minit mesyuarat pesta menuai kebangsaan 2015

3
TAKLIMAT DAN BENGKEL PERSEDIAAN PAMERAN SEMPENA SAMBUTAN PESTA MENUAI PERINGKAT NEGERI DAN KEBANGSAAN 2015 Tarikh : 12.5.2015 (Selasa) Masa : 8.00 pagi – 5.00 petang Tempat : Bilik Mesyuarat Aras 1, Kompleks Pentadbiran Persekutuan, Ranau Kehadiran : - Rujuk Lampiran Agenda : 1. UCAPAN PEGAWAI MEJA BKD 1.1 Pegawai Meja BKD iaitu Pn. Rapedah Hassan mengucapkan terima kasih kepada semua Ketua Panitia Bahasa Kadazandusun yang hadir dalam taklimat dan bengkel persediaan pameran sempena sambutan pesta menuai peringkat negeri dan kebangsaan 2015. Makluman 1.2 Beliau mengatakan bahawa sebarang warisan suku kaum Dusun dialu-alukan untuk dibawa ke pameran. Kawasan pameran diawasi oleh pihak keselamatan seperti PDRM. Tindakan : Panitia BKD setiap sekolah 1.3 Sepatutnya pihak yang terlibat dalam mengandalikan pameran ini ialah PPD Telupid dan PPD Ranau. Namun Pn.Rapedah percaya PPD Ranau sudah mempunyai tenaga yang untuk mengadakan persediaan bagi pemeran tersebut. Lagi pun, jika menjemput PPD Telupid menghadiri taklimat dan bengkel ini, sudah tentu guru-guru akan meninggalkan sekolah mereka. Makluman 1.4 sempena sambutan ini Pn. Rosinah Sinteh telah diberikan tugasan untuk menyediakan sudut khas iaitu “Hala Tuju Bahasa Kadazan Dusun” yang dipersembahkan dalam Bahasa kebangsaan kerana dihadiri oleh pelbagai lapisan masyarakat.

Upload: hamdan-bin-taip

Post on 11-Feb-2016

311 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

Minit Mesyuarat Pesta Menuai Kebangsaan

TRANSCRIPT

Page 1: Minit Mesyuarat Pesta Menuai Kebangsaan 2015

TAKLIMAT DAN BENGKEL PERSEDIAAN PAMERAN SEMPENA SAMBUTAN PESTA MENUAI PERINGKAT NEGERI DAN KEBANGSAAN 2015

Tarikh : 12.5.2015 (Selasa)Masa : 8.00 pagi – 5.00 petangTempat : Bilik Mesyuarat Aras 1, Kompleks Pentadbiran Persekutuan, Ranau

Kehadiran :- Rujuk Lampiran

Agenda :

1. UCAPAN PEGAWAI MEJA BKD1.1 Pegawai Meja BKD iaitu Pn. Rapedah Hassan mengucapkan terima kasih

kepada semua Ketua Panitia Bahasa Kadazandusun yang hadir dalam taklimat dan bengkel persediaan pameran sempena sambutan pesta menuai peringkat negeri dan kebangsaan 2015.

Makluman

1.2 Beliau mengatakan bahawa sebarang warisan suku kaum Dusun dialu-alukan untuk dibawa ke pameran. Kawasan pameran diawasi oleh pihak keselamatan seperti PDRM.

Tindakan : Panitia BKD setiap sekolah

1.3 Sepatutnya pihak yang terlibat dalam mengandalikan pameran ini ialah PPD Telupid dan PPD Ranau. Namun Pn.Rapedah percaya PPD Ranau sudah mempunyai tenaga yang untuk mengadakan persediaan bagi pemeran tersebut. Lagi pun, jika menjemput PPD Telupid menghadiri taklimat dan bengkel ini, sudah tentu guru-guru akan meninggalkan sekolah mereka.

