240524626-contoh-karangan-hadiah-yang-saya-sukai (2).docx

2
Contoh Karangan: Hadiah yang paling saya sukai Hadiah yang paling saya sukai ialah sepasang kasut sukan. Kasut sukan itu merupakan hadiah daripada ayah sempena hari jadi saya yang ke-11. Kasut itu berjenama Nike, dan warnaya biru tua. Saya sangat suka reka bentuk kasut ini. Saya sentiasa memakai kasut ini pergi bermain badminton. ada setiap petang, saya akan memakai kasut sukan ini berlatih badminton di gelanggang badminton. Kasut sukan ini sangat selesa dan dapat melindungi kaki saya daripada !edera. Selain itu, saya juga akan memak ai kasut ini semasa menyertai pertadingan badminton. ada hujung minggu pula, saya akan men!u!i kasut sukan ini supaya ia kelihatan bersih dan !antik. Saya sangat suka hadiah ini. "leh itu, saya akan menyimpan kasut sukan ini ke atas rak kasut selepas menggunakannya. Saya sangat gembira kerana memiliki hadiah ini. Saya berharap kasut sukan ini akan kekal baik. Contoh Karangan : Hadiah yang paling saya sukai #uku Cerita merupakan hadiah yang paling saya sukai. Hadiah ini merupakan ganjaran daripada ibu sempena saya memenangi pertandingan syarahan itu. #uku Cerita itu bertajuk $ eriuk yang %jaib&. Kulit buku itu berwarna hijau. 'i dalam isi kandungan buku ini,terdapat gambar-gambar dan !erita yang menarik. ada masa lapang, saya akan mengeluarkan buku !erita ini untuk memba!a. Cerita ini sangat menarik dan memberi banyak pengajaran kepada saya. %ntara pengajaran yang saya pelajari daripada buku ini adalah jangan bersikap tamak. Selepas memba!a, saya akan meletakkan buku ini ke atas rak buku. Kadang-kala saya akan memba!akan buku !erita ini kepada adik saya dengar. Saya sangat gembira kerana inilah buku !erita pertama yang saya miliki. Saya akan menghargai buku !erita ini dan menjaga ia dengan baik.

Upload: bongshuyng

Post on 08-Jan-2016

371 views

Category:

Documents


7 download

TRANSCRIPT

Page 1: 240524626-Contoh-Karangan-hadiah-Yang-Saya-Sukai (2).docx

7/17/2019 240524626-Contoh-Karangan-hadiah-Yang-Saya-Sukai (2).docx

http://slidepdf.com/reader/full/240524626-contoh-karangan-hadiah-yang-saya-sukai-2docx 1/1

Contoh Karangan: Hadiah yang paling saya sukai

Hadiah yang paling saya sukai ialah sepasang kasutsukan. Kasut sukan itu merupakan hadiah daripada ayahsempena hari jadi saya yang ke-11.

Kasut itu berjenama Nike, dan warnaya biru tua. Sayasangat suka reka bentuk kasut ini. Saya sentiasa memakai

kasut ini pergi bermain badminton.

ada setiap petang, saya akan memakai kasut sukan iniberlatih badminton di gelanggang badminton. Kasut sukan inisangat selesa dan dapat melindungi kaki saya daripada!edera. Selain itu, saya juga akan memakai kasut ini semasamenyertai pertadingan badminton.

ada hujung minggu pula, saya akan men!u!i kasutsukan ini supaya ia kelihatan bersih dan !antik. Saya sangatsuka hadiah ini. "leh itu, saya akan menyimpan kasut sukanini ke atas rak kasut selepas menggunakannya.

Saya sangat gembira kerana memiliki hadiah ini. Sayaberharap kasut sukan ini akan kekal baik.

Contoh Karangan : Hadiah yang paling saya sukai

#uku Cerita merupakan hadiah yang paling saya sukai.Hadiah ini merupakan ganjaran daripada ibu sempena sayamemenangi pertandingan syarahan itu.

#uku Cerita itu bertajuk $ eriuk yang %jaib&. Kulit bukuitu berwarna hijau. 'i dalam isi kandungan buku ini,terdapatgambar-gambar dan !erita yang menarik.

ada masa lapang, saya akan mengeluarkan buku!erita ini untuk memba!a. Cerita ini sangat menarik danmemberi banyak pengajaran kepada saya. %ntara pengajaranyang saya pelajari daripada buku ini adalah jangan bersikaptamak.

Selepas memba!a, saya akan meletakkan buku ini keatas rak buku. Kadang-kala saya akan memba!akan buku!erita ini kepada adik saya dengar.

Saya sangat gembira kerana inilah buku !erita pertamayang saya miliki. Saya akan menghargai buku !erita ini dan

menjaga ia dengan baik.