teks sukan 2011

14
TEKS JURUACARA KEJOHANAN PADANG DAN BALAPAN KALI KE-8 SMK BANDAR SRI DAMANSARA (1) 2011 BI L MC ATURCARA/CUE SKRIP 1 FAIZ AH Ketibaan VIP Mengumumkan ketibaan Yang Berusaha Tn Syed Razak Alsagoff Yang Dipertua PIBG SMK. Bandar Sri Damansara (1) diiringi oleh Pn. Zarina binti Awang, Pengetua SMK. Bandar Sri Damansara (1) dan tetamu jemputan. 2 FAIZ AH Selepas tetamu duduk Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salamsejahtera 1. Yang Berusaha, Tn Syed Razak Alsagoff, Yang Dipertua PIBG SMK. Bandar Sri Damansara (1) 2. Yang Berusaha, Puan Zarina binti Awang Pengetua SMK. Bandar Sri Damansara (1) 3. Pn. Tan Mui Kim, Penolong Kanan 4. Pn.Hjh Noor Hayati binti Embong,Penolong Kanan Hal Ehwal Murid 5. Pn. Tong Chooi Fong, Penolong Kanan Kokurikulum 6. Ahli-ahli jawatankuasa PIBG, Guru-guru, para ibu bapa serta hadirin yang dihormati sekalian 7. Bagi pihak Jawatankuasa

Upload: faizah-sarbini

Post on 03-Jul-2015

1.511 views

Category:

Documents


1 download

TRANSCRIPT

Page 1: TEKS SUKAN 2011

TEKS JURUACARAKEJOHANAN PADANG DAN BALAPAN KALI KE-8

SMK BANDAR SRI DAMANSARA (1) 2011

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP1 FAIZAH Ketibaan VIP Mengumumkan ketibaan Yang Berusaha

Tn Syed Razak Alsagoff Yang Dipertua PIBG SMK. Bandar Sri Damansara (1) diiringi oleh Pn. Zarina binti Awang, Pengetua SMK. Bandar Sri Damansara (1) dan tetamu jemputan.

2 FAIZAH Selepas tetamu duduk Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salamsejahtera1. Yang Berusaha, Tn Syed Razak Alsagoff, Yang Dipertua PIBG SMK. Bandar Sri Damansara (1) 2. Yang Berusaha, Puan Zarina binti AwangPengetua SMK. Bandar Sri Damansara (1)

3. Pn. Tan Mui Kim, Penolong Kanan

4. Pn.Hjh Noor Hayati binti Embong,Penolong Kanan Hal Ehwal Murid

5. Pn. Tong Chooi Fong, Penolong Kanan Kokurikulum

6. Ahli-ahli jawatankuasa PIBG, Guru-guru, para ibu bapa serta hadirin yang dihormati sekalian

7. Bagi pihak Jawatankuasa Pengelola Kejohanan Padang dan Balapan Kali ke 8 SMK Bandar Sri Damansara 1 ,kami mengucapkan selamat datang dan mengalu-alukan kehadiran tuan-tuan dan puan-puan ke majlis perasmian kejohanan pada pagi ini.

Page 2: TEKS SUKAN 2011

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP3 FAIZAH Perbarisan mula Hadirin sekalian,

Majlis Perasmian Kejohanan Padang dan Balapan Kali ke 8 ini, akan membuka tirai dengan perbarisan lintas hormat oleh pasukan-pasukan unit beruniform dan kontijen-kontijen rumah sukan..

Majlis dengan segala hormatnya mempersilakan Yang Berusaha Tn Syed Razak Alsagoff, Yang DiPertua PIBG SMK Bandar Sri Damansara 1 untuk menerima Tabik Hormat.Dipersilakan.

(MUZIK)

4 NISAK OLAHRAGAWAN/PEMBAWA BENDERA

Para hadirin sekalian,Kita tumpukan perhatian kepada upacara perbarisan dan lintas hormat yang sedang berlangsung .

Perbarisan lintas hormat ini diketuai oleh Saudara/i _______________________________, Olahragawan/wati Sekolah bagi tahun 2010, diiringi oleh Kontijen Badan Pengawas yang membawa bendera Malaysia dan bendera Sekolah. Kontijen Badan Pengawas ini diketuai oleh saudari ______________________________________..

