prog xplorace c cup 2013

6
SEKOLAH KEBANGSAAN KEM ISKANDAR MERSING JOHOR PROGRAM XPLORACE C CUP MATEMATIK (PROGRAM KECEMERLANGAN UPSR) PANITIA MATEMATIK 2013 MASA : 1.00 - 2.00 PETANG TEMPAT : KELAS (TAHAP 2) HARI : SETIAP HARI ISNIN DISEDIAKAN OLEH : DISAHKAN OLEH :

Upload: muratrani-murat

Post on 12-Apr-2017

175 views

Category:

Documents


2 download

TRANSCRIPT

Page 1: Prog xplorace c cup 2013

SEKOLAH KEBANGSAAN KEM ISKANDAR

MERSING JOHOR

PROGRAM XPLORACE C CUP MATEMATIK(PROGRAM KECEMERLANGAN UPSR)

PANITIA MATEMATIK2013

MASA : 1.00 - 2.00 PETANGTEMPAT : KELAS (TAHAP 2)HARI : SETIAP HARI ISNIN

DISEDIAKAN OLEH : DISAHKAN OLEH :__________________ ___________________

Page 2: Prog xplorace c cup 2013

NURHIDAYU BT ABD. WAHID ZULKEFLI B. MOHD. AMIN(KETUA PANITIA MATEMATIK SKKI) (GURU BESAR SKKI)PENGENALAN

Program ini dirancang dan dilaksanakan khas untuk murid berprestasi rendah dalam subjek matematik. Melalui program ini semua guru Matematik SKKI bergabung tenaga melalui Program Xplorace C cup MT untuk memastikan semua murid yang lemah dapat bimbingan dan lebih perhatian dalam mengatasi kelemahan mereka memahami soalan matematik UPSR. “C Cup” merujuk kepada persaingan untuk memperolehi sekurang-kurangnya Gred C yang tidak pernah murid-murid ini miliki selama ini dalam mempelajari matematik. Program ini juga bertujuan memupuk minat murid-murid dalam mempelajari Matematik.

MATLAMAT

Selain untuk mempertingkatkan peratusan pencapaian dalam matematik adalah diharapkan ia dapat dijadikan program ‘serampang dua mata’ bagi memperbanyakkan kuantiti pelajar yang memperolehi kualiti gred yang baik terutamanya gred B dan gred C.

OBJEKTIF

1. Menbiasakan murid dengan soalan-soalan UPSR.2. Membimbing semua calon untuk mengaplikasikan teknik menjawab yang betul.3. Menyediakan soalan-soalan klon UPSR dan membimbing murid menjawab soalan.4. Merealisasikan cabaran 100% murid lulus Matematik UPSR 2013.

SASARAN

22 orang murid yang lemah terutama dari kelas 6 Juara dan 6 Satria.

PELAKSANAAN

Setiap hari Isnin. Bermula jam 1.00 hingga 2.00 petang.

Page 3: Prog xplorace c cup 2013

TEMPAT

Kelas-kelas tahap 2.

PELAKSANAAN PROGRAM

1. Program ini akan diadakan setiap hari Isnin mulai bulan Februari.2. Melibatkan 4 orang guru Matematik.3. Penekanan kepada soalan sebenar UPSR kertas 2 yang mudah.4. Penekanan kepada fakta asas.5. Setiap sesi perjumpaan selama 1 jam (1.00tgh. hari hingga 2.00 petang).

KRONOLOGI PROGRAM

1. Mesyuarat Panitia Matematik.2. Program Khas untuk murid lemah UPSR 2013.3. Perlantikan JK Program.4. Merancang Kertas Kerja.5. Pembentangan Kerja Kepada pihak pentadbiran.6. Surat makluman kepada ibu bapa murid tahun 6J dan 6S.7. Perlaksanaan program.8. Post mortem program setiap UPPM berdasarkan pencapaian prestasi murid.

PENYELARAS PROGRAM

Program ini akan diselaraskan bersama oleh guru matematik yang terdiri daripada :

NAMA GURU KUMPULANPN. NURHIDAYU BINTI ABD. WAHID C CUP 1PN. NURHAIZA ABD. RAZAK / PN. UMI KALTHUM BT C CUP 2EN. A. MURAT BIN ABD. RANI C CUP 3EN. FAIRUL HIZWAN BIN FAZIL C CUP 4

PERANCANGAN PROGRAM

Aktiviti

Page 4: Prog xplorace c cup 2013

Latih tubi dan bimbingan menjawab soalan subjektif topikal.Latihan dan bimbingan menjawab kertas 2 dan cara untuk mendapat markah.Teknik dan lebih penumpuan kepada soalan mudah.Menjawab setiap soalan dalam masa yang ditetapkan.

JADUAL PELAKSANAAN

Mulai Februari hingga Ogos 2013. Seminggu sekali (Isnin) 1 jam setiap sesi (1.00 hingga 2.00)

SUMBER KEWANGAN

Fotostat buku lembaran kerja “matemathics drilling” - 26 set × 30 m/s = 780 × RM0.05

= RM39.00

PENUTUP

Semoga dengan adanya program ini maka pelajar akan dapat memupuk minat mereka terhadap mata pelajaran matematik bagi tujuan kegunaan mereka dalam kehidupan seharian secara amnya dan dalam UPSR secara khususnya.

Page 5: Prog xplorace c cup 2013

SENARAI NAMA MURID DAN GURU MATEMATIK

MENGIKUT KUMPULAN 2013

KUMPULAN C CUP 1 (PN. NURHIDAYU BT ABD. WAHID)

1. BOSYLIE MIKE ANDI AK SORAIMAN2. MUHD. ZULHAWADIS B ZULKIFLI3. NUTHASYIKIN BT ZAINAL AKHMA4. DANIEL RYAN AK SEVESTER NAMAN5. MOHD. SHAFUAN B JUSTIN6. SARIMAH BT SARAIL

KUMPULAN C CUP 2 (PN. NURHAIZA BT ABD. RAZAK/PN UMI KALTHUM BT.

1. MOHD. EZAIRIEY B CHE MAT2. KASSANDRA AK HERRY JEMMY3. NUR IZZATI BT ABDULLAH4. MUHD. NAZIR B NANING5. ZAINUL ARIFFIN HUSSAIN

KUMPULAN C CUP 3 (EN. A. MURAT BIN ABD. RANI)

1. NURUL ZABIRAH BT ELHAM2. NUR ALYAA LIYANA BT ELIAS3. SITI NURFITRAH BT AMIN4. NURHUSNANI BT OTHMAN5. ABDULLAH BT MOHD. GHAZALI6. ALEXSTER REYNIE ANAK ERICK

KUMPULAN C CUP 4 (EN. FAIRUL HIZWAN BIN FAZIL)

1. SYLVIANA AIBEL2. NUR SHAFIKAH BT ABD. MALIK3. NIK NATASYA NABILA BT NIK IRUAN

Page 6: Prog xplorace c cup 2013

4. BALQIS AINATASYA BT OSMAN5. MOHD. AIMAN AKMAL B MOHD. JOHAN