skt 2015

11
LAMPIRAN ‘A’ BAHAGIAN 1 - PENETAPAN SASARAN KERJA TAHUNAN 2015 (PYD dan PPP hendaklah berbincang bersama sebelum menetapkan SKT dan petunjuk prestasinya). BIL KETERANGAN AKTIVITI/PROJEK (Senaraikan Aktiviti/ Projek) PETUNJUK PRESTASI (Kuantiti/Masa/ Kos) SASARAN KERJA (Berdasarkan petunjuk prestasi) CAPAIAN SEBENAR 2013 1.0 Kurikulum 1.1 1.1 Mengajar Mata pelajaran: SAINS TAHUN 2 SAINS TAHUN 3 SAINS TAHUN 5 MATEMATIK TAHUN 3 Kuantiti : Bil waktu mengajar setiap subjek Kualiti : Laporan Bertulis Masa :1 tahun Cth: 9 waktu seminggu (Nyatakan jumlah waktu seminggu bagi semua mp) Buku Rekod Mengajar Jan Nov 2013 Cth: 100% dipatuhi tanpa perubahan atau nyatakan jika ada perubahan yang besar. 1.2 Prestasi Akademik PDP Nyatakan Nama MP dan kelas yang diajar Cth: Pendidikan Moral Tahun 4 Bestari Kuantiti : Bilangan Murid /% lulus atau % peningkatan band Kualiti : Bilangan dan % A Masa : 1 Tahun Kuantiti: Rujuk headcount MP kelas: Tov dan Target Cth: TOV: 15 (25%) Target: 30 ( 50%) Cth PBS 5-6 = 20% 3-4= 60% 2 =20% 1 =0% Cth: TOV: 15 (25%) Target: 30 ( 50%) TOV : 3 orang (100%) Nyatakan pencapaian PKSR 2 bagi setiap mata pelajaran kuantiti dan kualiti Kuantiti: 3 orang (100%) (Capai)

Upload: timmy-khayla

Post on 05-Sep-2015

34 views

Category:

Documents


4 download

DESCRIPTION

SKT

TRANSCRIPT

LAMPIRAN ABAHAGIAN 1 - PENETAPAN SASARAN KERJA TAHUNAN 2015(PYD dan PPP hendaklah berbincang bersama sebelum menetapkan SKT dan petunjuk prestasinya).

BILKETERANGAN AKTIVITI/PROJEK(Senaraikan Aktiviti/ Projek)PETUNJUK PRESTASI(Kuantiti/Masa/Kos)SASARAN KERJA(Berdasarkan petunjuk prestasi)CAPAIAN SEBENAR 2013

1.0Kurikulum1.1 1.1 Mengajar Mata pelajaran:

SAINS TAHUN 2SAINS TAHUN 3SAINS TAHUN 5MATEMATIK TAHUN 3

Kuantiti : Bil waktu mengajar setiap subjek

Kualiti : Laporan Bertulis

Masa :1 tahunCth: 9 waktu seminggu (Nyatakan jumlah waktu seminggu bagi semua mp)Buku Rekod Mengajar

Jan Nov 2013Cth: 100% dipatuhi tanpa perubahan atau nyatakan jika ada perubahan yang besar.

1.2 Prestasi Akademik PDPNyatakan Nama MP dan kelas yang diajar

Cth: Pendidikan Moral Tahun 4 BestariKuantiti : Bilangan Murid /% lulus atau % peningkatan band

Kualiti : Bilangan dan % A Masa : 1 Tahun

Kuantiti:

Kualiti:Rujuk headcount MP kelas:Tov dan TargetCth: TOV: 15 (25%) Target: 30 ( 50%)Cth PBS 5-6 = 20%3-4= 60%2 =20%1 =0%

Cth: TOV: 15 (25%) Target: 30 ( 50%)

TOV : 3 orang (100%)Target: 3 orang (100%)

TOV : 2 orang (66%)Target: 3 orang (100%)Nyatakan pencapaian PKSR 2 bagi setiap mata pelajaran kuantiti dan kualiti

