sn laporan 2011

5
LAPORAN TAHUNAN BAGI PANITIA SAINS TAHUN 2011 SK LKTP MEDOI, SEGAMAT Penasihat : Encik Samid b. Rasidi Pengerusi : En. Nordin b. Sanat Setiausaha : Pn Salwa bt. Masut @ Mas’od AJK : Pn. Noraini bt. Reboh 1.0 Aktiviti-aktiviti Tahunan Aktiviti-aktiviti telah dijalankan mengikut takwim sekolah. 2.0 Festival Sains Dan Teknologi 2011 anjuran PPD, Segamat telah diadakan di SK Batu Anam pada 26hb. Mei 2011. Pn. Noraini bt. Reboh dan Cik Haidah Mahdin telah mengiringi 2 orang peserta menyertai festival tersebut dalam Pertandingan Ureka Sains Pendidikan Khas. Keputusan pertandingan:

Upload: nordin-sanat

Post on 28-Jul-2015

100 views

Category:

Documents


0 download

TRANSCRIPT

Page 1: Sn laporan 2011

LAPORAN TAHUNAN BAGI PANITIA SAINSTAHUN 2011

SK LKTP MEDOI, SEGAMAT

Penasihat : Encik Samid b. RasidiPengerusi : En. Nordin b. SanatSetiausaha : Pn Salwa bt. Masut @ Mas’odAJK : Pn. Noraini bt. Reboh

1.0 Aktiviti-aktiviti TahunanAktiviti-aktiviti telah dijalankan mengikut takwim sekolah.

2.0 Festival Sains Dan Teknologi 2011 anjuran PPD, Segamat telah diadakan di SK Batu Anam pada 26hb. Mei 2011.Pn. Noraini bt. Reboh dan Cik Haidah Mahdin telah mengiringi 2 orang peserta menyertai festival tersebut dalam Pertandingan Ureka Sains Pendidikan Khas.

Keputusan pertandingan:

Bil. Nama Murid Pertandingan Kedudukan1.2.

Nor Farhani bt. Mohd AzrinMohamad bin Samsudin

Ureka Johan

3.0 Kem Motivasi UPSR (Sains)Kem Motivasi UPSR (Sains) telah diadakan di luar sekolah di bawah kelolaan Felda dan PPD Segamat. Sasaran adalah untuk murid Skor A dan juga murid Galus.

4.0 Kelas Intensif Klinikal UPSRKelas Intensif Klinikal UPSR diadakan untuk membaikpulihkan murid-murid yang galus supaya mencapai tahap lulus manakala murid-murid yang cemerlang mengikuti kelas ‘perfect A’ dan golongan murid “near miss A” mengikuti kelas pengukuhan.

5.0 Modul Soalan Sains UPSR( Pengayaan, Pengukuhan Dan Pemulihan)Pelaksanaan modul ini untuk murid tahun 6 supaya memulih, mengukuh dan meningkatkan penguasaan kemahiran menjawab mereka.

6.0 Aktiviti Selepas UPSR : Rekacipta dijalankan dengan jayanya ; Model Binaan Menara KLCC dan Model Bentuk 3D.

Page 2: Sn laporan 2011

1

7.0 PEKABuku Rekod PEKA telah disimpan oleh guru-guru dalam Fail PLBS murid masing-masing mengikut kelas mereka pada tahun depan.

8.0 Kursus PeningkatanSemua guru Sains Tahun 6 telah menghadiri Perbincangan Teknik

Menjawab Bahagian B bersama calon-calon UPSR pada 7 Mac 2011 yang bertempat di Makmal Komputer sekolah.

Disediakan oleh, Disemak oleh,

_______________________ ___________________( Pn. Salwa Masut @ Mas’od ) ( En. Nordin B. Sanat )Setiausaha Panitia Sains Pengerusi Panitia Sains

2