skrip mc program hari guru 2014

4
SKRIP PENGACARAAN MAJLIS PROGRAM HARI GURU 2014 SEKOLAH KEBANGSAAN LABANG, SEBAUH 16 MEI 2014 / TAPAK PERHIMPUNAN SK LABANG / 7.00 PAGI Bi l. Cue*/ MUUSAA KARANG LEKA TINDAKAN 1 Aiman Bismillahirrohmannirrahim...Alhamdulillahi Robbil Alamin, Wassolatu Wassalamu Ala Asyrafil Ambiai Walmursalin, Wa Ala Aalihi Wasohbihi Ajmain. Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammadin Wa Ala Aali Muhammad. Bunga tanjung di tengah pekan, Tiupan bayu mencelah suria, Kalimah nan agung saya mulakan, Salam sejahtera menambah ceria. Yang Berbahagia Dato Mior Kamarulbaid Mior Shahid Ahli Lembaga Pengarah YSS Yang Berusaha Encik Roslan bin Rosli, Guru Besar SK Labang Guru Penolong Kanan Pentadbiran Encik Mingkul anak Damu Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid Encik Tawai anak Ankan Guru-guru, rakan-rakan anggota sokongan, para ibu bapa,para pelajar yang dikasihi dan semua hadirin yang dihormati sekalian. Assalamualaikum w.b.t, Selamat pagi, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia. 2. Hadirin sekalian, Ikan merah dijual di pekan, Syukur gembira dapat sebaldi, Cuaca cerah turut mengizinkan, Pohonlah doa ke hadrat Ilahi. Bagi memberkati majlis kita pada pagi ini, majlis dengan segala hormatnya menjemput Al-Fadil Ustaz Muhammad Khalid Bin Seman untuk memimpin

Upload: roman-secetra-gp

Post on 11-Nov-2015

24 views

Category:

Documents


6 download

DESCRIPTION

Skrip

TRANSCRIPT

SKRIP PENGACARAAN MAJLIS PENUTUPAN RASMI KURSUS MOTIVASI DAN TEKNIK BELAJAR CEMERLANG MURID TAHUN 6 2007

SKRIP PENGACARAAN MAJLIS PROGRAM HARI GURU 2014SEKOLAH KEBANGSAAN LABANG, SEBAUH

16 MEI 2014 / TAPAK PERHIMPUNAN SK LABANG / 7.00 PAGI

Bil.Cue*/MUUSAAKARANG LEKATINDAKAN

1

AimanBismillahirrohmannirrahim...Alhamdulillahi Robbil Alamin, Wassolatu Wassalamu Ala Asyrafil Ambiai Walmursalin, Wa Ala Aalihi Wasohbihi Ajmain. Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammadin Wa Ala Aali Muhammad.

Bunga tanjung di tengah pekan,Tiupan bayu mencelah suria,Kalimah nan agung saya mulakan,Salam sejahtera menambah ceria.Yang BerbahagiaDato Mior Kamarulbaid Mior Shahid Ahli Lembaga Pengarah YSS

Yang Berusaha Encik Roslan bin Rosli, Guru Besar SK Labang

Guru Penolong Kanan PentadbiranEncik Mingkul anak Damu

Guru Penolong Kanan Hal Ehwal MuridEncik Tawai anak Ankan

Guru-guru, rakan-rakan anggota sokongan, para ibu bapa,para pelajar yang dikasihi dan semua hadirin yang dihormati sekalian.

Assalamualaikum w.b.t, Selamat pagi, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia.

2.Hadirin sekalian,

Ikan merah dijual di pekan,Syukur gembira dapat sebaldi,Cuaca cerah turut mengizinkan,Pohonlah doa ke hadrat Ilahi.

Bagi memberkati majlis kita pada pagi ini, majlis dengan segala hormatnya menjemput Al-Fadil Ustaz Muhammad Khalid Bin Seman untuk memimpin bacaan doa.

Majlis dengan segala hormat dan takzimnya mempersilakan. Wa Yatafaddhal Masykura....

(DOA)

Amin amin ya rabbal alamin. Semoga dengan bacaan doa itu tadi, majlis ini akan berjalan dengan lancar dan mendapat keberkatan dari Yang Maha Mengasihani. Majlis merakamkan ribuan terima kasih kepada Al-Fadil Ustaz diatas pimpinan bacaan doa sebentar tadi.

