kertas kerja - big 3 2011

Upload: jamilah661487

Post on 19-Jul-2015

148 views

Category:

Documents


3 download

TRANSCRIPT

KAMPUS BAHASA ANTARABANGSA KUALA LUMPUR

PROGRAM PENSISWAZAHAN GURU SEKOLAH RENDAH (PGSR) AMBILAN NOVEMBER 2008 - 2012(KOHOT 1)

KERTAS KERJA PROGRAM BINA INSAN GURU ( BIG ) FASA III / 2011

BinaInsan Guru Fasa 3

1.0

PENGENALAN

Program Bina Insan Guru (BIG) melibatkan semua pelajar dari kelas Program Pensiwazahan Guru Sekolah Rendah Bahasa Melayu Kohort 2 Semester 4 2011. Pelaksanaan BIG adalah berasakan kepada kesedaran bahawa profesion keguruan adalah mulia dan insan guru adalah pembina generasi, pembentuk jatidan role model kepada masyarakat, justeru guru harus mampu menyesuaikan diri dalam semua keadaan dan mampu menangani cabaran era globalisasi. Melalui aktiviti yang dirancang, pelajar dapat mengenal diri (real-self) dan mampu mengaplikasikan pengetahuan dan pengalaman yang diperoleh ke arah pembangunan diri sebagai insan guru secara berterusan.

Program ini diharap dapat melahirkan guru-guru yang memiliki kemantapan sahsiah dan kuasa professional yang tinggi dan akan sentiasa bersedia di samping mampu menangani pelbagai cabaran pendidikan dalam arus globalisasi. Resolusi Konvensyen Pendidikan kali pertama tahun 2003 mengatakan, .pendidikan guru hendaklah berterusan sifatnya dan berpaksikan hasrat dan komitmen untuk melahir, membina, membentuk dan memupuk insan guru yang berkualiti iaitu yang memiliki keterampilan profesional yang tinggi dan dicirikan oleh penampilan diri yang terpuji selaras dengan hasrat negara.

2.0

MATLAMAT

Program Bina Insan Guru (BIG) bermatlamat melahirkan guru-guru yang mempunyai akhlak, nilai-nilai kerohanian dan keguruan yang mantap, daya ketahanan diri yang tinggi serta aura keguruan yang selaras dengan prinsip Rukun Negara, Falsafah Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Guru. Pembinaan insan guru merupakan usaha berterusan sepanjang program pendidikan keguruan berasaskan kesedaran bahawa profesion keguruan adalah mulia dan guru adalah pembina generasi negara. Selain itu, BIG khidmat masyarakat ini juga dapat menekankan peranan guru sebagai pendidik, pemimpin dan agen perubahan.

2

BinaInsan Guru Fasa 3

3.0

OBJEKTIF

1.

Memenuhi sukatan pelajaran Bina Insan Guru fasa II ( 2011 ).

2.

Melatih peserta menggunakan ilmu dan kemahiran dalam perlaksanaan sesuatu tindakan atau aktiviti melibatkan realiti sebenar seorang guru.

3.

Bergaul dan bekerjasama antara peserta dengan masyarakat setempat tanpa mengira batas rupa, bangsa mahupun budaya.

4.

Memberi sumbangan mengikut kemampuan dalam bentuk moral, material dan juga tenaga.

5.

Menghayati konsep kerja sebagai ibadah dan amalan murni.

6.

Memupuk semangat berpasukan dalam melaksanakan kerja secara berkumpulan.

7.

Menunjukkan kemahiran hubungan sosial antara komuniti pendidikan dengan masyarakat amnya dan kelompok orang kurang kemampuan khasnya.

8.

Menilai kesesuaian ciri personaliti kendiri dan kerjaya keguruan di samping membina pemikiran positif terhadap kerjaya keguruan.

9.

Menghargai keupayaan diri dan lebih prihatin kepada golongan minoriti dalam kepelbagaian masyarakat.

3

BinaInsan Guru Fasa 3

4.0

SINOPSIS

4.1

Asas Pertimbangan Pemilihan Lokasi

Program ini merupakan suatu program lawatan sambil beramal selama sehari yang berfokus kepada aktiviti kemasyarakatan dalam komuniti. Tujuan lawatan sambil beramal ini ialah memberi peluang kepada pelajar mengaplikasikan kemahiran berfikir, membuat perancangan dan pengendalian semua aktiviti. Melalui program ini, pelajar diuji keupayaan daya tahan mereka di dalam aspek fizikal, mental, emosi, rohani dan sosial semasa melaksanakan semua aktiviti ke arah mewujudkan guru minda kelas pertama.

