kertas projek klinik ragbi 2011

3
KERTAS PROJEK KLINIK RAGBI 2011 1. PENGENALAN Pasukan Ragbi sekolah sentiasa menjadi antara pencabar yang digeruni di peringkat MSSD Kuala Selangor,MSSS dan peringkat kebangsaan.. Pasukan ini perlu sentiasa berada dalam keadaan bersedia dari segi mental dan fizikal pada setiap masa. Atas kesedaran inilah maka Pasukan Ragbi SMSKS ingin mengadakan klinik latihan bagi meningkatkan lagi mutu permainan yang ingin disertai di peringkat yang lebih tinggi. 2. RASIONAL Sekolah kita akan menyertai pertandingan Ragbi MSSD Kuala Selangor tidak lama lagi. Oleh yang demikian adalah penting bagi pihak sekolah untuk menyediakan pemain dan pelapis yang mantap pada setiap masa. Penampilan lebih ramai pemain yang hebat juga melambangkan imej sekolah kita yang berprestij. 3. MATLAMAT Melahirkan pemain Ragbi yang hebat dan mempunyai ilmu dan teknik bermain yang bermutu dengan bimbingan jurulatih yang hebat.Pada tahun ini khususnya pasukan ragbi bawah 15 tahun menetapkan sasaran paling kurang naib juara ragbi MSSS dan

Upload: netgirl792003

Post on 14-Sep-2015

369 views

Category:

Documents


31 download

TRANSCRIPT

KERTAS PROJEK KLINIK RAGBI 2011 1. PENGENALAN

Pasukan Ragbi sekolah sentiasa menjadi antara pencabar yang digeruni di peringkat MSSD Kuala Selangor,MSSS dan peringkat kebangsaan.. Pasukan ini perlu sentiasa berada dalam keadaan bersedia dari segi mental dan fizikal pada setiap masa. Atas kesedaran inilah maka Pasukan Ragbi SMSKS ingin mengadakan klinik latihan bagi meningkatkan lagi mutu permainan yang ingin disertai di peringkat yang lebih tinggi.

2. RASIONAL

Sekolah kita akan menyertai pertandingan Ragbi MSSD Kuala Selangor tidak lama lagi. Oleh yang demikian adalah penting bagi pihak sekolah untuk menyediakan pemain dan pelapis yang mantap pada setiap masa. Penampilan lebih ramai pemain yang hebat juga melambangkan imej sekolah kita yang berprestij.

3. MATLAMAT

Melahirkan pemain Ragbi yang hebat dan mempunyai ilmu dan teknik bermain yang bermutu dengan bimbingan jurulatih yang hebat.Pada tahun ini khususnya pasukan ragbi bawah 15 tahun menetapkan sasaran paling kurang naib juara ragbi MSSS dan memenangi beberapa kejohanan terbuka peringkat kebangsaan.Pasukan ini juga merupakan pasukan yang dibentuk pada tahun lepas lagi dan pada tahun hadapan kita menetapkan untuk menjuarai kejohanan SBP 10s peringakat kebangsaan di kalangan sekolah-sekolah asrama penuh.4. OBJEKTIF

4.1 Meningkatkan mutu permainan pemain Ragbi sekolah.

4.2 Mencungkil bakat-bakat yang ada pada pelajar-pelajar.

4.3 Salah satu cabang rekreasi yang positif.

4.4 Melahirkan pelajar-pelajar yang mempunyai skil permainan yang tinggi.5. SASARAN

5.1 Guru-guru, dan pelajar-pelajar yang terlibat. 6. ANGGARAN KOS

BILPERKARAUNITKOSJUMLAH

(RM)

1.Bola Ragbi GilbertRM120 RM 120 X 2 = RM 240.00RM 240.00

2.Saguhati Jurulatih3 hariRM 600.00RM 600.00

3.Air Mineral 6 kotakRM 8.00 x 2 x 3 hariRM 48.00

JUMLAH

RM 888.00

7. CADANGAN TARIKHBILTARIKHHARI

1.24.02.2011Khamis

2.02.03.2011Rabu

3.26.03.2011Sabtu

8. PENUTUPAdalah menjadi harapan warga SMSKS untuk melihat satu pasukan Ragbi yang mantap dan berkemahiran tinggi menjadi kenyataan seterusnya menjuarai pelbagai kejohanan yang disertai,khususnya kejohanan peringkat SBP. Akhir kata, dengan rasa rendah diri, kami memohon agar kertas kerja ini mendapat pertimbangan dan kelulusan pihak atasan.

Disediakan oleh,

---------------------------(Ahmadbin Khadir)

Pengurus Pasukan Ragbi SMSKS