week 1 12-16 jan 2015

Upload: ajib

Post on 05-Mar-2016

225 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

Week 1 12-16 Jan 2015

TRANSCRIPT

Minggu yang ke 1 Hari: ISNIN Tarikh: 12 JANUARI 2015

KELAS:MASA:MATA PELAJARAN:KANDUNGAN

7.40 a.m. 8.10 a.m.

Class : 6 Yakin8.10 a.m. 9.10 a.m.Subject: Science

Teaching aids:Laptop, LCD, courseware CD, text book, & activity book.

Kelas : 5 Yakin10.30 a.m. 12.00 p.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, lembaran kerja

Perhimpunan rasmi. Guru Bertugas: En. Muhd. Najibulmutie

Topic: Interaction among living things Theme: Investigating Living ThingsLearning Objectives:Pupils will be taught to: Understanding that some animals live in groups & others live in solitary.Learning Outcomes:At the end of the lesson, pupils will be able to:i. State that some animals live in groups.ii. State that some animals live in solitary.Activities:-Pupils view a video on animals that live in groups & in a solitary.-Pupils gather information & gives examples of animals that live in group & solitary.-Pupils conclude that some animals live in groups & also live in solitary.Reflection: __/__ pupils able to state that some animals live in groups and some animals live in solitary.

Tajuk: Nombor Bulat hingga 100 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.ii. Menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 1 000 000 yang diberi dalam perkataan dan angka serta menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Guru membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 dan menunjukkan beberapa nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 dan menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru di dalam buku latihan.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan sebarang nombor hingga 100 000.TP2. Menentukan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor hingga 100 000.Refleksi: __/__ murid dapat membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka serta menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.

Minggu yang ke 1 Hari: SELASA Tarikh: 13 JANUARI 2015

KELAS:MASA:MATA PELAJARAN:KANDUNGAN

Kelas : 6 Yakin7.40 a.m. 8.10 a.m.Subjek: P. Jasmani & Kesihatan

BBM:Kon, skitel

Kelas : 5 Murni8.10 a.m. 9.10 a.m.Subjek: Teknologi Maklumat & Komunikasi

Perkakasan:-Komputer-LCD Projektor-Kertas bersaiz A4

Perisian:-Ms Word-Ms Power Point

Kelas : 3 Murni9.10 a.m. 10.10 a.m.Subjek: Dunia Sains & Teknologi

BBM: Komputer, LCD Projektor, Ms Power point.

Kelas : 5 Yakin12.30 p.m. 1.00 p.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, lembaran kerja

Tunjang: KecergasanObjektif Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Psikomotor: meningkatkan daya tahan kardiovaskular.ii. Kognitif: mengira kadar denyutan nadi.Aktiviti:-Murid melakukan pemanasan badan dalam bulatan.-Guru menerangkan aktiviti yang boleh meningkatkan daya tahan kardiovaskular spt. Latihan fartlek (pelbagai kelajuan) & melakukan larian/berjalan 1200m.-Murid melakukan latihan fartlek bagi meningkatkan daya tahan kardiovaskular & mengira denyutan nadi masing-masing.-Murid melakukan senaman menyejukkan badan sebelum kelas berakhir.Nilai: Bekerjasama / toleransi.Refleksi: __/__ murid dapat melakukan aktiviti yang meningkatkan daya tahan kardiovaskular& mengira kadar denyutan nadi.

Tajuk: Sistem Rangkaian & Dunia InternetStandard Kandungan : 1.0 Mengenal rangkaian komputerStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Menerangkan konsep rangkaian.ii. Menerangkan medium rangkaian wayar dan tanpa wayar.Aktiviti:-Guru menerangkan konsep rangkaian & medium rangkaian wayar dan tanpa wayar kepada murid.-Murid mencari maklumat tentang konsep rangkaian & medium rangkaian wayar dan tanpa wayar .-Murid menulis nota & membuat latihan yang diberikan oleh guru.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan maksud, kegunaan dan medium rangkaian.Refleksi: __/__ murid dapat menerangkan konsep rangkaian & meium rangkaian wayar dan tanpa wayar.

