soalan tugasan 2015

Upload: urishna-nadarajan

Post on 07-Jan-2016

227 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

SOALAN TUGASAN 2015

TRANSCRIPT

BA (Hons) in Primary Education

TUGASAN PROJEK /KERJA KURSUS PENDEK

TAJUK PROGRAM : PISMPNAMA GURU PELATIH :

TAJUK KURSUS : KOKURIKULUM OLAHRAGA (WAJ3121)SEMESTER : 5

TARIKH MULA21/07/2015TARIKH HANTAR30/09/2015

Hasil Pembelajaran Kursus1. Menjelaskan konsep, matlamat dan strategi pelaksanaan olahraga di sekolah.2. Memperlihatkan kemahiran bagi menilai pencapaian bakat dan potensi pelajar dalam olahraga3. Menyenaraikan sikap dan nilai positif yang berterusan dan kepimpinan dan aktiviti olahraga.4. Mengaplikasi pengetahuan dan kemahiran asas dalam melaksanakan aktiviti-aktiviti olahraga

Kerja kursus ini bagi menilai hasil pembelajaran 2,3 dan 4

Objektif Projek/Kerja Kursus Pendek

1. Menilai kemahiran- kemahiran asas olahraga2. Pengelolakan kejohanan balapan dan padang3. Menyediakan rancangan dan mengajar satu kemahiran dalam olahraga4. Menguji pengetahuan kepegawaian olahraga

TUGASAN PROJEK 1 ( 30%)Kokurikulum olahraga bermatlamat menilai aplikasi kemahiran asas dalam olahraga secara individu. Tiga kemahiran asas yang akan dinilai adalah lari pecut, lontar peluru dan lompat jauh.

TUGASAN PROJEK 2 ( 30%)Kokurikulum olahraga bermatlamat melengkapkan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran dari aspek pengurusan, pentadbiran dan pengelolaan aktiviti olahraga. Sehubungan dengan itu, anda dikehendaki menyedikan satu kertas kerja jawantankuasa pengelola secara dalam kumpulan. Bilangan ahli kumpulan adalah berdasarkan keperluan jawatankuasa tersebut. Kertas kerja anda haruslah mengandungi butiran berikut:i..Objektifii.Butiran pertandinganiii.Senarai AJK indukiv.Kewangan dan perbelanjaanv.Sistem dan jadual pertandinganvi.Senarai pegawai pertandingan. Selepas pengelolaan anda dikendaki membuat laporan secara kumpulan dan menghasilkan refleksi serta penilian kendiri secara individu.

TUGASAN PROJEK 3 ( 30%)Kokurikulum olahraga bermatlamat melengkapkan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran asas olahraga. Sehubungan dengan itu, anda dikehendaki mengajar satu kemahiran olahraga dalam kumpulan 3 hingga 4 orang.

Sub-tugasan

i. Pilih satu kemahiran olahraga dan menyediakan rancangan mengajar untuk 30 minit.ii. Melaksanakan pengajaran tersebut.iii. Membuat penilaian dan laporan pengelolaan pertandingan.iv. Penyediaan bahan-bahan bukti (Gambar, sumber internet, keratan akhbar dan sebagainya)

TUGASAN PROJEK 4 ( 10%)Kokurikulum olahraga juga bermatlamat melengkapkan pelajar asas pengetahuan dalam kepegawaian bagi melaksanakan aktiviti-aktiviti olahraga. Sehubungan itu satu kuiz akan dijalankan dan pelajar akan menjawab 10 soalan separa struktur.

Kriteria Pemarkahan

Tugasan ini akan dinilai berdasarkan Garis Panduan Pemarkahan

Tugasan disediakan oleh :Disahkan oleh :

_____________________ __________________________(Mohanaraju Annamalai) ( Barchan Singh Harbant Singh )Penyelaras OLAHRAGA Pakar Bidang (SME): OLAHRAGAUnit Kokurikulum Unit KokurikulumIPG Kampus Pulau Pinang IPG Kampus Pulau Pinang

Disahkan oleh :

___________________( Nordin Bin Sadali )Ketua Unit KokurikulumUnit Kokurikulum IPG Kampus Pulau Pinang 2