laporan post mortem 5 d september 2012

2
LAPORAN POST MORTEM SETIAP MATA PELAJARAN TERAS ( OTI 5 ) SEPTEMBER 2012 Nama Guru Mata Pelajaran : AHMAD YUSRI BIN ISMAIL Kelas : 5 DINAMIK UJIAN BIL CALO N SAINS GPMP A B C ABC D E BI L % BIL % BIL % BIL % SASARAN OTI 1 (HC) TOV 23 - - - - - - 22 95. 65 1 4. 35 4.04 ( + ) ( - ) Kekuatan 1.Buku rujukan dan soalan sains Tahun 5 mencukupi. 2.Murid telahbelajar cara menjawab kertas Sains UPSR dari tahun 4. Kelemahan 1.Terdapat murid yang masih lemah dalam memahami soalan yang dibaca. 2.Murid tidak dapat mengesan kata kunci untuk menjawab soalan Bahagian B. 3.Tidak dapat mengingati fakta dalam menjawab Bahagian A. 4.Murid tidak dapat mengigati P&P yang telah diajarkan dan tidak memahami soalan. Langkah-langkah Mengatasi 1.Menjalankan latih tubi soalan OTI yang lepas. 2.Perbincangan soalan mengikut format peperiksaan setiap kali selesai sesuatu topik. Program Yang Telah Dijalankan

Upload: mat-yus

Post on 25-Jun-2015

115 views

Category:

Documents


5 download

TRANSCRIPT

Page 1: Laporan post mortem 5 d september 2012

LAPORAN POST MORTEMSETIAP MATA PELAJARAN TERAS

( OTI 5 ) SEPTEMBER 2012

Nama Guru Mata Pelajaran : AHMAD YUSRI BIN ISMAIL

Kelas : 5 DINAMIK

UJIANBIL

CALON

SAINS GPMP

AB C

ABC D EBIL % BIL % BIL % BIL %

SASARANOTI 1 (HC)

TOV23 - - - - - - 22 95.65 1

4.35

4.04

( + ) ( - )

Kekuatan

1.Buku rujukan dan soalan sains Tahun 5 mencukupi.2.Murid telahbelajar cara menjawab kertas Sains UPSR dari tahun 4.

Kelemahan

1.Terdapat murid yang masih lemah dalam memahami soalan yang dibaca.2.Murid tidak dapat mengesan kata kunci untuk menjawab soalan Bahagian B.3.Tidak dapat mengingati fakta dalam menjawab Bahagian A.4.Murid tidak dapat mengigati P&P yang telah diajarkan dan tidak memahami soalan.

Langkah-langkah Mengatasi

1.Menjalankan latih tubi soalan OTI yang lepas.2.Perbincangan soalan mengikut format peperiksaan setiap kali selesai sesuatu topik.

Program Yang Telah Dijalankan 1.Latih tubi soalan OTI yang lepas.2.Murid lemah dibantu oleh murid yang boleh menguasai dengan baik.

Program Yang Akan Dijalankan 1.P&P menggunakan peta minda supaya murid dapat mengingati fakta dengan lebih mudah2.P&P dijalankan dalam kumpulan supaya murid lemah dapat dibantu.