Program ini juga bertujuan untuk membina dan meningkatkan kemahiran komunikasi serta interaksi antara pesertayang terdiri daripada guru dengan kumpulan masyarakat kurang kemampuan tanpa mengira batas kelainan yang terdapat dalam masyarakat sekeliling.

Membantu golongan kurang upaya merupakan satu khidmat murni bagi meringankan bebanan mereka. Atas dasar demikian, pihak urusetia telah

bersetuju memilih .Rumah Amal Limpahan Kasih, Kg. Seri Aman, Puchong, Selangor sebagai lokasi menjayakan Bina Insan Guru ( BIG ) Fasa III.

Rumah Amal Limpahan Kasih (RALK) adalah pertubuhan yang berdaftar di bawah ROS, No Pendaftaran (1956-10-SEL) atas nama Pertubuhan Kebajikan Pendidikan Anak Yatim Asnaf Limpahan Kasih Selangor (Limpahan Kasih).

Di saat manusia berlumba-lumba menikmati kejayaan, kekayaan dan kemewahan di dalam kehidupan, tidak dapat dinafikan juga masih terlalu ramai dalam kalangan masyarakat kita yang jauh ketinggalan dan tidak direzekikan untuk berjaya mengubah taraf kehidupan mereka walaupun berbagai usaha telah dijalankan. Selain daripada itu ada juga yang ditakdirkan kehilangan ibu dan ayah untuk bermanja di waktu usia masih kecil lagi. Saban hari kita dipaparkan dengan pelbagai kisah keperitan dan penderitaan insan-insan yang malang ini.4

BinaInsan Guru Fasa 3

Kadang kala penderitaan mereka itu sampai ke tahap yang amat memilukan sehingga tidak pernah terfikir oleh kita di zaman yang serba maju dan moden ini, masih wujud golongan yang terlalu daif, hingga melarat serta terpaksa menahan kelaparan, dan berhujan dan berpanas kerana tiada tempat tinggal yang sempurna. Anak-anak yatim pula hatinya terhiris dan sering menitiskan airmata bila melihat kanak-kanak sebaya dengannya dibelai dan dimanja oleh ibu bapa mereka. Mereka juga ingin merasa pelukan ciuman kasih sayang dari seorang ibu atau ayah. Bagi si miskin pula tercicir air liur mereka melihat oarang-orang di sekeliling menikmati bebagai jenis makanan yang lazat, sedangkan dia hendak merasa nasi sekali seharipun ibarat kata pepatah kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Hatinya sayu setiap kali melintas di hadapan rumah-rumah mewah kerana dia tiada rumah hanya menumpang tidur di mana-mana, kadang-kadang di masjid, kadang-kala di perhentian bas. Alangkah makmurnya dunia ini, jika semua insan begitu peka dengan permasaalahan ini. Dia sentiasa ingin nikmat yang dimilikinya turut sama dirasai oleh orang lain golongan yang menderita. Bumi ini akan aman bahagia jika ada insan yang turut merasa derita dengan penderitaan orang lain dan turut bersusah payah menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh golongan yang kurang bernasib baik ini. Beruntunglah kita jika ada manusia yang memiliki hati yang gembira bila ada orang yang datang meminta pertolongan dengannya, kerana dia tidak pernah rasa senang dan tenang dalam kemewahan selagi ada orang lain yang masih dalam kepayahan dan keperitan untuk meneruskan kehidupannya. Hingga dia sanggup mengorbankan kepentingan dirinya dan bersusah payah untuk menyelamatkan, menggembirakan dan membela insan-insan yang menderita. Inilah yang memang sepatutnya dirasa oleh kita semua, tanpa mengira bangsa dan agama. Tanggung jawab ini sudah menjadi kewajipan kita bersama. Hari ini mungkin hari dia tidak mustahil esok kita pula berada di tempat mereka. Hakikatnya tuhan menjadikan kedua-dua golongan iaitu yang kaya dan yang miskin ini ada hikmahnya Sebenarnya kita saling perlu memerlukan Jika tiada seorangpun fakir miskin di dunia ini, tiadalah peluang untuk golongan kaya5

BinaInsan Guru Fasa 3

mendapat pahala dengan menyumbang, bersedekah, memberi zakat dan bantu membantu. Keseluruhannya, selain menaburkan khidmat bakti, pengalaman ini amat berguna untuk diaplikasikan dalam kehidupan seharian peserta program sebagai pelajar dan guru.

