perincian setiap aktiviti bagi kursus hbef2803 semester januari 2015

3
PERINCIAN SETIAP AKTIVITI BAGI KURSUS HBEF2803 SEMESTER JANUARI 2015 AKTIVITI 1: PENCARIAN DOKUMEN BERKENAAN DENGAN KHIDMAT MASYARAKAT YANG DIPILIH (T1A1) Untuk tugasan ini, anda perlu memilih DUA khidmat masyarakat dalam senarai berikut: Khidmat masyarakat di rumah anak yatim Khidmat masyarakat di rumah orang-orang tua Khidmat masyarakat di hospital Khidmat masyarakat di rumah orang kelainan upaya (Penglihatan, Pendengaran & Pertuturan) Khidmat masyarakat yang djalankan bagi kanak- kanak Disleksia Khidmat masyarakat bagi penyakit kanser DAN Pelbagai lagi projek khidmat masyarakat di peringkat, kampung, bandar, dan nasional. Pilih DUA khidmat masyarakat yang disenaraikan di atas dan lakukan pencarian dokumen bagi khidmat masyarakat tersebut. Terhad kepada 5 muka surat sahaja. Peringatan: Anda dinasihatkan untuk muat naik (upload) laporan Aktiviti 1 sebelum atau pada (31 Mac 2015) (5.00 PM). Namakan fail laporan anda sebagai T1A1. AKTIVITI 2: PERBEZAAN DI ANTARA DUA KHIDMAT MASYARAKAT YANG DIPILIH (T1A2)

Upload: zaedi-ahmad

Post on 03-Dec-2015

237 views

Category:

Documents


7 download

DESCRIPTION

KURSUS

TRANSCRIPT

Page 1: Perincian Setiap Aktiviti Bagi Kursus Hbef2803 Semester Januari 2015

PERINCIAN SETIAP AKTIVITI BAGI KURSUS HBEF2803 SEMESTER JANUARI 2015

 

AKTIVITI 1:   PENCARIAN DOKUMEN BERKENAAN DENGAN KHIDMAT MASYARAKAT YANG DIPILIH   (T1A1)

Untuk tugasan ini, anda perlu memilih DUA khidmat masyarakat dalam senarai berikut:

Khidmat masyarakat di rumah anak yatim Khidmat masyarakat di rumah orang-orang tua

Khidmat masyarakat di hospital

Khidmat masyarakat di rumah orang kelainan upaya (Penglihatan, Pendengaran & Pertuturan)

Khidmat masyarakat yang djalankan bagi kanak-kanak Disleksia

Khidmat masyarakat bagi penyakit kanser DAN

Pelbagai lagi projek khidmat masyarakat di peringkat, kampung, bandar, dan nasional.

Pilih DUA khidmat masyarakat yang disenaraikan di atas dan lakukan pencarian dokumen bagi khidmat masyarakat tersebut. Terhad kepada 5 muka surat sahaja.

Peringatan: Anda dinasihatkan untuk muat naik (upload) laporan Aktiviti 1 sebelum atau pada (31 Mac 2015) (5.00 PM). Namakan fail laporan anda sebagai T1A1.

 

 AKTIVITI 2:   PERBEZAAN DI ANTARA DUA KHIDMAT MASYARAKAT YANG DIPILIH (T1A2)

Banding bezakan diantara DUA khidmat masyarakat yang dipilih dari segi matlamat khidmat masyarakat, pendekatan dan kaedah khidmat masyarakat yang digunakan. Terhad kepada 3 muka surat sahaja.

Page 2: Perincian Setiap Aktiviti Bagi Kursus Hbef2803 Semester Januari 2015

 

Peringatan: Anda dinasihatkan untuk muat naik (upload) laporan Aktiviti 2 sebelum atau pada (31 Mac 2015) (5.00 PM). Namakan fail laporan anda sebagai T1A2.

 

AKTIVITI 3: PENYEDIAAN POWERPOINT SESI P&P KEPADA PELAJAR BERKENAAN DENGAN KHDIMAT MASYARAKAT (T1A3)

Aktiviti 3- Berdasarkan aktiviti 1. Pilih salah satu khidmat masyarakat, sediakan slaid dalam bentuk “powerpoint” untuk sesi pengajaran kepada pelajar berkaitan maklumat khidmat masyarakat yang diperolehi.

Peringatan: Anda dinasihatkan untuk muat naik (upload) laporan Aktiviti 3 sebelum atau pada (31 Mac 2015) (5.00 PM). Namakan fail laporan anda sebagai T1A3.

 

AKTIVITI 4:   JURNAL REFLEKTIF (T1A4)

Sebagai penamat kepada Tugasan 1; anda perlu membuat aktiviti terakhir ini iaitu menulis Jurnal Reflektif.

Jurnal Reflektif (JR) merupakan catatan luahan perasaan; reaksi; fikiran; persepsi anda berdasarkan semasa membuat aktiviti 1 dan 2.

Tuliskan semua catatan anda dalam bentuk karangan esei; dan buat satu rumusan keseluruhan. Berikan cadangan-cadangan atau tindakan susulan dimana perlu.

Anda dinasihati membuat refleksi dari aspek seorang individu; seorang ibu/bapa; seorang anak; seorang ahli masyarakat majmuk Malaysia; dan seorang guru yang bertanggungjawab membentuk generasi akan datang.

Hadkan penulisan Jurnal Reflektif kepada 3 muka surat sahaja.

 

Page 3: Perincian Setiap Aktiviti Bagi Kursus Hbef2803 Semester Januari 2015

Peringatan: Anda dinasihatkan untuk muat naik (upload) laporan Aktiviti 3 sebelum atau pada (31 Mac 2015) (5.00 PM). Namakan fail laporan anda sebagai T1A4.

Penghantaran tugasan hendaklah diemelkan [email protected] dan akan pihak fakulti akan melantik pensyarah dalaman untuk memeriksa tugasan tersebut. Tarikh penghantaran tugasan adalah pada 12 November 2015 (khamis, 5.00pm).  Pelajar boleh melayari portal EPiC untuk mendapatkan tugasan yang berkaitan