5 NISAK Kontigen yang berikutnya ialah daripada pasukan unit beruniform ----------------- . Melangkah segak bergaya dengan uniform masing-masing, kontijen ini diketuai oleh saudara ____________________________ dengan kekuatan pasukan seramai ________ orang.

6 NISAK Seterusnya, acara ini dimeriahkan dengan lintas hormat Pasukan ___________________ dengan motto mereka “___________________________.”

Page 3: TEKS SUKAN 2011

Pasukan ini diketuai oleh saudara _________________ dan mempunyai seramai ____________________ orang ahli.

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP7 NISAK Lintas hormat seterusnya ialah kontijen

___________________ ahli kontijen seramai __________________ orang dan diketuai oleh saudara ___________________

8 NISAK Pasukan yang sedang melakukan lintas hormat ini ialah pasukan ______________________. Pasukan ini membawa kontijen seramai __________ orang dengan diketuai oleh ____________

9 FAIZAH Dengan kekuatan kontijen seramai ________________ orang, pasukan yang sedang melakukan lintas hormat ini ialah pasukan _______________ Pasukan ini diketuai oleh _______________________________

10 FAIZAH Seterusnya, ___________________ yang diketuai oleh saudari _______________________. Dengan kontijen seramai___________orang,-_____________________ membawa bendera dengan mottonya ___________________.

11 FAIZAH Hadirin sekalian,

Lintas Hormat seterusnya ialah daripada kontijen rumah-rumah sukan.

Didahului dengan Rumah ____________________.“ ______________________________” menjadi motto pada tahun ini. Dengan kekuatan kontijen seramai ______ orang dan diketuai oleh _______________________________

12 NISAK Kontigen seterusnya ialah Rumah __________________ dengan mottonya “

Page 4: TEKS SUKAN 2011

__________________________________”. Kekuatan kontigen yang juga seramai _____________ orang segak berpakaian serba __________________ diketuai oleh Saudara __________________.

13 NISAK Seterusnya Rumah ______________________melangkah segak bergaya untuk melakukan lintas hormat. Dengan motto “_________________________” , pasukan ini diketuai oleh ____________________________.

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP14 FAIZAH Berikutnya, mari kita saksikan bersama lintas

hormat Rumah _________________ yang diketuai oleh ___________________ . Dengan kekuatan kontigen seramai ______ orang, pasukan ini sudah bersedia untuk menempa kecemerlangan tahun ini. Hadirin yang dihormati sekalian,begitulah tadi upacara lintas hormat rumah-rumah sukan dan badan beruniform.

Majlis merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Yang Berusaha, Tn Syed RAzak Alsagoff kerana sudi menerima tabik hormat.

Selamat Maju Jaya Di ucapkan kepada semua Kontijen-kontijen.

15 NISAK (NYANYIAN LAGU RASMI)Semua kontijen bersedia dan muzik berhenti

Hadirin yang dihormati sekalian,

Majlis diteruskan dengan nyanyian tiga buah lagu iaitu Lagu Sekolah, Lagu Negeri Selangor dan Lagu Negaraku. Para hadirin dijemput untuk berdiri. ( LAGI SEKOLAH, LAGU NEGERI SELANGOR , LAGU NEGARA KU)

16 NISAK (DOA)Tunggu lagu habis

Seterusnya, bagi memberkati majlis, dengan sukacitanya mempersilakan saudara ___________________ di iringi oleh pembawa- pembawa bendera untuk mengetuai bacaan doa. Dipersilakan

17 NISAK Selepas doa selesai

* Terima kasih diucapkan kepada saudara ____________________

Page 5: TEKS SUKAN 2011

18 FAIZAH IKRAR Para ibu bapa, guru-guru serta pelajar-pelajar sekalian. Kejohanan Sukan Tahunan pada kali ini diteruskan lagi dengan bacaan ikrar kejohanan. bacaan ikrar ini akan diketuai oleh saudara _________________ selaku Olahragawan Sekolah bagi tahun 2011.

19 FAIZAH CUE: SELESAI IKRAR

Majlis merakamkan ucapan terima kasih.

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP20 NISAK UCAPAN ALU-

ALUAN PENGETUA

Hadirin yang dihormati,

Majlis diteruskan di lagi dengan ucapan alu-aluan. Dengan segala hormatnya majlis menjemput Pn. Zarina binti Awang ,Pengetua SMK, Bandar Sri Damansara (1), menyampaikan ucapan alu-aluan. Majlis dengan sukacitanya mempersilakan....

