tugasan ppm prtengahan penggal 2015

2
SMK TAMAN UNIVERSITI, JALAN PENDIDIKAN, 81300 SKUDAI, JOHOR BAHRU. PENDIDIKAN KHAS SMK TAMAN UNIVERSITI. TUGASAN PEMBANTU PENGURUSAN MURID (PPM N17) SEMASA CUTI PERTENGAHAN PENGGAL (13/3/2015 – 21/3/2015) 1. Bersihkan kelas mengikut tugasan harian yang telah ditetapkan. -pastikan tingkap, lantai, perabot-perabot dalam keadaan bersih. -sapu sampah setiap hari -mop lantai (2x seminggu) -lap tingkap -bersihkan habuk-habuk pada perabot. -buang sampah -sinki sentiasa dalam keadaan bersih -pastikan bilik air dalam keadaan bersih 2. Pastikan carta-carta pada papan kenyataan dalam keadaan baik. Jika tercabut, staplerkan dengan cermat. 3. Pastikan hiasan lama dibuang untuk digantikan dengan hiasan yang baru. 4. Sticker di papan putih kelas pk 1 hendaklah dibuka dan lap kesan tampalan sehingga bersih. 5. Memastikan semua fail dikemaskini serta disusun pada tempat yang sepatutnya serta bertebuk dan diikat dalam fail yang sepatutnya. Pastikan profil pelajar mengikut jumlah terkini iaitu 45 orang. 6. Memastikan kelas dan Taman Pendidikan Khas dalam keadaan bersih dan ceria. 7. Pokok bunga di Taman Pendidikan Khas hendaklah disiram pada setiap hari bekerja. 8. Buku-buku dan BBB disusun di tempat yang sepatutnya. 9. Cuci bunga-bunga hiasan yang terdapat di dalam kelas dan gubah semula.

Upload: hannahkeisha

Post on 10-Nov-2015

33 views

Category:

Documents


7 download

DESCRIPTION

ppm

TRANSCRIPT

TUGASAN PEMBANTU PENGURUSAN MURID (PPM) SEMASA CUTI SEKOLAH (30/5/2011 10/6/2011)

SMK TAMAN UNIVERSITI,

JALAN PENDIDIKAN, 81300 SKUDAI, JOHOR BAHRU.

PENDIDIKAN KHAS SMK TAMAN UNIVERSITI.

TUGASAN PEMBANTU PENGURUSAN MURID (PPM N17) SEMASA CUTI PERTENGAHAN PENGGAL (13/3/2015 21/3/2015)

1. Bersihkan kelas mengikut tugasan harian yang telah ditetapkan.-pastikan tingkap, lantai, perabot-perabot dalam keadaan bersih.

-sapu sampah setiap hari

-mop lantai (2x seminggu)

-lap tingkap

-bersihkan habuk-habuk pada perabot.

-buang sampah-sinki sentiasa dalam keadaan bersih

-pastikan bilik air dalam keadaan bersih2. Pastikan carta-carta pada papan kenyataan dalam keadaan baik. Jika tercabut, staplerkan dengan cermat.3.Pastikan hiasan lama dibuang untuk digantikan dengan hiasan yang baru.

4.Sticker di papan putih kelas pk 1 hendaklah dibuka dan lap kesan tampalan sehingga bersih.

5.Memastikan semua fail dikemaskini serta disusun pada tempat yang sepatutnya serta bertebuk dan diikat dalam fail yang sepatutnya. Pastikan profil pelajar mengikut jumlah terkini iaitu 45 orang.6.Memastikan kelas dan Taman Pendidikan Khas dalam keadaan bersih dan ceria.7.Pokok bunga di Taman Pendidikan Khas hendaklah disiram pada setiap hari bekerja.8.Buku-buku dan BBB disusun di tempat yang sepatutnya.

9.Cuci bunga-bunga hiasan yang terdapat di dalam kelas dan gubah semula.10.Kemaskini Buku Stok dan Inventori.11.Kawasan dapur perlu dikemaskan.12.Peti sejuk dibersihkan.13.Tin cat dan perkakas perkebunan diatur rapi.14.Mengemas peralatan di dalam almari stok & inventori secara tersusun.15.Asingkan dan susun semula alatan dan bahan BBB yang ada di bilik stor mengikut susunan dengan kemas dan teratur.

16.Kemas bilik-bilik darjah selepas aktiviti ubah suai siap dijalankan.

Kerjasama daripada pihak anda amatlah dihargai. Sekian, terima kasih.Catatan: PPM 1. Pn. Rosyati binti Supaat- Cuti pada ________________________ 2. Pn. Nurain binti Abdullah - Cuti pada ________________________

3. Cik Sufia binti Zulkarnain- Cuti pada ________________________