3.Bagi memulakan majlis kita pada pagi ini, majlis dengan segala hormatnya menjemput dan mempersilakan semua hadirin untuk sama-sama berdiri dan menyanyikan...

Lagu Negaraku...

Terima kasih. Semua hadirin dipersilakan duduk.

Bagi tidak melengahkan masa, majlis dengan ini mempersilakan Encik Roslan Bin Rosli, Guru Besar Sk Labang untuk menyampaikan sepatah dua kata sebagai ucapan alu-aluan.

Dengan segala hormatnya dipersilakan.

Ucapan

Ribuan Terima Kasih diatas ucapan yang telah disampaikan oleh Guru Besar sebentar tadi.

5.

Majlis pada pagi ini diteruskan lagi dengan menjemput Ketua Kampung Kampung Labang, Morshidi Bin Tali untuk menyampaikan ucapan.

Dengan segala hormatnya dipersilakan.

Ribuan Terima Kasih diatas ucapan yang disampaikan oleh En Morshidi Bin Tali selaku ketua kampung Kampung Labang.

Para hadirin yang dihormati sekalian. Seterusnya majlis diteruskan lagi dengan menjemput Yang Berbahagia Dato Mior Kamarulbaid wakil daripada Yayasan sukarelawan Siswa untuk menyampaikan ucapan.

Dengan segala hormatnya dipersilakan.

Ribuan Terima Kasih diucapkan kepada Yang Berbahagia Dato Mior Kamarulbaid Bin Mior Shahid diatas ucapan sebentar tadi.

Mekar melati diapit kejora,Kuntuman tersemat, jadi pamitan,Tersentuh hati mendengar bicara,Ungkapan azimat jadi ingatan

Tidak lengkap rasanya majlis ini tanpa mendengar ucapan pengenalan YSS daripada Encik Adrian Simon untuk menyampaikan ucapan beliau.

Dengan segala hormatnya dipersilakan.

Tumbuh selirat bunga melati,Mari direnjis dalam jambangan,Ucapan tersirat seribu erti,Semoga majls menjadi kenangan

Ribuan Terima Kasih diatas ucapan daripada En wakil daripada YSS sebentar tadi.

6MuusaaMajlis diteruskan dengan menjemput Yang berbahagia Dato Mior Kamarulbaid diiringi oleh Tuan Guru Besar, En Roslan Bin Rosli, Penghulu Kampung, En Morshidi Bin Tali untuk menyampaikan bantuan kepada murid-murid Sk Labang.

Dengan segala hormatnya dipersilakan...

Dijemput wakil murid Pra, Tahun 1, Tahun 2, Tahun 3, Tahun 4, Tahun 5 dan Tahun 6 untuk menerima bantuan daripada YSS.

Terima kasih diucapkan di atas sumbangan yang disalurkan ini. Semoga dengan pemberian ikhlas ini diharapkan dapat meningkatkan lagi motivasi murid-murid dan sekaligus diharapkan dapat meningkatkan semangat para guru untuk memberikan yang terbaik dalam mendidik murid-murid serta mengeratkan lagi hubungan di antara para guru dan murid-murid. Insyaallah...

Seterusnya majlis menjemput En Tawai ak ankan dan En Morshidi Bin Tali untuk mengiringi guru besar untuk menyampaikan cenderahati kenang kenangan kepada yang berbahagia Dato Mior Kamarulbaid Bin Mior Shahid.

Sterusnya majlis menjemput rombongan YSS untuk menerima cenderahati dari pihak sekolah. Adrian Simon, Zulasri Rosdi, Yuwana, Ariff.

7.MuusaaBagi mengakhiri majlis YSS Walk With Love pada pagi ini, dengan ini majlis mohon semua hadirin berdiri dan sama-sama menyanyikan lagu Kebesaran Negeri Sarawak Ibu Pertiwiku. Dipersilakan.

(Nyanyian Ibu Pertiwiku)

Terima kasih.

Demikianlah tadi selesai Program YSS Walk With Love di Sekolah Kebangsaan Labang bagi tahun 2015

Kalau ada jarum yang patah,Jangan disimpan di bawah saji,Kalau ada silap dan salah,Jangan dikutuk diumpat keji.

Pohon kuini dahannya patah,Di situ tempat bermain kenari,Sampai di sini kata bernoktah,Izinkan saya mengundur diri.

Sekian, wabillahi taufiq walhidayah, wassalamualaikum wbt.