Kuantiti: 3 orang (100%)(Capai)

Kualiti: 2 orang (66%)(Tidak capai)

1.3 Menyediakan Buku Rekod Mengajar yang mengandungi HSP,RPT, RPH, dan Headcount bagi setiap subjek yang diajar.

Kualiti:Buku Rekod Mengajar lengkap danmengandungi HSP,RPT, RPH, dan Headcount bagi setiap subjek yang diajar ikut pekeliling yang ditetapkan.Masa:Sepanjang tahun perkhidmatan.Buku Rekod Mengajar lengkap danmengandungi HSP,RPT, RPH, dan Headcount bagi setiap subjek yang diajar apabila diperiksa atau diminta pada bila-bila masa.

Nyatakan % dipatuhi

Cth: 100% dipatuhi tanpa teguran atau 100% dipatuhi dengan teguran.Nyatakan jika dapat anugerah

1.4 Penghantaran Buku Rekod Mengajar GuruKuantiti : Bil hantarKualiti : Laporan BertulisMasa : 1 tahun

4 0 kali.Buku Rekod Mengajar Jan Nov 2013 Nyatakan bil kali hantar kepada pentadbir untuk ditandatangani: Cth: 35/40 ( 87.5%)

1.5 Menyediakan kertas soalan peperiksaan dan ujian Penilaian Kurikulum.Kuantiti:Bil kali setahun

Kualiti:Berpandukan JSU.

Masa:Sepanjang tahun

Kuantiti:4 kali setahun (UP1, Pep. Pertengahan Tahun, UP2, dan Pep. Akhir Tahun)Kualiti:Soalan berpandukan JSU mengikut tahap kognitif pelajar.Masa:Sepanjang tahun mengikut giliran yang ditetapkan oleh panitia.

Nyatakan jenis ujian/pep yang terlibat untuk penyediaan /pengurusan kertas soalan berdasarkan tugasan dalam mesyuarat panitia.

1.6 Melaksanakan pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) bagi mata pelajaran yang diajar Cth: (Sains).(BAGI GURU Tahap 1)Kuantiti:Bil waktu PdP setahun

Kualiti:Data PBS disiapkan dan dimasukkan ke dalam sistem ikut masa dan tarikh ditetapkan.Masa:Januari hingga akhir tahun.Pentaksiran dijalankan dalam waktu PdP dan data transit disediakan.

Patuh surat pekeliling/arahan yang dikeluarkan oleh KPM/JPN/PPDNyatakan sejauh mana pentaksiran dan data transit disediakan serta dimasukkan ke dalam sistem SPPBS.

1.7 Menghantar buku rampaian murid untuk disemak oleh Pentadbir yang ditetapkan.Kuantiti:Bil kelas dan mp diajar

Kualiti:Buku rampaian pelajar disemak oleh Pentadbir mengikut jadual yang ditetapkan.Masa:Sepanjang tahun mengikut jadual yang ditetapkan oleh Pentadbir.

Semua buku murid setiap mata pelajaran bagi setiap kelas yang diajar.Nyatakan kelas dan mp diajar

2.0Kokurikulum2.1 Guru Pembimbing Badan Beruniform Bulan Sabit Merah Malaysia.(Nyatakan ikut senarai tugas dalam Buku Panduan Pengurusan 2013)Kuantiti:Bilangan Perjumpaan Unit Uniform

Kualiti:Kehadiran semua ahli dalam perjumpaan

Masa:Sepanjang tahun Kuantiti:Perjumpaan Unit Uniform sebanyak 12 kali setahunKualiti:Semua ahli BSMM menghadiri perjumpaan dan menyertai aktiviti yang ditetapkan.Masa:Sepanjang tahun berdasarkan jadual yang telah ditetapkan oleh sekolah.

