mc projek inovasi 2015

3
TEKS PENGACARA MAJLIS PENUTUPAN PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KATEGORI SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU 2015 Diumumkan ketibaan Yang Berusaha ____________________Pegawai Pendidikan Daerah Selangau. Alu-aluan Sk sungai sepiring empunya gelanggang Sekolah Harapan Impian bersama Pemanis kata selamat datang, Salam sejahtera pembuka bicara. Selamat Pagi ,salam 1 malaysia,salam selangau pegari, salam fly kenyalang fly, fly high. Sapaan Yang Berusaha Encik _________________ Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pendidikan Daerah Selangau, mewakili Pegawai Pendidikan Daerah Selangau. Yang Berusaha Guru besar Sekolah Kebangsaan Sungai Sepiring, Encik Jemat ak Agan, selaku tuan rumah. Guru besar-guru besar, Penolong penolong kanan,barisan juri pertandingan, guru-guru pengiring, para peserta, tuan-tuan dan puan- puan serta hadirin hadirat yang saya muliakan. Puji dan syukur kepada tuhan, kerana dengan izinNya dapat kita sama- sama berkumpul pada pagi yang indah ini di dalam majlis Perasmian dan penutupan - PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH/MENENGAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU 2015. Nyanyian lagu Negaraku Bagi memulakan majlis pada pagi ini, Majlis mempersilakan para hadirin dan hadirat berdiri tegak untuk sama-sama menyanyikan lagu kebesaran negara kita Negaraku Majlis mengucapkan terima kasih atas nyanyian itu tadi.Hadirin dipersilakan duduk. Bacaan doa Tuan-tuan dan Puan-puan, Untuk memberkati majlis pada pagi ini, dengan sukacitanya dijemput saudara __________________untuk memimpin bacaan doa. Dipersilakan. (bacaan doa) Majlis mengucapkan terima kasih atas bacaan doa sebentar tadi. Hadirin sekalian, PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU pada kali ini disertai oleh 12

Upload: cikgu-eta

Post on 11-Dec-2015

249 views

Category:

Documents


3 download

DESCRIPTION

teks pengacara pertandingan projek inovasi peringkat daerah selangau

TRANSCRIPT

Page 1: Mc Projek Inovasi 2015

TEKS PENGACARA

MAJLIS PENUTUPAN PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KATEGORI SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU 2015

Diumumkan ketibaan Yang Berusaha ____________________Pegawai Pendidikan Daerah Selangau.

Alu-aluan Sk sungai sepiring empunya gelanggangSekolah Harapan Impian bersamaPemanis kata selamat datang,Salam sejahtera pembuka bicara.

Selamat Pagi ,salam 1 malaysia,salam selangau pegari, salam fly kenyalang fly, fly high.

SapaanYang BerusahaEncik _________________ Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pendidikan Daerah Selangau, mewakili Pegawai Pendidikan Daerah Selangau.

Yang BerusahaGuru besar Sekolah Kebangsaan Sungai Sepiring, Encik Jemat ak Agan, selaku tuan rumah.

Guru besar-guru besar, Penolong –penolong kanan,barisan juri pertandingan, guru-guru pengiring, para peserta, tuan-tuan dan puan-puan serta hadirin hadirat yang saya muliakan.

Puji dan syukur kepada tuhan, kerana dengan izinNya dapat kita sama-sama berkumpul pada pagi yang indah ini di dalam majlis Perasmian dan penutupan - PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH/MENENGAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU 2015.

Nyanyian lagu Negaraku

Bagi memulakan majlis pada pagi ini, Majlis mempersilakan para hadirin dan hadirat berdiri tegak untuk sama-sama menyanyikan lagu kebesaran negara kita “Negaraku”

Majlis mengucapkan terima kasih atas nyanyian itu tadi.Hadirin dipersilakan duduk.

Bacaan doa Tuan-tuan dan Puan-puan,

Untuk memberkati majlis pada pagi ini, dengan sukacitanya dijemput saudara __________________untuk memimpin bacaan doa. Dipersilakan.