4.2

Cadangan Pelaksanaan / Butiran Program Program Bina Insan Guru ini akan diadakan mengikut butiran berikut:-

Penganjur

:

1. Unit Kokurikulum IPG KBA, 2. Urusetia Bina Insan Guru Fasa III PGSR Kohot 1 (Ambilan Bovember 2008) IPG KBA, Kuala Lumpur

Tempat

:

Lot 115A, Lorong Bistari 3 Kg Sri Aman, Batu 13 47100 Puchong, SelangorEmail : [email protected]

Tarikh

:

10 Disember 2011 (Sabtu) ( Jam 8.00 pagihingga 6.00 petang )

Penglibatan

:100 orang ( 22 Lelaki , 78 Perempuan )

4.3

Bilangan pensyarah pengiring yang terlibat adalah seperti berikut:En Baseni bin Jantra En Mohd Arus bin Abdul Kudus Pn. Noraini binti Tahir En. Ramlan bin Abdul Manaf Dr. Man Ah Keow Pn. Noriah binti Che Leh : Ketua Unit Kokurikulum : Pegawai BIG IPG KBA : Mentor PGSR Pengajian Sosial : Mentor PGSR Pengajian Seni Visual : Mentor Pengajian Matematik : Mentor Pengajian Bahasa Melayu

6

BinaInsan Guru Fasa 3

4.4

Struktur jawatankuasa Induk Program Bina Insan Guru peringkat Institut -Rujuk Lampiran 1 ( A )

4.5

Struktur jawatankuasa Pelajar Program Bina Insan Guru peringkat Institut Rujuk Lampiran 1 ( B )

4.6

Belanjawan Rujuk Lampiran 2

4.7

Tentatif Program Rujuk Lampiran 3

4.8

Senarai nama peserta program Rujuk Lampiran 4

4.9

Senarai semak tugasan kumpulan Rujuk lampiran 5

5.0

SYOR

Oleh yang demikian, kami memohon pihak tuan untuk mempertimbangkan segala perancangan aktiviti yang telah dibuat dan anggaran perbelanjaan yang telah dinyatakan seterusnya meluluskan Program Bina Insan Guru Fasa III PGSR Kohot 1 Ambilan November 2008 ini. Segala kerjasama baik daripada pihak tuan dapat memberikan kami satu ruang dan peluang untuk lebih mendekati kumpulan sasaran iaitu golongan istimewa dalam masyarakat. Pertimbangan pihak tuan kami dahului dengan ucapan jutaan terima kasih.

7

BinaInsan Guru Fasa 3

6.0

PENUTUP

Program Bina Insan Guru Fasa III 2011 ini merupakan progam aktiviti yang dirancangkan selaras dengan hasrat Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam melahirkan guru-guru yang berdisiplin dan cemerlang, tabah menghadapi cabaran serta beritizam dalam apa jua bidang.Menjadi harapan bersama agar aktiviti ini juga dapat meningkatkan sahsiah diri melalui protokol dan etika sosial sebagai seorang guru selaras dengan matlamat kerajaan bagi melahirkan insan guru yang memiliki ciri-ciri personaliti yang unggul dan kualiti profesionalisme yang tinggi melalui pembinaan budaya IPG. Para pendidik adalah wahana yang boleh menentukan corak manusia yang mampu menghadapi cabaran dalam abad ke -21. Diharap agar permohonan ini diluluskan dengan segera supaya aktivitiaktiviti yang dirancang dapat dijalankan.

Disediakan oleh, . (NORMAZLAN BIN HJ. MD. RAJA) Pengerusi Program Bina Insan Guru Siri 3 PGSR KOHORT 1 / Ambilan November 2008 IPGKBA KUALA LUMPUR.

. (SANUSI BIN ABDUL HAMID) Setiausaha Program Bina Insan Guru Siri 3 PGSR KOHORT 1 / Ambilan November 2008 IPGKBA KUALA LUMPUR.