Tajuk: Menaip teks & animasi teksTema: TMKStandard Kandungan:2.0 Memilih & mengaplikasikan sumber TMK yang bersesuaian.Standard pembelajaran:Pada akhir pembelajaran murid boleh:i. Menyediakan teks dengan penjajaran tengah dan penjajaran penuh serta membuat senarai menggunakan Bullets dan Numbering.ii. Membuat animasi pada teks dan imej dalam perisian persembahan (MS PowerPoint).Aktiviti:-Guru membimbing murid-murid untuk menyediakan teks dengan penjajaran tengah dan penjajaran penuh serta membuat senarai menggunakan Bullets dan Numbering. -Murid menyediakan teks dengan penjajaran tengah dan penjajaran penuh serta membuat senarai menggunakan Bullets dan Numbering.-Murid membuat animasi pada teks dan imej dalam perisian persembahan (MS PowerPoint).-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru.EMK: Kreativiti dan Inovasi Standard Prestasi: B4DT1E1, E2, E3Refleksi: __/__ murid dapat menyediakan teks dengan penjajaran tengah dan penjajaran penuh serta membuat senarai menggunakan Bullets dan Numbering & membuat animasi pada teks dan imej dalam perisian persembahan (MS PowerPoint).Tajuk: Nombor Bulat hingga 100 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.ii. Menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 1 000 000 yang diberi dalam perkataan dan angka serta menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Guru membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 dan menunjukkan beberapa nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 dan menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru di dalam buku latihan.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan sebarang nombor hingga 100 000.TP2. Menentukan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor hingga 100 000.Refleksi: __/__ murid dapat membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka serta menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.

Minggu yang ke 1 Hari: RABU Tarikh: 14 JANUARI 2015

KELAS:MASA:MATA PELAJARAN:KANDUNGAN

Kelas : 4 Murni7.40 a.m. 8.10 a.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, lembaran kerja

Kelas : 5 Yakin8.10 a.m. 9.10 a.m.Subjek: Teknologi Maklumat & Komunikasi

Perkakasan:-Komputer-LCD Projektor-Kertas bersaiz A4

Perisian:-Ms Word-Ms Power Point

Kelas : 4 Murni9.10 a.m. 10.10 a.m.Subjek: Teknologi Maklumat & Komunikasi

Perkakasan:-Komputer-LCD Projektor-Kertas bersaiz A4

Perisian:-Tiada

Rujukan:-Modul 1 dunia komputer-Buku teks

Class : 6 Yakin10.30 a.m. 12.00 p.m.Subject: Science

Teaching aids:Laptop, LCD, courseware CD, text book, & activity book.Tajuk: Nombor Bulat hingga 100 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan membaca sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.-Guru menunjukkan beberapa nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.-Murid menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan sebarang nombor hingga 100 000.Refleksi: __/__ murid dapat membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga 100 000 yang diberi dalam perkataan dan angka.

Tajuk: Sistem Rangkaian & Dunia InternetStandard Kandungan : 1.0 Mengenal rangkaian komputerStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Menerangkan konsep rangkaian.ii. Menerangkan medium rangkaian wayar dan tanpa wayar.Aktiviti:-Guru menerangkan konsep rangkaian & medium rangkaian wayar dan tanpa wayar kepada murid.-Murid mencari maklumat tentang konsep rangkaian & medium rangkaian wayar dan tanpa wayar .-Murid menulis nota & membuat latihan yang diberikan oleh guru.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan maksud, kegunaan dan medium rangkaian.Refleksi: __/__ murid dapat menerangkan konsep rangkaian & meium rangkaian wayar dan tanpa wayar.

Tajuk: Dunia KomputerStandard Kandungan : 1.0 Memperihal komputer dan fungsinya.Standard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Menyatakan maksud komputer.ii. Mengenal dan menyenarai jenis komputer.Aktiviti:-Guru menerangkan maksud komputer kepada murid.-Murid mencari maksud komputer menggunakan carian internet.-Guru mengenalkan dan menyenarai jenis-jenis komputer kepada murid.-Murid menyenarai jenis-jenis komputer yang mereka ketahui menggunakan peta bulatan.-Murid menulis nota & membuat latihan yang diberikan oleh guru.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan jenis komputer dan bahagian-bahagian penting komputer.Refleksi: __/__ murid dapat menyatakan maksud komputer, mengenal dan menyenarai jenis-jenis komputer.