(bacaan doa)

Majlis mengucapkan terima kasih atas bacaan doa sebentar tadi.Hadirin sekalian,

PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU pada kali ini disertai oleh 12

Page 2: Mc Projek Inovasi 2015

buah pasukan mewakili 12 buah sekolah daripada 22 sekolah di daerah selangau.

Ucapan perasmian penutupan oleh ppd

Hadirin sekalian,

Kini tibalah waktu yang dinantikan iaitu ucapan Perasmian Penutupan PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU

Sehubungan dengan itu majlis mempersilakan Yang berusaha Encik _________________Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pendidikan Daerah Selangau untuk menyampaikan ucapan seterusnya menyempurnakan penutupan rasmi PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU.

Dengan penuh takzimnya dipersilakan.

Setelah selesai ucapan .....

Majlis merakamkan jutaan terima kasih atas kesudian yang berusaha Yang berusaha Encik________________________Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pendidikan Daerah Selangau , atas ucapan dan kesudian beliau menutup rasmi PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU itu tadi.

Penyampaian hadiah

Majlis dengan ini diteruskan lagi dengan acara penyampaian hadiah kepada peserta kem motivasi.Seterusnya, majlis diserikan lagi dengan upacara penyampaian hadiah, sijil, dan cederamata kepada para pemenang.

Bagi menyempurnakan majlis, dengan penuh takzimnya majlis mempersilakan Yang berusaha Encik _________________________ Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pendidikan Daerah Selangau dengan diiringi Encik Jemat ak Agan ,Guru Besar sk sg sepiring untuk menyampaikannya.

Majlis mempersilakan.

Dimulakan dengan pemenang tempat ketiga ialah dari pasukan ______________________.

Manakala,Naib Johan dimenangi oleh pasukan_________________________

Pemenang PERTANDINGAN PROJEK INOVASI KELAB DAN PERSATUAN SEKOLAH RENDAH PERINGKAT DAERAH SELANGAU TAHUN 2015 ialah disandang oleh pasukan dari sekolah_____________________.

Selepas selesai ....

Majlis merakamkan terima kasih kepada Yang berusaha Encik ____________________________ Ketua Unit Pembangunan Kemanusiaan,

Page 3: Mc Projek Inovasi 2015

Pejabat Pendidikan Daerah Selangau atas kesudian menyampaikan hadiah kepada para pemenang

Penyampaian Cenderamata kepada Juri pertandingan

Seterusnya,

Sebagai tanda penghargaan, majlis mempersilakan Encik __________________________ diiringi Encik__________-untuk menyampaikan cenderamata kepada Juri-juri pertandingan .

Dengan itu, dijemput............*****Terima Kasih di atas penyampaian cenderamata tersebut.

Nyanyian lagu Negaraku

Tuan-tuan dan puan-puan,

Majlis mempersilakan sekali lagi para hadirin dan hadirat berdiri tegak untuk sama-sama menyanyikan lagu kebangsaan negeri Sarawak, ibu pertiwiku dan lagu tema pendidikan negeri Sarawak “ FLY KENYALANG FLY,FLY HIGH”

Hadirin dipersilakan duduk.JAMUAN/BERSURAI

Hadirin dan hadirat sekalian, Majlis pada pagi ini telah sampai ke penghujungnya.

Merdu bertingkah alunan suara,Kadang tak sedar tersilap kata,Andai terlanjur patah bicara,Serendah hati kemaafan dipinta.

Dengan bismillah kita mulai ,Alhamdulillah wassala tanabi,Dengan takdir Illahi Rabbi,Selesailah sudah upacara merasmi.

Sekian sahaja saya akhiri majlis dengan lafaz suci wabilahi..

Majlis mengumumkan Yang berusaha Encik ______________________________ untuk berangkat pergi menghadiri Jamuan ringan yang disediakan oleh penganjur.

Sekian, terima kasih.