8

BinaInsan Guru Fasa 3

Disemak oleh: ( EN MOHD ARUS ABDUL KUDUS PEGAWAI BINA INSAN GURU Disahkan oleh, ( EN BASENI BIN JANTRA) KETUA UNIT KOKURILKULUM

Diluluskan oleh : .............................................................................. ( YM RAJA AZIZAH HANIM BT RAJA ABD AZIZ) Pengarah Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Antarabangsa Kementerian Pelajaran Malaysia Lembah Pantai, 59200.Kuala Lumpur.

9

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 1 ( A )

JAWATANKUASA INDUK BINA INSAN GURU SIRI 3/ 2011

Pengerusi

: YM Raja Azizah Hanim Bt Raja Abd Aziz ( Pengarah IPGM Kampus Bahasa Antarabangsa )

Setiausaha

:En Mohd Baseni Jantera ( Ketua Unit Kokurikulum )

Penyelaras

: En Baharudin bin Hassan

Pegawai BIG

: En. En Mohd Arus Abdul Kudus

Bendahari

: En Rosli bin Mat Jinun ( Pegawai Eksekutif Kanan IPG KBA )

Pengerusi Penilaian : Pn. Noraini binti Tahir (Mentor PGSR Pengajian Sosial) En. Ramlan bin Abdul Manaf (Mentor PGSR Pengajian Seni Visual) Dr. Man Ah Keow (Mentor Pengajian Matematik) Pn. Noriah binti Che Leh (Mentor Pengajian Bahasa Melayu)

10

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 1 ( B )

JAWATANKUASA KERJA BINA INSAN GURU FASA III PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT

Pengerusi Naib Pengerusi Setiausaha Naib Setiausaha Bendahari Naib Bendahari

: NORMAZLAN BIN HJ. MD. RAJA : MIOR HUSSIN BIN OTHMAN : SANUSI BIN ABDUL HAMID : MUHAMMAD HILMI BIN ISMAIL : PN. HJH. ZALINAH BINTI HASSAN : MOHAMAD ISMAIL FAHAMI BIN IDRIS

Jawatankuasa Kerja Jawatankuasa Sumbangan/ Derma : PN. NOREHAN BINTI HASSAN FATIMAH SARIAH BT MEOR ARIF FAZILAH BINTI ABDUL RAHIM

Jawatankuasa Pengangkutan

: KONG SIEW YONG VASANTHI A/P RAJU

Jawatankuasa Jamuan

: HAIMAS BT MOHAMAD NOORIZAH BT DARUS NOORLIZA BT SHAFIE

Jawatankuasa Fotografi / PA Sistem / Kain Rentang : MUHAMMAD HILMI BIN ISMAIL MOHAMAD ISMAIL FAHAMI BIN IDRIS

Jawatankuasa Buku Program

: AZNI BINTI ABDUL RASHID ZUREIDA BT HJ HURI11

BinaInsan Guru Fasa 3

Jawatankuasa Aktiviti

: MIOR HUSSIN B. OTHMAN HASIFAH BINTI OTHMAN ZALINA BINTI OTHMAN

Jawatankuasa Protokol Jawatankuasa Keselamatan / Kecemasan

: ZUBAIDAH BINTI AHMAD

: CHAI YOON CHIN NOR FAREDAH BT ABD MANAN

Jawatankuasa Kebersihan

: NORHAIDA BT ISMAIL RANJEET KAUR A/P AJIT SINGH NOOR HARIRA BINTI ISMAIL SAFIYAH BT MD. ARSHAD

Pengacara Majlis

: NORMAZLAN BIN HJ. MD. RAJA

12

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 2 ANGGARAN BELANJAWAN

a) MAKANAN DAN MINUMAN PELATIH Minum pagi Makan Tengahari Minum petang : RM 4.00 X 100 = RM 400.00 : RM 6.00 X 100 = RM 600.00 : RM 4.00 X 100 = RM 400.00

JUMLAH SUMBER

: RM 1400.00 : IPGKBA

b) SUMBANGAN BAHAN MENTAH KEPADA RALK Beras, Sardin, Gula, Tepung & Minyak : RM 1000.00 SUMBER c) PERUNTUKAN MENGURUS SUMBER : Kutipan pelatih PGSR Kohot 1 : RM 100.00 : Kutipan pelatih PGSR Kohot 1

JUMLAH KESELURUHAN

: RM 1600.00

13

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 3 TENTATIF PROGRAM

7.00 pagi

: Sarapan/Berkumpul di IPG KBA

8.00 pagi

: Bertolak ke Rumah Amal Limpahan Kasih, Kg. Seri Aman, Puchong.

