urusan sps pajsk 2014

2
Pengurusan SPS - PAJSK Tahun 2014 Bahagian Kokurikulum dan Kesenian (BKK) telah diberi tanggungjawab oleh Jawatankuasa Task Force, PBS KPM untuk mengendali dan mengurus Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK). Pengisian Markah PAJSK untuk semua murid Tingkatan 3 hanya untuk tahun 2014 sahaja yang perlu dibuat oleh guru kelas dibawah seliaan Guru Penolong Kanan Kokurikulum. (kelulusan mesyuarat Task Force PBS KPM Bil: 21/2014 bertarikh 23 oktober 2014) Pentaksiran Segak: -Hendaklah diisi bagi kedua-dua penggal persekolahan oleh guru kelas dengan bantuan guru Pendidikan Jasmani dan Kesihatan. Pentaksiran Kokurikulum - Ektra Kurikulum: -Pemberian markah hanya akan dikira pada bidang tertinggi sahaja. -Hendaklah diisi oleh guru kelas dengan bantuan guru penasihat. CETAKAN -Guru kelas boleh menggunakan khidmat aplikasi cetakan ini sebagai Pelaporan Keseluruhan Pencapaian Aktiviti Segak dan Kokurikulum setiap murid. -Sistem akan menjana secara automatik Pelaporan Keseluruhan Pencapaian setiap murid yang akan dihasilkan dalam dua (2) paparan muka surat dalam format PDF iaitu muka surat satu (1) untuk Aktiviti SEGAK dan muka surat dua (2) untuk Aktiviti KOKURIKULUM -Guru kelas perlu membuat simpanan (save/backup) kepada format PDF yang dipapar untuk tujuan rekod sekolah. Salinan softcopy

Upload: jewan00

Post on 24-Sep-2015

229 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

Penilaian PAJSK tingkatan 3 tahun 2014

TRANSCRIPT

Pengurusan SPS - PAJSK Tahun 2014Bahagian Kokurikulum dan Kesenian (BKK) telah diberi tanggungjawab oleh Jawatankuasa Task Force, PBS KPM untuk mengendali dan mengurus Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK).

Pengisian Markah PAJSK untuk semua murid Tingkatan 3 hanya untuk tahun 2014 sahaja yang perlu dibuat oleh guru kelas dibawah seliaan Guru Penolong Kanan Kokurikulum. (kelulusan mesyuarat Task Force PBS KPM Bil: 21/2014 bertarikh 23 oktober 2014)

Pentaksiran Segak:-Hendaklah diisi bagi kedua-dua penggal persekolahan oleh guru kelas dengan

bantuan guru Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Pentaksiran Kokurikulum - Ektra Kurikulum: -Pemberian markah hanya akan dikira pada bidang tertinggi sahaja.

-Hendaklah diisi oleh guru kelas dengan bantuan guru penasihat.

CETAKAN

-Guru kelas boleh menggunakan khidmat aplikasi cetakan ini sebagai Pelaporan Keseluruhan Pencapaian Aktiviti Segak dan Kokurikulum setiap murid.

-Sistem akan menjana secara automatik Pelaporan Keseluruhan Pencapaian setiap murid yang akan dihasilkan dalam dua (2) paparan muka surat dalam format PDF iaitu muka surat satu (1) untuk Aktiviti SEGAK dan muka surat dua (2) untuk Aktiviti KOKURIKULUM

-Guru kelas perlu membuat simpanan (save/backup) kepada format PDF yang dipapar untuk tujuan rekod sekolah. Salinan softcopy perlu serah kepada setiausaha kokurikulum untuk tujuan rekod sekolah.-Laporan PBS-PAJSK dalam format PDF tersebut perlu dicetak dan ditandatangani oleh Pengetua sekolah untuk edaran kepada setiap murid Tingkatan 3 tahun 2014.

Disediakan oleh: Jawatankuasa Kokurikulum Sumber:

Jawatankuasa Pelaksanaan PBS-PAJSK, Bahagian Kokurikulum dan kesenian, Kementerian Pendidikan Malaysia, Oktober 2014