laporan majlis pelancaran program nilam 2015

2
LAPORAN MAJLIS PELANCARAN PROGRAM NILAM 2015 PERINGKAT SEKOLAH (SESI PETANG) BI L KANDUNGAN PERKARA CATATAN 1 TAJUK/PROGRAM MAJLIS PELANCARAN PROGRAM NILAM 2015 PERINGKAT SEKOLAH (SESI PETANG) Nadi Ilmu Amalan Membaca – satu program yang menggabungkan semua aktiviti galakan membaca yang diadakan di sekolah dengan memberi pengiktirafan. Pelaksanaan program ini meliputi penilaian pembacaan yang berterusan sepanjang tahun dan markah dikumpul secara akumulatif sehinggalah mereka tamat. Pihak sekolah amat berharap dengan pelaksanaan program-program seperti ini, maka murid-murid akan dapat mengisi masa lapang mereka dengan membaca buku dan menjadikan tabiat membaca sebagai satu amalan murid-murid SKTD. 2 TARIKH/MASA 2 Februari 2015 3 TEMPAT Tapak Perhimpunan Sekolah 4 OBJEKTIF 1. Menjadikan murid banyak membaca. 2. Menggalakkan sekolah terus menjana idea kreatif dan inovatif bagi menyemai tabiat membaca. 5 PENGISIAN PROGRAM/AKTIVITI Pelancaran Program Nilam 2015 Sesi Petang oleh Puan Faridah Binti Muntalib. Persembahan Murid (bercerita dan bersajak). Nyanyian beramai-ramai lagu ‘Budaya Membaca’ dan ‘NILAM’ 6 BILANGAN PESERTA Semua murid Tahun 2, 3 dan 4. 7 AJK PENGELOLA Penasihat : Cik Yong Choy Tow Pengerus : Pn. Hamsanah bt Hussain Naib Pengerusi : Pn. Zatur Rawiyah bt Mohd Nawawi Pn. Jurayu bt Mokminin Pn. Faridah bt Muntalib Setiausaha : Pn. Rozana bt Hamil Hamzah Naib Setiausaha : Cik Maria bt Kamaruddin Pengerusi Majlis : Pn. Normawati bt Mohd Nor Bacaan Doa : Ustaz Mohd. Norhafiezul Amri Sijil : En. Rusmami b Rusli

Upload: maria

Post on 11-Sep-2015

379 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

Nilam

TRANSCRIPT

LAPORAN MAJLIS PELANCARAN PROGRAM NILAM 2015PERINGKAT SEKOLAH (SESI PETANG)

BILKANDUNGANPERKARACATATAN

1TAJUK/PROGRAMMAJLIS PELANCARAN PROGRAM NILAM 2015 PERINGKAT SEKOLAH (SESI PETANG)Nadi Ilmu Amalan Membaca satu program yang menggabungkan semua aktiviti galakan membaca yang diadakan di sekolah dengan memberi pengiktirafan. Pelaksanaan program ini meliputi penilaian pembacaan yang berterusan sepanjang tahun dan markah dikumpul secara akumulatif sehinggalah mereka tamat.

Pihak sekolah amat berharap dengan pelaksanaan program-program seperti ini, maka murid-murid akan dapat mengisi masa lapang mereka dengan membaca buku dan menjadikan tabiat membaca sebagai satu amalan murid-murid SKTD.

2TARIKH/MASA2 Februari 2015

3TEMPATTapak Perhimpunan Sekolah

4OBJEKTIF1. Menjadikan murid banyak membaca. 2. Menggalakkan sekolah terus menjana idea kreatif dan inovatif bagi menyemai tabiat membaca.

5PENGISIAN PROGRAM/AKTIVITI Pelancaran Program Nilam 2015 Sesi Petang oleh Puan Faridah Binti Muntalib. Persembahan Murid (bercerita dan bersajak). Nyanyian beramai-ramai lagu Budaya Membaca dan NILAM

6BILANGAN PESERTASemua murid Tahun 2, 3 dan 4.

7AJK PENGELOLA

Penasihat:Cik Yong Choy Tow

Pengerus:Pn. Hamsanah bt Hussain

Naib Pengerusi:Pn. Zatur Rawiyah bt Mohd Nawawi

Pn. Jurayu bt MokmininPn. Faridah bt Muntalib

Setiausaha:Pn. Rozana bt Hamil Hamzah

Naib Setiausaha:Cik Maria bt Kamaruddin

Pengerusi Majlis:Pn. Normawati bt Mohd Nor

Bacaan Doa:Ustaz Mohd. Norhafiezul Amri

Sijil Pelancaran:En. Rusmami b Rusli

Gimik Pelancaran:Pn. Norherliana bt Abd Rahim

Teknikal:Pn. Jamayah bt TambiPn. Mardiah bt Mat Saleh

Persembahan Murid:Pn. Suzlina bt AliPn. Azmahanim bt Ayub

Disiplin:Semua guru

Jurugambar/Dokumentasi:Cik Maria bt Kamaruddin

8PENCERAMAH-

9JUMLAH PERBELANJAAN-

10KEKUATAN PROGRAMProgram berjalan lancar di mana semua guru melibatkan diri dan bekerjasama menjayakan program. Cuaca yang baik juga turut membantu di mana semua murid dapat berkumpul di tapak perhimpuan dengan selesa bagi menjayakan program ini.

11KEKANGAN PROGRAMPerlu kawalan disiplin yang lebih rapi agar murid dapat menumpukan perhatian terhadap pengisian program.

12CADANGAN PENAMBAHBAIKANPemberian insentif seperti hadiah yang lebih menarik bagi manggalakkan murid untuk merebut hadiah Anugerah Nilam.