tugasan individu krm 3043

2
TUGASAN INDIVIDU ( KRM 3043 ) ASAS PENGURUSAN DATA TUGASAN ( 1 A ) :- a. Bagi setiap tajuk di bawah , rancangkan satu aktiviti pengajaran yang melibatkan penggunaan satu daripada bahan berikut : bahan konkrit , media atau teknologi . Aktiviti ini mestilah ditulis dengan arahan yang lengkap dan mudah difahami . Anda juga mestilah menyediakan apa-apa bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti tersebut (sekiranya bahan adalah objek 3D , hantar gambar sahaja mencukupi ) serta lembaran kerja yang bersesuaian . Di samping itu , kenal pasti miskonsepsi – miskonsepsi yang biasa dihadapi dan bincangkan cara untuk mengatasinya . Tajuk-tajuknya ialah :- i. Membina jadual kekerapan relatif bagi data terkumpul . ii. Melukis carta pai iii. Mencari mod bagi data terkumpul menggunakan histogram . TUGASAN ( 1 B ) :- b. Pilih salah satu tajuk di atas (a) dan buat satu rakaman video mengenai pengajaran dan pembelajaran yang telah dirancang . Sila layari pautan di bawah sebagai contoh . www.khanacademy.org/math/statistics TUGASAN ( 2 ) :- Tajuk-tajuk adalah seperti berikut :- a) Bincangkan kegunaan konsep-konsep statistik berikut :- i. pengumpulan dan pengurusan data ii. perwakilan data iii. sukatan kecenderungan memusat

Upload: mohd-najib-towy

Post on 11-Aug-2015

2.610 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

sdf

TRANSCRIPT

Page 1: TUGASAN INDIVIDU KRM 3043

TUGASAN INDIVIDU ( KRM 3043 ) ASAS PENGURUSAN DATA

TUGASAN ( 1 A ) :-

a. Bagi setiap tajuk di bawah , rancangkan satu aktiviti pengajaran yang melibatkan penggunaan satu daripada bahan berikut : bahan konkrit , media atau teknologi . Aktiviti ini mestilah ditulis dengan arahan yang lengkap dan mudah difahami . Anda juga mestilah menyediakan apa-apa bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti tersebut (sekiranya bahan adalah objek 3D , hantar gambar sahaja mencukupi ) serta lembaran kerja yang bersesuaian .Di samping itu , kenal pasti miskonsepsi – miskonsepsi yang biasa dihadapi dan bincangkan cara untuk mengatasinya .

Tajuk-tajuknya ialah :-

i. Membina jadual kekerapan relatif bagi data terkumpul .ii. Melukis carta paiiii. Mencari mod bagi data terkumpul menggunakan histogram .

TUGASAN ( 1 B ) :-

b. Pilih salah satu tajuk di atas (a) dan buat satu rakaman video mengenai pengajaran dan pembelajaran yang telah dirancang . Sila layari pautan di bawah sebagai contoh .

www.khanacademy.org/math/statistics

TUGASAN ( 2 ) :-

Tajuk-tajuk adalah seperti berikut :-

a) Bincangkan kegunaan konsep-konsep statistik berikut :-i. pengumpulan dan pengurusan dataii. perwakilan dataiii. sukatan kecenderungan memusativ. sukatan serakan

b) Bincangkan beberapa contoh penyalahgunaan statistik dalam kehidupan seharian .

c) Bincangkan kepentingan nilai-nilai etika dalam mengintepretasi data .

d) Bincangkan mengapa kita tidak boleh hanya bergantung kepada sukatan kecenderungan memusat sahaja dalam memperihalkan taburan data .

Setiap soalan mesti mempunyai 6 isi penting ( lebih kurang 300 patah perkataan . ) Jawapan dalam bentuk hujah yang ilmiah .

Page 2: TUGASAN INDIVIDU KRM 3043

Karya anda mestilah asli dari idea anda sendiri .

Plagiat adalah jenayah intelek yang boleh dikenakan tindakan tatatertib

.

Sentiasa AWAS dan PEKA dengan tarikh-tarikh yang berkaitan dengan

penghantaran

tugasan secara on-line .

Sentiasa rujuk kepada pengumuman dari masa ke semasa .

Pastikan tugasan dihantar mengikut tarikh yang ditetapkan secara on-

line .

Serahan pos tidak dianggap sebagai bukti penghantaran .

Kegagalan anda melengkapkan & menghantar tugasan adalah

tanggungjawab

anda sendiri dan menjejaskan markah & gred anda .

Pastikan anda menjadi pelajar yang aktif .

Semua peraturan adalah tertakluk kepada arahan Tutor E-Learning bagikumpulan masing-masing .

TUGASAN INI PERLU DIHANTAR SEBELUM 10 HB MAC 2013 !