inklusif langkah 1234

2
PERINGKAT PERTAMA Semua murid pendidikan khas akan memulakan sesi persekolahan mengikut pengajaran dan pembelajaran di Program Pendidikan Khas integrasi (PPKI) bermula pada bulan Januari Ujian Pengesanan 1 akan diadakan bagi tujuan penempatan murid pendidikan khas ke PPKI atau Program Pendidikan Inklusif (PPI). Senarai pendek murid pendidikan khas yang lulus dalam UPI akan dikemukakan kepada Mesyuarat Jawatankuasa. Bagi murid pendidikan khas yang gagal dalam UPI akan ditempatkan ke PPKI. PERINGKAT KEDUA Semua murid pendidikan khas yang lulus ini dalam UPI mengikuti pengajaran dan pembelajaran di PPI bermula pada minggu pertama bulan Februari sehingga ke akhir tahun. Semua murid pendidikan khas ini akan menduduki peperiksaan yang sama di aliran perdana seperti Ujian Pengesanan 2, Peperiksaan Pertengahan Tahun dan Peperiksaan Akhir Tahun. PERINGKAT KETIGA Murid pendidikan khas yang gagal dalam UPI akan ditempatkan di PPKI Murid pendidikan khas akan mengikuti pengajaran dan pembelajaran pada minggu pertama bulan Februari di PPKI Semua murid pendidikan khas ini akan menduduki peperiksaan yang sama di aliran perdana seperti Ujian Pengesanan 2, Peperiksaan pertengahan Tahun dan Peperiksaan Akhir Tahun. Bagi murid pendidikan khas yang lulus bagi setiap Ujian Pengesanan 2, atau Peperiksaan Pertengahan Tahun atau Peperiksaan akhir tahun akan di senarai pendekkan ke Mesyuarat Jawatankuasa untuk tujuan penempatan semula ke PPI. Bagi murid pendidikan khas yang belum layak ke PPI, akan meneruskan pengajaran dan pembelajaran di PPKI.

Upload: jasmansim

Post on 17-Jan-2016

221 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

pendidikan khas inklusif

TRANSCRIPT

Page 1: inklusif langkah 1234

PERINGKAT PERTAMA

Semua murid pendidikan khas akan memulakan sesi persekolahan mengikut pengajaran dan pembelajaran di Program Pendidikan Khas integrasi (PPKI) bermula pada bulan Januari

Ujian Pengesanan 1 akan diadakan bagi tujuan penempatan murid pendidikan khas ke PPKI atau Program Pendidikan Inklusif (PPI).

Senarai pendek murid pendidikan khas yang lulus dalam UPI akan dikemukakan kepada Mesyuarat Jawatankuasa. Bagi murid pendidikan khas yang gagal dalam UPI akan ditempatkan ke PPKI.

PERINGKAT KEDUA

Semua murid pendidikan khas yang lulus ini dalam UPI mengikuti pengajaran dan pembelajaran di PPI bermula pada minggu pertama bulan Februari sehingga ke akhir tahun.

Semua murid pendidikan khas ini akan menduduki peperiksaan yang sama di aliran perdana seperti Ujian Pengesanan 2, Peperiksaan Pertengahan Tahun dan Peperiksaan Akhir Tahun.

PERINGKAT KETIGA Murid pendidikan khas yang gagal dalam UPI akan ditempatkan di PPKIMurid pendidikan khas akan mengikuti pengajaran dan pembelajaran pada minggu pertama bulan Februari di PPKISemua murid pendidikan khas ini akan menduduki peperiksaan yang sama di aliran perdana seperti Ujian Pengesanan 2, Peperiksaan pertengahan Tahun dan Peperiksaan Akhir Tahun.Bagi murid pendidikan khas yang lulus bagi setiap Ujian Pengesanan 2, atau Peperiksaan Pertengahan Tahun atau Peperiksaan akhir tahun akan di senarai pendekkan ke Mesyuarat Jawatankuasa untuk tujuan penempatan semula ke PPI.Bagi murid pendidikan khas yang belum layak ke PPI, akan meneruskan pengajaran dan pembelajaran di PPKI.