format laporan inovasi 2015

2
LAMPIRAN 3 LAPORAN PERTANDINGAN INOVASI PENDIDIKAN INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS PENDIDIKAN ISLAM 2015 PADA 13 MEI 2015 DI DEWAN NIK MOHD MOHYIDEEN MUSA NAMA KUMPULAN / KELAS : …………………………………………………………………………….. NAMA AHLI & NO. KP : NAMA NO. KP 1. …………………………………………………………………………. ....................... ........ 2. …………………………………………………………………………. ................................ 3. …………………………………………………………………………. ............................... PENSYARAH PEMBIMBING (BAGI BAHAGIAN PELAJAR SAHAJA) 1. …………………………………………………………………………. .............................. TANDATANGAN KETUA JABATAN / PENSYARAH PEMBIMBING PROJEK ………………………………………………….. (COP JABATAN) 1. TAJUK INOVASI Sila nyatakan nama inovasi 2. KEDUDUKAN SEBELUM INOVASI DILAKSANAKAN Sila huraikan keadaan yang diramalkan sebelum inovasi diperkenalkan seberapa yang boleh. Huraian ini hendaklah disokong dengan gambar, gambarajah, carta dan sebagainya tentang keadaan sebelum inovasi dilaksanakan 3. MASALAH-MASALAH YANG DIHADAPI Sila nyatakan dengan jelas masalah-masalah utama yang dihadapi oleh Kumpulan sebelum inovasi diperkenalkan 4. INOVASI YANG TELAH DILAKSANAKAN Sila terangkan inovasi yang telah dilaksanakan secara terperinci, memenuhi

Upload: mohd-faiz

Post on 27-Sep-2015

20 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

inovasi

TRANSCRIPT

lampiran 3laporan Pertandingan Inovasi PENDIDIKANInstitut Pendidikan Guru KAMPUS PENDIDIKAN ISLAM 2015

pada 13 mei 2015di dewan NIK MOHD MOHYIDEEN MUSA

nama kumpulan / KELAS: ..nama ahli & No. kp: NamanO. kp

1. . ...............................

2. . ................................

3. . ...............................

pensyarah pembimbing (bagi bahagian pelajar sahaja)

1. . ..............................

tandatangan KETUA JABATAN / PENSYARAH PEMBIMBING PROJEK

..(cop jabatan)

1.tajuk inovasiSila nyatakan nama inovasi

2.kedudukan sebelum inovasi dilaksanakanSila huraikan keadaan yang diramalkan sebelum inovasi diperkenalkanseberapa yang boleh. Huraian ini hendaklah disokong dengan gambar, gambarajah, carta dan sebagainya tentang keadaan sebelum inovasidilaksanakan

3.masalah-masalah yang dihadapiSila nyatakan dengan jelas masalah-masalah utama yang dihadapi olehKumpulan sebelum inovasi diperkenalkan

4.inovasi yang telah dilaksanakanSila terangkan inovasi yang telah dilaksanakan secara terperinci, memenuhiKategori berikut;a)Hubungkait dengan teras / teras-teras dalam mana-manadasar KPM atau pendekatan P & P atau yang sesuaib)Deskripsi inovasi dari segi kandungan, strategi, keluaran atauperkhidmatan baruc)Bidang utama yang menjadi tumpuan inovasi. Sebagai contoh inovasididalam bidang penyelidikan dan pembangunan, latihan danpendidikan, teknologi maklumat, perundingan, pengurusan, penerbitan atau pendekatan / kaedah P & P yang hendakdiperkenalkan bagi tujuan berubah kepada yang baru atau bagitujuan penambahbaikan.d)Butir-butir lain seperti tarikh inovasi dimulakan, bilangan anggota dan jumlah kos operasi terlibat.e)Keadaan masalah selepas pelaksanaan inovasiSeberapa boleh sila kemukakan juga gambar, gambarajah, slaid, cartaDan sebagainya tentang inovasi tersebut atau keadaan selepasInovasi diperkenalkan.

5.Faedah-faedah dari inovasi yang telah / akan diperkenalkan(Sila nyatakan secara kuantitatif dan kualitatif faedah-faedah hasil daripada inovasi yang telah / akan dilaksanakan)

Pengenalan kepada idea-idea baru atau penambahbaikan daripada idea-idea sediaada (perlu tunjukkan penambahbaikan yang dilakukan)

Peningkatan tahap kepuasan / kefahaman pelanggan terutama dalam P & P Nyatakan sejauhmana inovasi yang dilaksanakan telah meningkatkan kepuasan hati pelanggan. Apabila inovasi digunapakai / diimplimentasikan memberi faedah kepada banyak pihak.

Peningkatan hasil kerja Nyatakan setakat mana pelaksanaan inovasi tersebut telah / akan meningkatkan prestasi kerja.

Pengurangan kos operasi yang cekap Nyatakan jumlah kos operasi yang dapat dikurangkan dengan pelaksanaan inovasi ini. Penjimatan masa Nyatakan setakat mana inovasi tersebut telah / akan menjimatkan masa menjalankan sesuatu urusan.