Nyatakan jumlah perjumpaan

Nyatakan % kehadiran guru sendiri dan% kehadiran murid secara keseluruhan serta pencapaian murid di peringkat mana

2.2 Guru Pembimbing rumah sukan (rumah biru).Kuantiti:Bil Latihan rumah sukan dan sukan tahunan.Kualiti:kehadiran Semua ahli rumah biru dalam latihan dan mengambil bahagian dalam kegiatan satu murid satu sukan.Masa:Sepanjang tahun

Kuantiti:Latihan rumah sukan sebanyak 6 kali stahun dan sukan tahunan.Kualiti:Semua ahli rumah biru menghadiri latihan rumah sukan dan mengambil bahagian dalam kegiatan satu murid satu sukan.Masa:Sepanjang tahun berdasarkan takwim sekolah.

Nyatakan jumlah latihan

Nyatakan % kehadiran guru sendiri dan% kehadiran murid secara keseluruhan serta pencapaian murid di peringkat mana

2.3 Guru Pembimbing Kelab CaturKuantiti:Bil. Perjumpaan setahunKualiti:kehadiran Semua ahli kelab catur dalam perjumpaan dan menyertai aktiviti yang ditetapkan.Masa:Sepanjang tahun .Kuantiti:Perjumpaan kelab catur sebanyak 12 kali setahunKualiti:Semua ahli kelab catur menghadiri perjumpaan dan menyertai aktiviti yang ditetapkan.Masa:Sepanjang tahun berdasarkan jadual yang telah ditetapkan oleh sekolah.Nyatakan jumlah perjumpaan

Nyatakan % kehadiran guru sendiri dan% kehadiran murid secara keseluruhan sertaPencapaian murid di peringkat mana

2.4 AJK Jawatankuasa pembangunan KokurikulumKualiti:Perancangan Program pemajuan sukan dan kokurikulum di sekolah.Masa:Sepanjang tahun

Kualiti:Program pemajuan sukan dan kokurikulum di sekolah dapat dilaksanakan.Masa:Sepanjang tahun

Nyatakan sejau mana program dapat dijalankan dan pencapaian murid di peringkat mana

3.0Hal Ehwal Murid3.1 Guru Kelas a) Buku Jadual Kedatangan Murid

b) Pengurusan KelasKuantit: Bil kali Kualiti : Rekod dan data lengkap dan dianalisis.

Masa : Sepanjang Tahun.

Kualiti: senarai tugas guru kelas.Setiap hari. dan setiap masaBuku Jadual Kedatangan Murid lengkap dan kemaskini

Jan hingga Disember 2013

Memastikan senarai tugas guru kelas dipatuhi Lengkap dan kemaskini tanpa teguran / Lengkap dan kemaskini dengan teguran. Nyatakan jika dapat anugerah.% kehadiran kelas setahun

Nyatakan % dipatuhi Cth: 100% dipatuhi tanpa teguran atau 100% dipatuhi dengan teguran. Nyatakan jika dapat anugerah

3.2 Guru Bertugas.Memantau dan membantu kawalan pelajar serta membuat laporan guru bertugas.

Kuantiti:Bil kali bertugasKualiti:Pelajar sentiasa dalam keadaan terkawal.Masa:Sepanjang tahun

Kuantiti:Tiga minggu dalam setahun (mengikut giliran guru bertugas)Kualiti:Pelajar sentiasa dalam keadaan terkawal.Masa:Sepanjang tahun berdasarkan jadual guru bertugas yang telah ditetapkan oleh sekolah.Nyatakan bil kali bertugas

3.3 Membantu program motivasi kecemerlangan pelajar, program mentor-mentee.Kuantiti:ada/tiadaKualiti:Program motivasi kecemerlangan dapat memberi manfaat kepada pelajar.Masa:Sepanjang tahun mengikut jadual yang disediakan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling.

Kuantiti:1 kali setahunKualiti:Program motivasi kecemerlangan dapat memberi manfaat kepada pelajar.Masa:Sepanjang tahun mengikut jadual yang disediakan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling.

Bil kali mesyImpak program/aktivitiBerterusan

3.4 Membantu Program Kemahiran BelajarKualiti:Program Kemahiran Belajar dapat memberi manfaat kepada pelajar.Masa:Februari hingga Oktober mengikut jadual yang disediakan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling.Kualiti:Program Kemahiran Belajar dapat memberi manfaat kepada pelajar.Masa:Februari hingga Oktober mengikut jadual yang disediakan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling.

