forum 2 krb 3053

1
FORUM 2 Bincangkan strategi pengajaran dan pembelajaran yang boleh diambil oleh guru bagi menerapkan penggabungjalinan dalam pengajaran Bahasa Melayu di sekolah rendah. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt ( course tools --> assignment --> E- Forum 2 ) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015 . Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. FORUM 3 Bincangkan peringkat-peringkat yang terdapat dalam pendekatan 4P dengan disertakan beberapa contoh yang sesuai dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt ( course tools --> assignment --> E- Forum 3 ) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015 . Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. FORUM 4 Pengujian dan penilaian dalam pengajaran Bahasa Melayu penting kerana ia akan dapat mengukur pencapaian objektif serta tahap kefahaman dan kemahiran dalam sesuatu pengajaran. Jelaskan ciri-ciri utama Ujian Formatif dan Ujian Sumatif. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt ( course tools --> assignment --> E- Forum 4 ) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015 . Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. FORUM 5 Bincangkan isu-isu berbangkit berkaitan kaedah pengajaran bahasa melayu di sekolah rendah. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt ( course tools --> assignment --> E- Forum 5 ) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015 . Sebarang kelewatan tidak akan dilayan.

Upload: moshais

Post on 15-Apr-2016

25 views

Category:

Documents


4 download

DESCRIPTION

Krb 3053

TRANSCRIPT

Page 1: Forum 2 Krb 3053

FORUM 2

Bincangkan strategi pengajaran dan pembelajaran yang boleh diambil oleh guru bagi menerapkan penggabungjalinan dalam pengajaran Bahasa Melayu di sekolah rendah. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt (course tools --> assignment --> E-Forum 2) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015. Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. 

FORUM 3

Bincangkan peringkat-peringkat yang terdapat dalam pendekatan 4P dengan disertakan beberapa contoh yang sesuai dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt (course tools --> assignment --> E-Forum 3) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015. Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. 

FORUM 4

Pengujian dan penilaian dalam pengajaran Bahasa Melayu penting kerana ia akan dapat mengukur pencapaian objektif serta tahap kefahaman dan kemahiran dalam sesuatu pengajaran. Jelaskan ciri-ciri utama Ujian Formatif dan Ujian Sumatif. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt (course tools --> assignment --> E-Forum 4) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015. Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. 

FORUM 5

Bincangkan isu-isu berbangkit berkaitan kaedah pengajaran bahasa melayu di sekolah rendah. Anda perlu menjawab soalan ini dengan memberi 1 jawapan serta 2 respon kepada jawapan yang telah diberikan oleh rakan anda. Jawapan perlu dihantar ke tapak di ruangan assignemnt (course tools --> assignment --> E-Forum 5) sebelum atau selewat-lewatnya 9 Mei 2015. Sebarang kelewatan tidak akan dilayan.