170463947-rph-kssr-pj-tahun-3-kumpulan-3.doc

3
CONTOH FORMAT RPH 1. Mata Pelajaran, Kelas dan Masa/Bilangan murid 2. Tema/Tajuk (Gunakan Tajuk ) 3. Masa : 4. Standard Pembelajaran (Kod Sahaja) kepilkan DSK : (1.4.1, 2.4.1, 5.2.3) 5. Objektif Pembelajaran Pada akhir pembelajaran murid dapat melakukan guling belakang (B4D1E2) 6. Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran 7. Elemen Merentas Kurikulum (EMK) Kreativiti dan Inovasi, Keusahawanan dan TMK merupakan EMK yang diberi penekanan dalam KSSR. EMK sedia ada seperti Bahasa, Sains dan Teknologi, Pendidikan Alam Sekitar, Nilai Murni dan Patriotisme masih diterapkan dalam P&P 7. Bahan Bantu Belajar - Senaraikan bahan bantu mengajar (BBM) yang digunakan semasa PdP dijalankan. 8. Penilaian PdP - Senarai semak - Tandakan ( / ) pada gambar yang menunjukkan kamu paling mudah dan selamat melakukan hambur dan mendarat. - Tanda ( / ) pada senarai semak. 9. Refleksi : i. nyatakan bilangan murid yang mencapai objektif P&P ii. Tindakan susulan (pemulihan, pengukuhan dan pengayaan) o Rumuskan apa yang murid dapat / buat o Aktiviti Pengayaan : o Aktiviti Pemulihan :

Upload: mokhzani-cheabdullah

Post on 13-Nov-2015

23 views

Category:

Documents


3 download

TRANSCRIPT

CONTOH FORMAT RPH1. Mata Pelajaran, Kelas dan Masa/Bilangan murid 2. Tema/Tajuk (Gunakan Tajuk )3. Masa : 4. Standard Pembelajaran (Kod Sahaja) kepilkan DSK : (1.4.1, 2.4.1, 5.2.3)5. Objektif Pembelajaran

Pada akhir pembelajaran murid dapat melakukan guling belakang (B4D1E2)6. Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran 7. Elemen Merentas Kurikulum (EMK)Kreativiti dan Inovasi, Keusahawanan dan TMK merupakan EMK yang diberi penekanan dalam KSSR. EMK sedia ada seperti Bahasa, Sains dan Teknologi, Pendidikan Alam Sekitar, Nilai Murni dan Patriotisme masih diterapkan dalam P&P7. Bahan Bantu Belajar Senaraikan bahan bantu mengajar (BBM) yang digunakan semasa PdP dijalankan.

8. Penilaian PdP Senarai semak Tandakan ( / ) pada gambar yang menunjukkan kamu paling mudah dan selamat melakukan hambur dan mendarat.

Tanda ( / ) pada senarai semak.

9. Refleksi :

i. nyatakan bilangan murid yang mencapai objektif P&P

ii. Tindakan susulan (pemulihan, pengukuhan dan pengayaan) Rumuskan apa yang murid dapat / buat

Aktiviti Pengayaan :

Aktiviti Pemulihan : CONTOH FORMAT RPH

Mata Pelajaran, Kelas dan Masa/ Bilangan muridAktivitiCatatan

Pendidikan Jasmani

3 A7.30-8.00 pagi30 orang

Tajuk : BergayutStandard Pembelajaran :

1.3.2

2.3.1

5.1.2

Objektif : Bergayut pada palang dengan kedua-

dua belah tangan lurus menggunakan

genggaman atas yang statik dan lutut

difleksikan.Aktiviti : 1. Memanaskan badan(Chicken Dance). 2. Timbang Garam. 3. Gayut kaki Lurus. 4. Permainan kecil Bola Bergayut.5. Menyejukkan badan.

Penilaian Pembelajaran: Senarai Semak bergayut pada posisi badan lurus dan lutut difleksikan. (Rujuk Panduan Pengajaran Unit 5)

Elemen Merentas Kurikulum (EMK) Keusahawanan-sikap keusahawanan, Berani mengambil risiko

BBM : Tilam Lompat Tinggi, Palang, Batang Kayu, Bola, Tali.Refleksi : i. 30 daripada 30 murid dapat mencapai standard yang ditetapkan.Standard Prestasi: B1D1E2