Makluman

1.4 sempena sambutan ini Pn. Rosinah Sinteh telah diberikan tugasan untuk menyediakan sudut khas iaitu “Hala Tuju Bahasa Kadazan Dusun” yang dipersembahkan dalam Bahasa kebangsaan kerana dihadiri oleh pelbagai lapisan masyarakat.

Makluman

1.5 Bahan-bahan pameran akan disediakan pihak sekolah. Antaranya seperti berikut: Rakaman PdP selama 10 – 15 minit Ranau dikehendaki menjalankan PdP dalam kemahiran bertutur yang

bertemakan Makanan dan Jeruk. PdP ini bertujuan memperlihatkan kepada pelawat mengenai cara kemahiran ini diajar di sekolah.

Tarikh akhir penyerahan bahan tersebut kepada PPD telupid ialah 19.5.2015.

Rakaman puisi berserta lirik jika ada guru yang berminat amat dialu-alukan.

Page 2: Minit Mesyuarat Pesta Menuai Kebangsaan 2015

Pihak sekolan dikehendaki menyediakan soalan-soalan lazim untuk dikemukakan kepada pengunjung. Pengunjung yang dapat menjawab dengan betul akan diberikan penanda buku sebagai hadiah.

Makluman

2. SAMBUTAN PESTA MENUAI PERINGKAT KEBANGSAAN2.1 AJK sempena sambutan Pesta Menuai Peringkat Kebangsaan 2015 yang dirasmikan oleh Perdana Menteri.

Pengerusi : En. Panandis (Sk. St. Benidict)N. Pengerusi : Pn. Jahinah Midin ( Sk. Narawang )Setiausaha : Pn. Jane Saipih ( Smk. Lohan)N. Setiausaha : Pn. Christina Gompilo ( Sk. Nalapak)Publisiti & Siaraya : En. Roslan ( Sk. Pekan )N. Publisiti & Siaraya : En. Cikgu Azlan (SJKC)Peralatan : En. Mizan Tulin ( Sk. Tompios)N. Peralatan : En. Petrus Kimbang ( Sk. Nalapak

Makluman

2.2 Bahan Pameran Sumbangan gambar yang diberikan oleh beberapa buah sekolah.1. Sk. Nampasan 2. Smk. Lohan3. St. Benidict4. Smk. Bundu Tuhan

*saiz gambar 4R dan penerangan nendaklah di tulis dengan saiz 14.

- Semua sekolah hendeklah menyediakan 10 keping penanda buku. Tema penanda buku ialah Makanan dan Jeruk. Smk. Lohan rela hati menyumbangkan sebanyak 50 keping penanda buku.

- Setiap sekolah hendaklah menghantar laporan Panitia Bahasa Kadazandusun. Laporan yang melebihi 10 keping hendaklah di banding dan 10 keping ke bawah bebas.

- Semua laporan hendaklah dihantar kepada En. Panandis di St. Benedict sebelum atau pada 18.5.2015.

- Semua ahli mesyuarat bersetuju menyediakan buku pelawat.

Makluman

2.3 Senarai nama yang akan menghadiri mesyuarat Sambutan Pesta Kaamatan Peringkat Kebangsaan di Telupid pada 19-5-2015:

o En. Panandis : St. Benedicto Pn. Jahinah Midin : Sk. Narawango Pn. Jane Saipih : Smk. Lohano Pn. Christina Gompilo : Sk. Nalapako En. Suhainin Sahibul : Sk. Nampasano P. Jaisin : Sk. Kilimu

Page 3: Minit Mesyuarat Pesta Menuai Kebangsaan 2015

Makluman3. PENAGGUHAN MESYUARAT

3.1 Pengerusi menangguhkan mesyuarat pada jam 10.40 am.

Disediakan OlehSetiausaha/Pencatat MinitMesyuarat BKDPejabat Pendidikan Daerah Ranau.

Bertarikh : 12 Mei 2015