perancangan strategik untuk sistem bimbingan taulan 2007

2
Perancangan Strategik Untuk Sistem Bimbingan Taulan Bi l. Masalah Tindakan yang telah diambil Tindakan susulan yang perlu diambil 1. Menunjukkan kesukaran untuk memasteri 4 skill asas Bahasa Inggeris. Memberi galakan Kursus dalamam terhadap memasteri 4 skill asas diataskan. Pemamtauan agar dapat membaiki kelemahan mereka “on the spot”. 2. Menyusun perkataan untuk menjadikan ayat yang betul. Menggunakan bentuk ayat iaitu “subject + verbs + phraes” untuk membina ayat. Bersemuka dengan mereka dan membincangkan masalah yang mereka hadapi. Memberi lebih banyak contoh ayat berkaitan dengan pengajaran ETeMS. 3. Lemah dalam kosa kata terhadap pengajaran Sains dan Matematik dalam mata pelajaran ETeMS. Menggunakan Modul “English far Matematics and Science” untuk membantu mereka dan menggunakan courseware seperti: - The Grammar Rom 1 & 2 longman. - Focus on Grammar Longman. - Longman Activator and Dictionery. Memberitahu mereka tentang manfaat menggunakan Modul “English far Matematics and Science” 4. Lemah dalam tatabahasa Bahasa Inggeris. Menggalakkan guru EteMS banyak membaca buku terutama dalam Memperkenalkan

Upload: candylee1860

Post on 18-Nov-2015

230 views

Category:

Documents


3 download

DESCRIPTION

buddy

TRANSCRIPT

Perancangan Strategik Untuk Sistem Bimbingan Taulan

Perancangan Strategik Untuk Sistem Bimbingan Taulan

Bil.MasalahTindakan yang telah diambilTindakan susulan yang perlu diambil

1.Menunjukkan kesukaran untuk memasteri 4 skill asas Bahasa Inggeris.Memberi galakan Kursus dalamam terhadap memasteri 4 skill asas diataskan.Pemamtauan agar dapat membaiki kelemahan mereka on the spot.

2.Menyusun perkataan untuk menjadikan ayat yang betul.Menggunakan bentuk ayat iaitu subject + verbs + phraes untuk membina ayat.Bersemuka dengan mereka dan membincangkan masalah yang mereka hadapi. Memberi lebih banyak contoh ayat berkaitan dengan pengajaran ETeMS.

3.Lemah dalam kosa kata terhadap pengajaran Sains dan Matematik dalam mata pelajaran ETeMS.Menggunakan Modul English far Matematics and Science untuk membantu mereka dan menggunakan courseware seperti:

The Grammar Rom 1 & 2 longman.

Focus on Grammar Longman.

Longman Activator and Dictionery.Memberitahu mereka tentang manfaat menggunakan

Modul English far Matematics and Science

4.Lemah dalam tatabahasa Bahasa Inggeris.Menggalakkan guru EteMS banyak membaca buku terutama dalam Bahasa Inggeris lebih menitik berat

atas tatabahasa.Memperkenalkan

5.

6.

7.

8.

9.