maklumbalas mesy 1 2014

2
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING GEORGE V, SEREMBAN MAKLUMBALAS / PELAKSANAAN KEPUTUSAN-KEPUTUSAN MESYUARAT JAWATANKUASA KURIKULUM 1/2014 PADA 30 DISEMBER 2013 Bil Rujuk an Minit Perkara Tindakan Malumbalas 1 4.3 En. Shangar mencadangkan: i. Mengenal pasti pelajar yang berprestasi rendah mulai dari Ting. 1dengan membantu mereka melalui program khas ii. Tumpukan pada akademik seawal bulan Mei dan Jun bagi kelas peperiksaan. GPK Akademik i. Pelajar Ting. 1 yang berprestasi rendah akan dikenal pasti melalui analisis ujian bulan Mac ini. ii. Tumpuan pada akademik bagi kelas peperiksaan hanya dapat dibuat mulai akhir bulan Julai selepas pelajar mencukupkan kehadiran kokurikulum. 2 4.4 Pengerusi memberitahu pencapaian terbaik pelajar asrama ialah 8A dan 6A. Beliau menegaskan pelajar 5A UPSR yang tidak mendapat semua A dalam PMR dan pelajar asrama yang berprestasi rendah perlu dikenalpasti dan dibantu . ( identify and rectify ) Semua guru matapelajaran Guru matapelajaran akan mengenal pasti pelajar terlibat, memberi perhatian dalam kelas dan membuat kelas pemulihan jika perlu. 3 5.1 Unit Penilaian dan Peperiksaan dan Unit PMR diminta membuat analisa secara berfokus tentang kemasukan pelajar mengikut niche area yang sepatutnya mencapai 80% semua A. Ibubapa mengharapkan anaknya 5A UPSR mendapat semua A dalam PMR. Unit Penilaian dan Peperiksaan & Unit PMR Analisa pencapaian pelajar mengikut niche area : Ragbi: Bilangan semua A UPSR 4/14 (28.6%) Bilangan mendapat semua A PMR ¾ (75%) Renang: Bilangan semua A UPSR 1/6 (16.7%) Bilangan semua A PMR 1/1 (100%) 3 daripada 6 pelajar yang mendapat 4A 1B dalam UPSR mendapat 7A 1B dalam PMR 4 5.2 Kajian Impak perlu diadakan untuk mengenal pasti mana-mana program di bawah Program Pelajar Cemerlang yang tidak berjaya menghasilkan pelajar semua A. GPK Koku perlu melihat pelajar dalam niche area dan GPK HEM melihat pelajar asrama. GPK Koku dan GPK HEM Kajian telah dijalankan melalui analisapeperiksaan awam yang dikeluarkan oleh Unit Penilaian dan Peperiksaan dan program yang tidak berjaya akan dikenal pasti.. 5 5.3 Analisis item perlu dibuat untuk kenal pasti kelemahan pelajar dan boleh maklumkan kepada penjaga bahagian yang belum dikuasai oleh pelajar dalam sesi pertemuan tiga penjuru. Ketua Panitia Analisis item akan dibuat mulai ujian bulan Mac untuk kenal pasti kelemahan pelajar. 6 5.4 Tuan Pengetua mengingatkan guru tentang kemasukan soalan KBAT sebanyak 20% dalam ujian dan peperiksaan mulai tahun 2014. Semua guru m.pelajaran Telah dilaksanakan. 7 5.6 Semua guru perlu membaca Surat Pekeliling Ikhtisas, Semua guru Telah dilaksanakan.

Upload: niahalisa

Post on 26-Sep-2015

227 views

Category:

Documents


4 download

DESCRIPTION

adsfghjk

TRANSCRIPT

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING GEORGE V, SEREMBAN

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING GEORGE V, SEREMBAN

MAKLUMBALAS / PELAKSANAAN KEPUTUSAN-KEPUTUSAN MESYUARAT

JAWATANKUASA KURIKULUM 1/2014 PADA 30 DISEMBER 2013BilRujukan MinitPerkaraTindakanMalumbalas

14.3En. Shangar mencadangkan:

i. Mengenal pasti pelajar yang berprestasi rendah mulai dari Ting. 1dengan membantu mereka melalui program khas

ii. Tumpukan pada akademik seawal bulan Mei dan Jun bagi kelas peperiksaan. GPK Akademik

i. Pelajar Ting. 1 yang berprestasi rendah akan dikenal pasti melalui analisis ujian bulan Mac ini.ii. Tumpuan pada akademik bagi kelas peperiksaan hanya dapat dibuat mulai akhir bulan Julai selepas pelajar mencukupkan kehadiran kokurikulum.

24.4Pengerusi memberitahu pencapaian terbaik pelajar asrama ialah 8A dan 6A. Beliau menegaskan pelajar 5A UPSR yang tidak mendapat semua A dalam PMR dan pelajar asrama yang berprestasi rendah perlu dikenalpasti dan dibantu . (identify and rectify)

Semua guru matapelajaranGuru matapelajaran akan mengenal pasti pelajar terlibat, memberi perhatian dalam kelas dan membuat kelas pemulihan jika perlu.

35.1Unit Penilaian dan Peperiksaan dan Unit PMR diminta membuat analisa secara berfokus tentang kemasukan pelajar mengikut niche area yang sepatutnya mencapai 80% semua A. Ibubapa mengharapkan anaknya 5A UPSR mendapat semua A dalam PMR.Unit Penilaian dan Peperiksaan & Unit PMRAnalisa pencapaian pelajar mengikut niche area:Ragbi: Bilangan semua A UPSR 4/14 (28.6%)

Bilangan mendapat semua A PMR (75%)

Renang: Bilangan semua A UPSR 1/6 (16.7%) Bilangan semua A PMR 1/1 (100%)

3 daripada 6 pelajar yang mendapat 4A 1B dalam UPSR mendapat 7A 1B dalam PMR

45.2Kajian Impak perlu diadakan untuk mengenal pasti mana-mana program di bawah Program Pelajar Cemerlang yang tidak berjaya menghasilkan pelajar semua A. GPK Koku perlu melihat pelajar dalam niche area dan GPK HEM melihat pelajar asrama.GPK Koku dan GPK HEMKajian telah dijalankan melalui analisapeperiksaan awam yang dikeluarkan oleh Unit Penilaian dan Peperiksaan dan program yang tidak berjaya akan dikenal pasti..

55.3 Analisis item perlu dibuat untuk kenal pasti kelemahan pelajar dan boleh maklumkan kepada penjaga bahagian yang belum dikuasai oleh pelajar dalam sesi pertemuan tiga penjuru.Ketua PanitiaAnalisis item akan dibuat mulai ujian bulan Mac untuk kenal pasti kelemahan pelajar.

65.4Tuan Pengetua mengingatkan guru tentang kemasukan soalan KBAT sebanyak 20% dalam ujian dan peperiksaan mulai tahun 2014.

Semua guru m.pelajaranTelah dilaksanakan.

75.6Semua guru perlu membaca Surat Pekeliling Ikhtisas, Perintah Am dan peraturan-peraturan yang terkandung dalam Buku Rekod Mengajar untuk mendapat panduan yang betul dalam melaksanakan tugas.

Semua guruTelah dilaksanakan.

Disediakan oleh:

Azmiah Abdul RazakSetiausaha,

Jawatankuasa Kurikulum 2014