tugasan dan oll psv3104 2013

4
TUGASAN Tugasan Kumpulan dan individu Refleksi): L1 :Pendekatan Rekabentuk kurikulum PSV: > Objektif PSV KBSR> matlamat PSV KBSR> ISIKANDUNGAN PSV> PENDEKATAN PSV> Huraiannya L2 : Salah satu konsep 5P dalam Bidang Corak dan Rekaan.> Huraikan dan contoh L3 : Pelan Lantai Bilik PSV : Pelan lantai Bilik PSV di sekolah (Individu )> Refleksi > Fakta menyokong pengubahsuaian> Huraian proses pengubahsaian. OLL SOALAN INTERAKSI 1 LI Hasilkan Satu peta Bulatan bertemakan “ Kurikulum Di Malaysia Pada Abad ke 21” Reka bentuk Kurikulum KBSR + Reka bentuk Kurikulum KSSR. Lakaran dan Hasil dari input PPP 2013-2025; PIPP 2006 -2010 kaitkan ttg objektif, matlamat, isikandungan m/pelajaran, pendekatan; BPK

Upload: pari-mala

Post on 17-Nov-2015

224 views

Category:

Documents


3 download

TRANSCRIPT

TUGASANTugasan Kumpulan dan individu Refleksi):L1 :Pendekatan Rekabentuk kurikulum PSV: > Objektif PSV KBSR> matlamat PSV KBSR> ISIKANDUNGAN PSV> PENDEKATAN PSV> HuraiannyaL2 : Salah satu konsep 5P dalam Bidang Corak dan Rekaan.> Huraikan dan contohL3 : Pelan Lantai Bilik PSV : Pelan lantai Bilik PSV di sekolah (Individu )> Refleksi > Fakta menyokong pengubahsuaian> Huraian proses pengubahsaian.

OLLSOALAN INTERAKSI 1LIHasilkan Satu peta Bulatan bertemakan Kurikulum Di Malaysia Pada Abad ke 21 Reka bentuk Kurikulum KBSR + Reka bentuk Kurikulum KSSR. Lakaran dan Hasil dari input PPP 2013-2025; PIPP 2006 -2010 kaitkan ttg objektif, matlamat, isikandungan m/pelajaran, pendekatan; BPKL2Buat perbandingan Kurikulum KLSR,KBSR, KSSR dari aspek kekuatan dan kelemahan PSV Perbezaaan matlamat dan objektif, isikandungan, pendekatan PSV> bentuk pengurusan grafik bagi kekuatan dan kelemahan.L3Perbandingan Kurikulum PSV Sebelum Merdeka Dan Selepas Merdeka ? Dilihat dari segi matlamat dan objektif; isi kandungan; PendekatanL4Konsep 5P dalam KBSR? 5P dalam KBSR > Penggabungjalinan; Penyerapan pengetahuan;Penerapan nilai murni; Pemulihan; Pengayaan dan huraian serta contoh secara ringkas.SOALAN INTERAKSI 2TUG 1:L1 Apakh Objektif PSV? 10 faktaL2 Apakah 4 aspek dlm organisasi Kurikulum PSV KBSR ? 4 aspek : pemerhatian, interaksi kritis dan kreatif dgn bahan dan alat; apreasiasi seni; magnhargai nilai dalam kehidupan L3 Apakah 4 bidang utama dlm Organisasi Kurikulum PSV KBSR: Menggambar;Membuat corak dan rekaan; Membentuk dan membuat Binaan: Mengenal Kraf TaradisionalTUG 2:L1aHuraian secara ringkas Huraian Suk Pel PSV KBSR bagi menggambar ? Buat satu contoh sahaja dan pengurusan grafikL1bPerbezaan dalam bidang menggambar bg tahap 1 dan tahap 2? Lihat pada huraian Suk Pel.L2aHuraian secara ringkas Huraian Suk Pel PSV KBSR bagi membuat corak dan membuat binaan.L2bPerbezaan dalam bidang membuat corak dan rekaan bg tahap 1 dan tahap 2?L3aHuraian secara ringkas Huraian Suk Pel PSV KBSR bagi membentuk dan membuat binaanL3bPerbezaan dalam bidang membentuk dan membuat binaan bg tahap 1 dan tahap 2?L4aHuraian secara ringkas Huraian Suk Pel PSV KBSR bagi mengenal Kraf TradisionalL4bPerbezaan dalam bidang mengenal Kraf Tradisional membuat corak dan rekaan bg tahap 1 dan tahap 2?SOALAN INTERAKSI 3L1: BIODATA GURU PANATIA DISEKOLAH> Biodata guru psv disekolah masing-masing, kelayakan/iktisas dan kepakaranL2: MAKLUMAT GURU psv DENGAN PERANAN SEBAGAI GURU PSV DISEKOLAH > dapatkanmaklumat guru psv dgn peranan guru psvL3: TUGASAN : KRITERIA GURU PSV YANG CEMERLANG> Kriteria guru cemerlang PSV 6 Faktor> P&P berkesan; pengetahuan yg luas dan kemahiran dalam seni; kualiti diri dalam kepimpinan, kreatif; pengurusan kokurikulum dalam kelab atau persatuan,ub, sukan; sumbangan kpd sekolah / penulisan; Berkomunikasi dengan baik dalam pengurusan dan pentadbiran.