tmk 30062014

1
MULTIMEDIA ELEMEN MULTIMEDIA Multimedia ialah gabungan beberapa media seperti teks, imej, audio, video dan animasi bagi menyampaikan maklumat. Teks, imej, audio, video dan animasi ini dikenali sebagai elemen multimedia. Persembahan yang menggabungkan beberapa elemen multimedia dinamakan persembahan multimedia. Teks dalam multimedia Teks ialah gabungan askara seperti huruf, nombor, simbol dan tanda bacaan. Fon ialah satu set askara yang mempunyai bentuk dan saiz. Sifat-sifat fon pula terdiri daripada muka fon, saiz fon, gaya fon, warna fon dan kesan fon.

Upload: mohd-syahrir

Post on 12-Sep-2015

225 views

Category:

Documents


7 download

DESCRIPTION

dfg

TRANSCRIPT

MULTIMEDIAELEMEN MULTIMEDIAMultimedia ialah gabungan beberapa media seperti teks, imej, audio, video dan animasi bagi menyampaikan maklumat. Teks, imej, audio, video dan animasi ini dikenali sebagai elemen multimedia.Persembahan yang menggabungkan beberapa elemen multimedia dinamakan persembahan multimedia.

Teks dalam multimediaTeks ialah gabungan askara seperti huruf, nombor, simbol dan tanda bacaan.Fon ialah satu set askara yang mempunyai bentuk dan saiz. Sifat-sifat fon pula terdiri daripada muka fon, saiz fon, gaya fon, warna fon dan kesan fon.