Cuti Umum Hari Malaysia17 Khamis Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah23 Rabu Cuti sekolah pertengahan

penngal kedua28 Isnin Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah29 Selasa Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah30 Rabu Latihan sukan Semua murid SU Sukan

Guru Rumah Sukan

OKTOBERTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

01 Khamis Latihan sukan Semua murid SU SukanGuru Rumah

02 Jumaat Raptai sukan Semua murid SU SukanGuru Rumah

03 Sabtu Raptai sukan Semua murid SU SukanGuru Rumah

04 Ahad Sukan Tahunan Sekolah Semua murid SU SukanGuru Rumah

07 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan12 Isnin Mesyuarat perkhemahan Semua guru Penyelaras Unit

Beruniform14 Rabu Cuti Awal Muharam21 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

TKRS22 Khamis Perkhemahan TKRS Ahli TKRS JK Perkhemahan23 Jumaat Perkhemahan TKRS Ahli TKRS JK Perkhemahan28 Rabu Aktiviti mingguan kokurikulum

1M1S

Guru PenasihatMurid Tahun 4-6

Semua murid

Guru PenasihatKelab/Persatuan

Sukan/Permainan

NOVEMBERTARIKH HARI AKTIVITI SASARAN PERSONALIA

47

Page 14: Carta Organisanasi Koko 2015

04 Rabu Merentas Desa Semua murid JK Meretas Desa17 Isnin Majlis Anugerah Kokurikulum Murid Tahun 4-6 Unit Kokurikulum

DISEMBERTARIKH HARI AKTIVITI PERSONALIA

1-31 Perancangan dan Pemantapan Program Kokurikulum 2014

Unit Kokurikulum

JADUAL PERJALANAN AKTIVITI MINGGUAN KOKURIKULUM DAN 1M1S 2015SJK (T) LADANG LAMBAK ( Setiap Rabu )

48

Page 15: Carta Organisanasi Koko 2015

Tarikh Masa12.50-1.20 1.10-1.40 1.40-2.40 2.40-3.40

49

Page 16: Carta Organisanasi Koko 2015

07 Jan Pendaftaran kelab.persatuan, sukan/permainan & badan beruniform14 Jan 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan15 Jan 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS21 Jan 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan28 Jan 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS04 Feb 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan11 Feb 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS18 Feb 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan25 Feb 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS04 Mac 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan11 Mac 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS18 Mac Cuti sekolah25 Mac 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan01 Apr 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS08 Apr 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan15 Apr 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS22 Apr 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan29 Apr 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS06 Mei 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan13 Mei 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS20 Mei 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan27 Mei 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS03 Jun Cuti sekolah pertengahan tahun10 Jun Cuti sekolah pertengahan tahun17 Jun 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan24 Jun 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS01 Jul 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan08 Jul 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS15 Jul 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan22 Jul 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS29 Jul Kem Sukan Sekolah30 Jul Kem Sukan Sekolah

05 Ogos 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan12 Ogos 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS19 Ogos 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan26 Ogos 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS02 Sept 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan09 Sept UPSR16 Sept Cuti umum Hari Malaysia23 Sept Cuti sekolah pertengahan penggal kedua30 Sept 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS07 Okt 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan14 Okt Cuti Awal Muharam21 Okt 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan SNS&MATE, PKK,KC TKRS22 Okt Perkhemahan TKRS23 Okt Perkhemahan TKRS28 Okt 1M1S THP 1 1M1S THP 2 Persatuan BM.BI.BT Sukan dan Permainan

CATATAN

50