persediaan rancangan harian

Post on 14-Dec-2015

9 Views

Category:

Documents

0 Downloads

Preview:

Click to see full reader

DESCRIPTION

1

TRANSCRIPT

PERSEDIAAN RANCANGAN HARIAN

BAHASA MELAYU

Minggu: Hari: Tarikh:

Kelas:

Tajuk:

Kemahiran:

1. Membaca dan menulis sukukata KV.

2. Membaca dan menulis perkataan KVKV

Objektif:

1. Murid boleh menyebut dan membunyikan sekurang-kurangnya 4 daripada 5 berdasarkan kad sukukata KV dengan betul.(Kumpulan 1 – 4 orang)

2. Murid boleh menyebut dan membunyikan sekurang-kurangnya 4 daripada 5 perkataan KVKV berdasarkan persembahan Powerpoint. (Kumpulan 2 – 3 orang)

Set induksi: Murid menyanyikan lagu “Bapaku Pulang Dari Kota”. Guru bertanyakan soalan mudah berkaitan lagu tentang sukukata KV.

Aktiviti:Kumpulan 1-

1. Murid menyebut sukukata KV pada persembahan Powerpoint dengan bimbingan guru.2. Murid sebut sukukata KV pada kad sukukata KV.3. Murid menunjukkan kad sukukata KV yang disebut guru.4. Murid bergabung dengan kumpulan 2 untuk permainan mengesan perkatan KVKV.5. Guru mengedarkan lembaran kerja kepada murid.

Kumpulan 2-1. Murid menyebut sukukata KV pada persembahan Powerpoint dengan bimbingan guru.2. Guru mengedarkan kad bergambar dan kad perkataan KVKV.3. Murid memadankan kad bergambar dan kad perkataan KVKV.4. Murid bergabung dengan kumpulan 1 untuk permainan mengesan perkatan KVKV.5. Guru mengedarkan lembaran kerja kepada murid.

Impak: BBM- kad sukukata KV, kad bergambar KVKV, slide Powerpoint,

1. Kumpulan 1: 3 daripada 4 orang murid boleh menyebut dan membunyikan sekurang-kurangnya 4 daripada 5 perkataan dengan betul.

2. Kumpulan 2: 2 daripada 3 orang murid boleh menyebut dan membunyikan sekurang-kurangnya 4 daripada 5 perkataan dengan betul.

Refleksi:

Tindakan susulan:

top related