3.5 AJK 3K Sekolah Bebas denggi

Kuantiti:Seluruh kawasan sekolah.Kualiti:Pemantauan berkala dilaksanakan dan laporan dihantar ke PPD setiap bulan.Masa:Pemantauan dan laporan sepanjang tahun.

3.6 AJK Kebersihan.

Kuantiti:Seluruh kawasan sekolah.Kualiti:Poster dan papan tanda ditampal bagi mempromosikan program 3K disekolah.Masa:Sepanjang tahun.

4.0Pentadbiran4.1 Ketua Panitia

Kuantiti: Bil kali mesyuarat

Kualiti: Pencapaian m.pSekurang-kurang 4 kali

TOV:Target:Mematuhi Pekeliling 4/1986Nyatakan Bil Mesy. Panitia dijalankan.Nyatakan pencapaian mata pelajaran dalam PKSR 2 ikut tahun

4.2 Juru audit Sekolah.

Kuantiti: Bil kali semak buku tunai sekolah setahunKualiti: Cara semakan12 kali setahun

Mematuhi pekeliling kewangan sedia adaNyatakan bil. Semakan dijalankan

4.3 Guru Data / Guru Media/Guru Penyelaras Bestari

4.4 Program Pembudayaan Al-Quran dan Penerapan Nilai murni

Kuantiti:Setiap mingguKualiti:Aktiviti yang berkaitan dengan pembudayaan Al-Quran dan penerapan nilai murni dikalangan pelajar.Masa:Berdasarkan jadual yang ditetapkan oleh Panitia Pendidikan Islam.

4.5 Guru Penyelaras Kelas Literasi ICT PIBG

Kuantiti:Semua pelajarKualiti:Kelas Literasi ICT bermanfaat kepada pelajar dan kehadiran pelajar 100%.Masa:Sepanjang tahun

4.6 AJK Dokumentasi dan arkib sekolah

Kuantiti:Semua peristiwa penting sekolah.Kualiti:Semua peristiwa penting sekolah dirakamkan dalam bentu foto dan video.Masa:Sepanjang tahun.

4.11 AJK Data dan Maklumat sekolah (SMM).Kuantiti:Semua pelajarKualiti:Data Sistem Maklumat Murid dilengkapkan sebelum Mac dan dikemaskini sepanjang tahun.Masa:Sepanjang tahun.

5.0Tugas-tugas lain/Khas5.1 Kelas Bimbingan .

Kuantiti:Kelas diadakan 1 kali seminggu selam 2 jam (bermula 8.00 sehingga 10.00 malam)Kualiti:Kehadiran 100%.Masa:Mac hingga Oktober

5.2 AJK SKPM (Kreatif dan Inovatif Sekolah)

Kualiti:Menganalisis program penting dan membuat cadangan penambahbaikan.Masa:Sepanjang tahun.

5.3 AJK Jadual waktu sekolahKualiti:Proses menyediakan jadual, mencetak jadual, meminda jadual mengikut keperluan, dan mengedarkan jadual waktu kepada guru dan kelas berjalan lancar..Masa:Sepanjang tahun.

BAHAGIAN 1 - PENETAPAN SASARAN KERJA TAHUNAN 2013(PYD dan PPP hendaklah berbincang bersama sebelum menetapkan SKT dan petunjuk prestasinya).

BILKETERANGAN AKTIVITI/PROJEK(Senaraikan Aktiviti/ Projek)PETUNJUK PRESTASI(Kuantiti/Masa/Kos)SASARAN KERJA(Berdasarkan petunjuk prestasi)CAPAIAN SEBENAR 2013

Disediakan oleh:

__________________(Nama Guru)Jawatan :Guru Siswazah Gred DG SK Sungai Rokam, Ipoh. SASARAN KERJA 2013

NAMA: NO. KP: JAWATAN: GURU PENOLONG DGSEKOLAH : SK SUNGAI ROKAM