laporan silat negeri 2013

3
LAPORAN KEJOHANAN SILAT PERINGKAT MSSNS 2013 TARIKH : 19, 20 & 21 MAC 2013 HARI : SELASA, RABU & KHAMIS TEMPAT : KOMPLEKS SUKAN SEREMBAN 2, SEREMBAN SENARAI NAMA PESERTA : Seperti di lampiran SENARAI NAMA GURU PENGIRING : 1) Pn.Norhazita binti Che Hasan 2) En. Yusri bin Karim 3) En. Kamarulzaman bin Ghani LAPORAN : Dalam pertandingan ini seramai 15 orang peserta telah bertanding dalam 15 kategori. Para peserta telah menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi dan tidak mudah menyerah kalah. PENCAPAIAN : 10 orang peserta telah berjaya melepasi pusingan pertama dan layak untuk memasuki pusingan seterusnya.5 orang peserta lagi terpaksa akur kerana kalah kepada pihak lawan. 5 orang peserta telah berjaya ke peringkat separuh akhir. Di peringkat separuh akhir, 3 orang peserta telah kalah dan menduduki tempat ketiga bersama. 2 orang peserta layak ke peringkat akhir iaitu Zainul Arifin bin Zainuri dan Siti Nur Nisrina bt mohd Razib. Siti Nur Nisrina terpaksa menarik diri disebabkan masalah kesihatan. Peserta ini menjadi naib johan bagi kategori Puteri Kelas H. Manakala Zainul Arifin bin Zainuri berjaya

Upload: hazita-hasan

Post on 02-Dec-2015

260 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

SILAT

TRANSCRIPT

Page 1: Laporan Silat Negeri 2013

LAPORAN KEJOHANAN SILATPERINGKAT MSSNS 2013

TARIKH : 19, 20 & 21 MAC 2013HARI : SELASA, RABU & KHAMISTEMPAT : KOMPLEKS SUKAN SEREMBAN 2, SEREMBAN SENARAI NAMA PESERTA : Seperti di lampiran

SENARAI NAMA GURU PENGIRING : 1) Pn.Norhazita binti Che Hasan 2) En. Yusri bin Karim

3) En. Kamarulzaman bin Ghani LAPORAN : Dalam pertandingan ini seramai 15 orang peserta telah bertanding dalam

15 kategori. Para peserta telah menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi dan tidak mudah menyerah kalah.

PENCAPAIAN : 10 orang peserta telah berjaya melepasi pusingan pertama dan layak untuk memasuki pusingan seterusnya.5 orang peserta lagi terpaksa akur kerana kalah kepada pihak lawan.

5 orang peserta telah berjaya ke peringkat separuh akhir. Di peringkat separuh akhir, 3 orang peserta telah kalah dan menduduki tempat ketiga bersama.

2 orang peserta layak ke peringkat akhir iaitu Zainul Arifin bin Zainuri dan Siti Nur Nisrina bt mohd Razib. Siti Nur Nisrina terpaksa menarik diri disebabkan masalah kesihatan. Peserta ini menjadi naib johan bagi kategori Puteri Kelas H. Manakala Zainul Arifin bin Zainuri berjaya menewaskan peserta dari Sek. Men. Dato’ Abdul Razak dan menjadi Johan bagi kategori Putera Kelas G.

KELEMAHAN : Kebanyakan pemain mempunyai semangat yang tinggi dalam pertandingan ini. Namun, mereka kurang persediaan dari segi mental.

Apabila pihak lawan mendapat sokongan dari luar gelanggang, peserta sekolah telah hilang fokus melakukan kesilapan. Namun demikian diucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang memberi kerjasama dalam pertandingan ini. Di samping itu, peserta juga kurang mengikuti latihan kerana terlibat dengan peperiksaan.

CADANGAN : Mengikuti latihan dengan lebih kerap untuk menghasilkan pesilat yang kuat dari segi fizikal dan mental.

DISEDIAKAN OLEH:

______________________________(PN. NORHAZITA BINTI CHE HASAN)GURU PENASIHAT

Page 2: Laporan Silat Negeri 2013