bengkel pengurusan pss 2015

3
Pusat Sumber SMKKBSR NAMA PROGRAM: BENGKEL PENGURUSAN PUSAT SUMBER SEKOLAH MATLAMAT Bengkel ini diadakan untuk memupuk semangat kekitaan, kerjasama serta kecemerlangan di kalangan Pengawas Pusat Sumber yang merupakan pelajar-pelajar yang banyak memberi sumbangan kepada sekolah. uru-guru PSS dan Pengawas- pengawas PSS akan didedahkan kepada pengoperasian dan pengurusan PSS setiap hari. OBJEKTIF !. Melahirkan pasukan Pengawas Pusat Sumber Sekolah yang erat dari segi silaturahim agar kerjasama dapat dipupuk untuk masa depan. ". Memberi pendedahan kepada tanggungjawab, disiplin sebagai pengawas Pusat Sumber Sekolah. #. Melatih kemahiran operasi dan pengurusan PSS untuk memastikan perkhidmatan Pusat Sumber Sekolah pada tahap yang terbaik. $. %kti&iti tahunan Pusat Sumber Sekolah. TARIKH "' Mac "(!) *sabtu+ TEMPAT PERSPUSTAKAAN SMK KG BARU SI RUSA SASARAN Semua pengawas Pusat Sumber Sekolah "(!). AJK BERTUGAS P R S/ 0 Pn 1jh ormah Bt Md 2ahir *Pengetua 3emerlang+ %/B P R S/ 0 n. %hmad 4ais B %hmad *PK %kademik+ P 5 6%R%S PR7R%M 0 Pn. 4essie 6awrence ning *PM+ P 3 R%M%1 0 Pn. 4essie 6awrence ning %4K 4%M % 0 Pn. Saimah Bt Mohd Salleh %4K S/%R%5% 0 Pembantu makmal %4K R S 2/% 0 Pengawas PSS %4K S/4/6 0 Pengawas PSS %4K 87K M 2%S/ 9 P 6%P7R% 0 Pn. 4essie 6awrence ning TENTATIF PROGRAM

Upload: jessie-lawrence

Post on 04-Nov-2015

233 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

pusat sumber

TRANSCRIPT

Pusat Sumber SMKKBSR

NAMA PROGRAM:

BENGKEL PENGURUSAN PUSAT SUMBER SEKOLAH

MATLAMAT

Bengkel ini diadakan untuk memupuk semangat kekitaan, kerjasama serta kecemerlangan di kalangan Pengawas Pusat Sumber yang merupakan pelajar-pelajar yang banyak memberi sumbangan kepada sekolah. Guru-guru PSS dan Pengawas-pengawas PSS akan didedahkan kepada pengoperasian dan pengurusan PSS setiap hari.

OBJEKTIF

1. Melahirkan pasukan Pengawas Pusat Sumber Sekolah yang erat dari segi silaturahim agar kerjasama dapat dipupuk untuk masa depan.2. Memberi pendedahan kepada tanggungjawab, disiplin sebagai pengawas Pusat Sumber Sekolah. 3. Melatih kemahiran operasi dan pengurusan PSS untuk memastikan perkhidmatan Pusat Sumber Sekolah pada tahap yang terbaik.4. Aktiviti tahunan Pusat Sumber Sekolah.

TARIKH

28 Mac 2015 (sabtu)

TEMPAT

PERSPUSTAKAAN SMK KG BARU SI RUSA

SASARAN

Semua pengawas Pusat Sumber Sekolah 2015.

AJK BERTUGAS

PENGERUSI : Pn Hjh Normah Bt Md Tahir(Pengetua Cemerlang)

NAIB PENGERUSI :En. Ahmad Jais B Ahmad (GPK Akademik)

PENYELARAS PROGRAM :Pn. Jessie Lawrence Ening (GPM)

PENCERAMAH :Pn. Jessie Lawrence Ening

AJK JAMUAN :Pn. Saimah Bt Mohd Salleh

AJK SIARAYA :Pembantu makmal

AJK URUSETIA :Pengawas PSS

AJK SIJIL :Pengawas PSS

AJK DOKUMENTASI / PELAPORAN : Pn. Jessie Lawrence Ening

TENTATIF PROGRAM

28 Mac 2015 (Sabtu)8.00- 8.30 pagi Pendaftaran dan Sarapan8.30 - 8.45 pagi Taklimat 1 : Tugas dan Tanggungjawab Pengawas PSS8.45 - 9.00 pagiTaklimat 2 : Perkhidmatan PSS dan Sistem Automasi PSS9.00 - 9.40 pagiTaklimat : Proses bahan buku dan bukan buku9.40 - 11.40 pagi Praktikal : Proses bahan buku dan bukan buku11.40 - 12.00 tengahariRehat dan Makan tengahari12.00 - 12.20 tengahariIkrar dan Akujanji Pengawas PSS12.20 tengahariBersurai

ANGGARAN PERBELANJAANSumber Kewangan : PCG Pusat Sumber

BILPERKARAANGGARAN KOSJUMLAH ANGGARAN KOS

1Sarapan30 orang pelajar x RM 2.50RM 75.00

2Makan tengahari30 orang pelajar x RM 5.00RM 150.00

JUMLAHRM 225.00

PENUTUPDiharapkan agar apa yang dirancang ini dapat dilaksanakan dengan lancar dan berkesan. Semoga segala ilmu yang disampaikan di dalam kursus ini akan dipratikkan dalam melaksanakan tanggungjawab dan tugas mereka sebagai Pengawas PSS. Justeru itu diharapkan segala perancangan dan perlaksanaan nanti akan membuahkan hasil dan mencapai objektif yang dikehendaki.

Pusat Sumber SMKKBSR2015

Disediakan oleh :

............................................(JESSIE LAWRENCE ENING)Guru Perpustakaan dan Media,SMK Kg Baru Si Rusa.

Disahkan oleh :

.........................................(HJH NORMAH BT MD TAHIR)

Pengetua CemerlangSMK Kg Baru Si Rusa.

Sk Fail sekolah Fail PSS