8.30 pagi

: Taklimat tugasan dan pengagihan kawasan kerja oleh pegawai RALK.

9.00 pagi

: Gotong royong dan amalan khidmat masyarakat bermula mengikut kawasan dan tugas yang diagihkan

12.00 tengah hari

: Makan tengah hari /Pengurusan Diri / Solat Jumaat

2.00petang

: Gotong royong dan khidmat masyarakat bersambung

3.30 petang

: Sesi Ceramah Motivasi / Bengkel

4.30 petang

: Majlis penutupan

5.00 petang

: Bertolak pulang ke IPGKBA

14

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 4 SENARAI NAMA PGSR KOHOT 1 AMBILAN NOVEMBER 2008Pengajian Sosial

BIL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

NAMA NORMAZLAN B MD RAJA SANUSI BIN HAMID MOHAMAD ISMAIL FAHAMI BIN IDRIS MIOR HUSSIN BIN OTHMAN MUHAMMAD HILAMI BIN ISMAIL ZALINAH BT HASSAN FAZILAH BINTI ABDUL RAHIM SAFIYAH BINTI MD. ARSHAD VASANTHI A/P RAJU HASIFAH BINTI OTHMAN ZUREIDA BT HJ. HURI NOORIZAH BINTI DARUS NOREHAN BT HASSAN NOOR HARIRA BINTI ISMAIL ZALINA BT OTHMAN @ HJ. SEMAN CHAI YOON CHIN NOR FAREDAH BINTI ABD MANAN ZUBAIDAH BINTI AHMAD AZNI BINTI ABDUL RASHID NOR HAIDA BT ISMAIL FATIMAH SARIAH BT MEOR ARIF HAIMAS BT MOHAMAD NOORLIZA BT SHAFIE RANJEET KAUR A/P AJIT SINGH KONG SIEW YONG

KP 651203-08-5251 660430-08-5301 780520-10-5771 660302-08-6705 781029-02-5127 660227-04-5064 660206-02-5048 660101-05-5822 660105-07-5548 690427-08-5818 640103-08-5680 640705-08-6170 670709-12-5402 640612-10-8094 700815-03-5608 641023-05-5312 670505-08-6720 671117-08-6336 720203-08-6410 690819-01-5886 711004-08-5832 680214-03-5068 700718-02-5184 640508-07-5528 650917-08-5558

L/P L L L L L P P P P P P P P P P P P P P P P P P P P

KAUM M M M M M M M M I M M M M M M C M M M M M M M I C

15

BinaInsan Guru Fasa 3 Pendidikan Seni & Visual

BIL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 KALAM B SALAN

NAMA

KP 650106-10-5041 660526-01-5471 661105-08-6567 690125-10-5131 670120-08-5639 660723-01-5817 650601-01-6417 650815-08-5688 651026-10-6890 680711-06-5196 640130-01-6168 681101-08-5434 651211-02-5208 631230-02-5694 670508-10-6790 720509-06-5364 640226-10-6904 660427085060 670302-08-6958 670417-03-5018 650401-08-5928 670613-08-5960 650927-03-5220 640507-05-5680 680802-10-5878 660409-08-6000

L/P L L L L L L L P P P P P P P P P P P P P P P P P P P

KAUM M M M M M M M M C M M M C C M M M M M M M M M C I M

MOHD NASIR BIN ABDULLAH MOHD SHAMSERUDDIN B OTHMAN SAIFUL NIZAM BIN SAYUTI SHAHROL AZMAN B ABDUL MUTTALIB SYED ABDELLAH B SYED OMAR YOUSNI BIN MOHAMAD JAH ANA TAKSIAH BT BAHARI CHOO YING FAR FARIDAH HANUM BT MAT SAMAN FATIMAH BT ARABIAN HASNAH BINTI HARUN LEE SIEW LEAN LIM KIM LOOI MARIA BINTI MAHMOOD MARIAMAH BT ABU MANSOR NORHAYATI BINTI ABDUL RAHMAN NORHAYATI BT ADNAN SALMAH BT AHMAD SALMIAH BT DALIL SALWANA BT HJ IBRAHIM SITI NOOR MAZWIN BT MOHD SAID SITI NORMA BT MAT SALLEH TEE LEE CHIN THILAGAVATHY A/P PATHINI YASMIN BT ABDUL RAHMAN