21 NISAK CUE: SELESAI UCAPAN

* Majlis merakamkan ucapan ribuan terima kasih

22 FAIZAH UCAPAN PERASMIAN YDP PIBG

Hadirin dan hadirat sekalian,

Majlis akan diteruskan dengan ucapan perasmian Kejohanan Padang dan Balapan kalike-8 SMK. Bandar Sri Damansara (1).

Bagi menyempurnakan majlis ini, dengan segala hormatnya majlis mempersilakan Yang Berusaha ,Tn Syed Razak Alsagoff ,Yang Dipertua PIBG SMK. Bandar Sri Damansara (1) untuk memberikan ucapan dan seterusnya merasmikan Kejohanan Sukan pada tahun ini.

23 FAIZAH CUE: KOMPANGSELESAI UCAPAN

Majlis merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Yang Berusaha ,Tn Syed Razak di atas kesudian beliau untuk hadir dan seterusnya merasmikan kejohanan pada tahun ini.

24 NISAK Hadirin hadirat sekalian,Dengan ucapan perasmian itu tadi, maka

Page 6: TEKS SUKAN 2011

dengan rasminya bermulalah Kejohanan Padang dan Balapan Kali Ke Lapan SMK. Bandar Sri Damansara (1) tahun 2011.

Kontijen-kontijen akan berarak keluar dari arena.

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP25 NISAK PERSEMBAHAN

WAJADIRIHadirin Yang dihormati,,

Bagi memeriahkan dan membakar semangat para atlet untuk bertanding lagi untuk kejohanan kali ini , marilah kita saksikan persembahan-persembahan yang hebat dan bertenaga daripada kelab- kelab Waja Diri dan Pasukan Sorak SMK Bandar Sri Damansara 1 .

Persembahan pertama adalah dari kelab waja diri sekolah yang terdiri dari persatuan Silat Gayung, Kelab Taekwando dan Kelab Wushudao. Persembahan ini adalah di bawah bimbingan jurulatih-jurulatih yang berpengalaman iaitu ___________________________________________dan _________________.Ketiga- tiga kelab waja diri ini akan bergabung tenaga untuk mempamerkan persembahan mereka. Marilah sama-sama kita saksikan kehebatan aksi mereka.

Dipersilakan……………..

26 NISAK (SELESAI WAJADIRI)

Majlis merakamkan ucapan terima kasih di atas persembahan yang hebat itu tadi.

27 FAIZAH PERSEMBAHAN SORAK

Hadirin yang dihormati,Persembahan seterusnya yang akan kita saksikan sebentar lagi ialah persembahan oleh Pasukan Sorak Sekolah. Kita akan saksikan

Page 7: TEKS SUKAN 2011

sebentar lagi formasi- formasi hebat dari pasukan ini. Dipersilakan.

28 FAIZAH SELESAI SORAK Majlis merakamkan ucapan terima kasih di atas persembahan itu tadi .

BIL MC ATURCARA/CUE SKRIP29 NISAK AKHIR

PERASMIANHadirin sekalian,

Dengan berakhirnya persembahan itu tadi, maka berakhirlah upacara perasmian Kejohanan Padang dan Balapan Kalike 8 pada pagi ini. Majlis merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Yang Berusaha , Tn Syed Razak Alsagoff, Yang di Pertua PIBG, Pn.Zarina binti Awang , Pengetua SMK Bandar Sri Damansara 1, para jemputan khas, guru-guru, ibu bapa serta semua pihak yang telah sudi hadir bagi memeriahkan lagi upacara perasmian Kejohanan Padang dan Balapan Kali Ke Lapan SMK. Bandar Sri Damansara (1).

30 FAIZAH Hadirin sekalian,Sebentar lagi pelbagai acara padang dan balapan bakal berlangsung. Sama-samalah kita memberikan sokongan kepada kontijen-kontijen yang bertanding.

Sementara itu, diminta pegawai-pegawai kejohanan untuk bersedia di tempat masing-masing.

Page 8: TEKS SUKAN 2011

PENGUMUMAN PERMULAAN ACARA

BIL MC ACARA SKRIPHadirin sekalian,Acara yang akan dimulakan sebentar lagi ialah acara …………………………………………………………..