Topic: Interaction Among Living ThingsTheme: Investigating Living ThingsLearning Objectives:Pupils will be taught to: Understanding that some animals live in groups & others live in solitary.Learning Outcomes: At the end of the lesson, pupils will be able to:i. State that cooperation is a form of interaction among animals.ii. State that the competition is a form of interactioniii. List the factors that animals compete forActivities:-Pupils view a video on animals that interact with each other in the environment.-Pupils gather information & state that the cooperation & competition is a form of interaction between animals.-Pupils list the factors that animals compete for.-Pupils conclude that animals compete for food, water, shelter, territory and mate.-Pupils answer some questions given by the teacher.Reflection: __/__ pupils able to state that cooperation & competition is a form of interaction between animals & list the factors that animals compete for.

Minggu yang ke 1 Hari: KHAMIS Tarikh: 15 JANUARI 2015

KELAS:MASA:MATA PELAJARAN:KANDUNGAN

Kelas : 6 Yakin7.40 a.m. 8.10 a.m.Subjek: P. Jasmani & Kesihatan

BBM:Buku teks, buku latihan

Kelas : 5 Yakin8.10 a.m. 9.10 a.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, garis nombor.

Kelas : 4 Murni12.00 p.m. 1.00 p.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, lembaran kerja

Tunjang: Kesihatan diri & keluargaObjektif Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Kognitif: menyenaraikan perubahan fizikal yang dialamai oleh remaja.ii. Membincangkan kebersihan diri.Aktiviti:-Guru menerangkan perubahan fizikal yang dialami oleh remaja semasa melalui proses pembesaran.-Murid melihat buku teks & membaca tentang perubahan fizikal yang dialami oleh mereka semasa sedang meningkat remaja.-Murid membuat latihan yang diberikan oleh guru di dalam buku masing-masing.Nilai: KesyukuranRefleksi: __/__ murid dapat menyenaraikan perubahan fizikal yang dialamai oleh remaja. Tajuk: Nombor Bulat hingga 1 000 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.ii. Menyusun nombor hingga 1 000 000 mengikut tertib menaik & menurun.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.-Guru menerangkan kepada murid cara menyusun nombor hingga 1 000 000 mengikut tertib menaik & menurun. -Murid mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit & menyusun nombor hingga 1 000 000 mengikut tertib menaik & menurun.-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru di dalam buku latihan.Standard Prestasi:TP1. Menyatakan sebarang nombor hingga 100 000.TP2. Menentukan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor hingga 100 000.Refleksi: __/__ murid dapat mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit & menyusun nombor hingga 1 000 000 mengikut tertib menaik & menurun.

Tajuk: Nombor Bulat hingga 100 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran:Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Guru menunjukkan beberapa nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru di dalam buku latihan.Standard Prestasi:TP2. Menentukan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor hingga 100 000.Refleksi: __/__ murid dapat menamakan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor.

Minggu yang ke 1 Hari: JUMAAT Tarikh: 16 JANUARI 2015

KELAS:MASA:MATA PELAJARAN:KANDUNGAN

Kelas : 4 Murni10.30 a.m. 12.00 p.m.Subjek: Matematik

BBM:Buku teks, buku latihan, lembaran kerja

Tajuk: Nombor Bulat hingga 100 000Standard Kandungan : 1.1 Nilai NomborStandard Pembelajaran: Di akhir pembelajaran, murid dapat:i. Mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.Aktiviti:-Sesi pendahuluan dimulakan dengan mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.-Guru menunjukkan cara mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.-Murid mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.-Murid menjawab soalan yang diberikan oleh guru di dalam buku latihan.Standard Prestasi:TP2. Menentukan nilai tempat dan nilai digit bagi sebarang nombor hingga 100 K.Refleksi: __/__ murid dapat mencerakinkan sebarang nombor mengikut nilai tempat dan nilai digit.