Pengajian Bahasa Melayu

16

BinaInsan Guru Fasa 3

BIL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

NAMA MOHAMAD TARMIDI BIN MEH SUHAIDI BIN SAPUAN MAZLAN BIN BAHARI ABD MAJID BIN HASHIM ISMAIL BIN MAN MOHD HALIM BIN SAIRI ZULKEFLEY B KHAIRI HABIBAH BT OTHMAN AZIZAH BINTI ABDUL RAHMAN MERIANAH BINTI JAMALUDIN YASMIN BT MOHAMED ARIFF NOOR FAIZAH BINTI ZULKIFLI JURIAH BINTI ABD JALIL ISMAWATI BINTI ALI RAMLAH BINTI MA'AM HJH ISAH BT HJ. BAPPU ASIAH BINTI MUKAHAR ROHANA BINTI MOHD NOR RADZIAH BT BUANG EDANG @ BUANG SHARIFAH NOR HAMIZA BT SYED EDRUS MAHERAN BINTI ABD. HALIM NORLIZAZ BINTI YUSOFF NORAISHAH BINTI ZULKIFLI JAMILAH BINTI ARIFFIN

KP 730612-02-5001 670502-10-5105 640410-01-5957 640217-01-5031 660616-08-6281 650222-10-7271 631204-08-5829 670925-01-5048 660805-05-5126 660926-04-5370 670614-71-5012 660802-08-5688 651122-04-5362 640926-10-6120 650903-01-5102 650120-10-6876 640409-01-5052 650223-06-5456 661006-10-6104 680601-08-5348 681217-02-5556 681230-10-6780 670605-10-6522 660224-02-5674

L/P L L L L L L L P P P P P P P P P P P P P P P P P

KAUM M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M

17

BinaInsan Guru Fasa 3 Matematik

BIL 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

NAMA AHMAD BIN JASMAN MAZLAN B MOHAMAD MOHSIN RUSLAN BIN LEBAI YAKUB ANNAKKELI A/P SONAMUTHU AZLIN BINBTI ABU BAKAR CHE NORLIA BT KAMARUDIN CHEW LEE KUEN CHIN BEE FOON DEVI A/P SUBRAMANIAN HASNITA BINTI HASHIM JOZAIDA BT MD REJAB @ HASSAN KHOO GUAT KIAT MASPIAH BINTI AHMAD MASTURA BINTI SAMAD NOOR JANA BT ASTOR NOR ANIZAH BINTI HAMZAH NOR 'AZAH BINTI MUHAMAD RADI ANA BINTI ISMAIL RENUKA A/P VARAGACHITE SHAULIHAH BINTI DARUS SO KEW HONG WAN RAHMAH BINTI WAN ALI WON LEE FONG ZALINA BINTI DZULKIFLI ZURAINI BT MOHAMED NORDIN

KP 661017-01-5435 670731-10-5619 660828-10-5229 640819-08-5264 661125-05-5100 631128-10-6498 701101-10-5218 651220-02-5744 661006-08-5702 680413-10-6666 660905-07-5124 680117-01-5102 671117-01-5212 750326-01-6874 640627-10-7836 660706-05-56860 660804-01-5042 830106-06-5770 761024-01-6768 700405-02-5204 640504-05-5722 660804-03-5756 660106-05-5418 720611-03-5372 650919-08-5826

L/P L L L P P P P P P P P P P P P P P P P P P P P P P

KAUM M M M I M M C C I M M C M M M M M M I M C M C M M

18

BinaInsan Guru Fasa 3

Lampiran 5 SENARAI SEMAK TUGASAN KUMPULAN

KAWASAN A TUGASAN Kumpulan

: Blok Asrama : Kekemasan & Susun atur perabot : Pengajian Seni Visual

KAWASAN B TUGASAN Kumpulan

: Blok Asrama :Kekemasan & Susun atur perabot : Pengajian Matematik

KAWASAN C TUGASAN Kumpulan

: Nursery : Kekemasan & kebersihan kawasan : Pengajian Bahasa Melayu

KAWASAN D TUGASAN Kumpulan

: Nursery : Kekemasan & kebersihan kawasan : Pengajian Sosial

19