fasa minggu 1 2014

3

Click here to load reader

Upload: farid

Post on 03-Sep-2015

231 views

Category:

Documents


5 download

DESCRIPTION

laporan ppgb

TRANSCRIPT

PROGRAM PEMBANGUNAN GURU BAHARUBILPERKARAKETERANGAN

1Tarikh29.1.2015

2Masa7.35 Pagi 12.00 Tengahari

3BidangUmum

4Aspek1. Sesi perkenalan dengan komuniti sekolah2. Visi dan Misi sekolah3. Mengenali persekitaran sekolah4. Takwim Sekolah

5Objektif1. Memberi maklumat ringkas kepada guru baharu.2. Pendedahan awal kepada guru baharu mengenai persekitaran sekolah.3. Mendedahkan peraturan yang perlu dipatuhi oleh guru

6Aktiviti1. Guru diberi taklimat oleh Guru Besar, Pn. Nor Aishah bt Assadur Rahman dan Penolong Kanan Tadbir, Pn. Norzita Bt Mohamad Noh berkenaan program orientasi dan mentoring.2. Penyerahan buku rekod mengajar dan takwim sekolah oleh Pn. Norzita Bt Mohamad Noh.3. Guru baharu diberitahu nama mentor secara tidak rasmi bertujuan untuk membimbing dan membantu guru baharu tentang bidang tugas dan tanggungjawab sebagai guru.4. Guru diberi maklumat dan bahan berkaitan sekolah, guru,pelajar dan kakitangan sokongan untuk makluman awal guru baharu.5. Guru baharu diperlukan untuk relif kelas sepanjang seminggu sementara menunggu jadual disiapakan.6. Guru baharu melihat sekitar kawasan sekolah dan membuat pemerhatian awal berkenaan persekitaran sekolah, budaya pembelajaran dan pengurusan aktiviti.7. Guru baharu berkenalan dengan guru-guru lama yang mengajar di Sk Sri Delima untuk merapatkan hubungan silaturrahim.

7PenilaianSemua aktiviti pada minggu ini dijalankan dengan lancar hasil daripada kerjasama semua guru dan murid yang terlibat dan maklumbalas guru baharu.

8RumusanMaklumat yang disampaikan dapat meningkatkan pengetahuan guru baharu berkaitan sekolah, komuniti sekolah dan persekitaran sekolah. Bagi sesi pengajaran dan pembelajaran pada hari ini sambutan dan kerjasama yang baik dari murid. Di samping itu, sesi pengajaran dan pembelajaran pada minggu ini dapat membantu guru mengenali sebahagian perilaku murid di SK Sri Delima.Pengalaman yang diperolehi pada minggu ini sedikit sebanyak dapat merapatkan hubungan guru baharu dengan sekolah. Secara keseluruhannya guru dapat mencapai objektif kerana guru baharu dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran sekolah.

.......... . TANDATANGAN GURU TANDATANGAN MENTOR(MOHD FAUZAN B CHE MOHD NOOR) (EN. MOHD ASWADI B. MAMAT)