Hadirin yang dihormati,Kita beri tumpuan sebentar ke balapan/padang kerana acara ------------------------------- akan bermula sebentar lagi

Hadirin sekalian, sebentar lagi akan berlangsung acara ……………………………Sama-sama kita beri sokongan kepada para atlet yang bertanding.

Hadirin sekalian,Acara yang bakal berlangsung sekarang ialah acara ………………………Diminta para atlet bersedia.

Page 9: TEKS SUKAN 2011

PENGUMUMAN PENYAMPAIAN HADIAHSkrip A

Hadirin sekalian,sebentar lagi Majlis Penyampaian Hadiah akan berlangsung.

Untuk itu, majlis dengan segala hormatnya mempersilakan…………………………………menjemput dan mengiringi………………. ………………………untuk menyampaikan hadiah-hadiah.

Off- Setinggi-tinggi penghargaan dan terimakasih diucapkan kepada …………………….. di atas kesudian beliau menyampaikan hadiah-hadiah kepada para pemenang.

Skrip BHadirin yang dihormati, Kita berikan tumpuan ke kawasan pentas utama kerana majlis penyampaian hadiah akan dilangsungkan.

Dengan ini, majlis dengan segala hormatnya menjemput………………………..untuk mengiringi …………………………………………….bagi menyampaikan hadiah-hadiah kepada para pemenang.

Page 10: TEKS SUKAN 2011

Off – Majlis merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada ……………………………..di atas kesudian beliau menyampaikan hadiah-hediah tersebut.

Skrip C (Majlis Penutup)

Alhamdullillah, kita telah selesai melaksanakan semua acara sukan pada Kejohanan sukan tahun ini. Sekarang, tibalah masanya untuk upacara penyampaian hadiah.

Untuk itu, majlis dengan segala hormatnya mempersilakan…………………………………menjemput dan mengiringi………………. ………………………untuk menyampaikan hadiah-hadiah.

Off- Majlis mengucapkan ribuan terima kasih kepada ................................ kerana sudi menyampaikan hadiah-hadiah tersebut.

Bagi acara……………………….

Tempat ketiga dimenangi oleh……….Naib Johan jatuh kepada…………..Johan bagi acara……….. ialah

Tempat ketiga jatuh kepada………….Naib Johan……………..Johan disandang oleh …………..

Pemenang tempat ketiga bagi acara ……………… ialah ……………Seterusnya Naib Johan disandang oleh ……………………….Johan disandang oleh…………………………Hadirin sekalian,selesailah

Page 11: TEKS SUKAN 2011

UPACARA MAJLIS PENUTUPHadirin sekalian,Bagi mengikhtiraf kejayaan para atlet yang telah berjaya pada hari ini majlis dengan segala hormat menjemput...........................................untuk menyampaikan hadiah.

Kini diumumkan ...................... Dipersilakan....................................................................

Seterusnya, diumumkan ................................... Dipersilakan.................................................................

Kini kita umumkan Olahragawati Sekolah. Untuk makluman semua beliau telah memenangi acara ...............................................................................................................................................Dipersilakan.......................................................................

.

Page 12: TEKS SUKAN 2011

Sekarang kita umumkan Olahragawan Sekolah. Dipersilakan................................................................Beliau telah meraih pingat........................................................................................................................

Kini tibalah saat yang dinantikan, kita akan umumkan secara rasmi johan keseluruhan Rumah Sukan. Johan Keseluruhan Rumah Sukan bagi Kejohanan Olahraga Tahunan kali ke-8 jatuh kepada Rumah Sukan....................................................................Dipersilakan ketua guru Rumah Sukan..................................................untuk menerima hadiah.

Terima kasih diucapkan kepada Pn Pengetua kerana sudi menyampaikan hadiah.

Kini kita akan menyaksikan upacara penurunan bendera kejohanan dan acara penyerahan bendera kejohanan oleh .......................................

Begitulah selesainya majlis penutupan Kejohanan Padang dan Balapan kali ke 8 SMK. Bandar Sri Damansara 1. Tahniah dan syabas diucapkan kepada para pemenang. Bagi yang kurang berjaya, cuba lagi tahun hadapan. Bagi pihak pengelola kejohanan kami menyusun jari memohon ribuan maaf sekiranya ada kekurangan dan kesilapan yang berlaku sepanjang kejohanan ini berlangsung. Senagai penutup marilah sama-sama kita nyanyikan lagu sekolah. Sekian.