teks pengacara kejohanan sukan tahunan sks 2015

1
1 MASA ATUR CARA PENGUMUMAN KETIBAAN VIP DIUMUMKAN KETIBAAN TETAMU KEHORMAT 1. Yang Dihormati …………………………………….. Assalamualaikum w.b.t, Salam 1 Malaysia 1. Yang Berusaha Puan Zakiah binti yusof Guru Besar SK sENDAYAN 2. Yang Berusaha Encik Mohd Kamil, Yang Dipertua PIBG SKS 3. Yang Dihormati barisan penolong kanan, Jawatankuasa PIBG, guru-guru seterusnya para peserta dan sidang hadirin yang dikasihi sekalian. Bersama-sama segenggam tekad nan jitu, membakar obor semangat nan membara, Berpadu ke arah tujuan nan satu, arena kesukanan landasan utama. Selamat datang ke Kejohanan Sukan Tahunan SK Sendayan 2015 kali ke 35. Untuk pengetahuan hadirin,tahun ini penjenamaan semula rumah sukan telah dilakukan . Bermula tahun ini ,empat rumah sukan diberi nama berdasarkan batu- batu permata. ZAMRUD –HIJAU TOPAZ-KUNING NILAM-BIRU DELIMA-MERAH Dengan seberkas kekuatan, menggapai impian, mendulang emas meraih kecemerlangan. Tahniah kepada semua kontigen dan peserta yang telah Berjaya dipilih mewakili kontingen masing-masing bagi merebut pingat emas yang dipertandingkan. PERARAKAN MASUK BENDERA KEJOHANAN Pada Kejohanan ini, rumah-rumah sukan yang mengambil bahagian mempertaruhkan kreativiti dan kesepaduan dalam Lintas Hormat kontigen untuk menawan hati para juri bagi merebut hadiah pertandingan perbarisan. Untuk itu pihak majlis dengan penuh takzim dan sukacita mempersilakan 1.Yang berusaha Encik Mohd Kamil, Yang dipertua PIBG SK Sendayan untuk menerima tabik hormat dengan diiringi oleh Yang berusaha Puan Zakiah Yusof, Guru besar SK Sendayan . Seterusnya perarakan masuk Perbarisan Lintas Hormat oleh Kontinjen-kontinjen Rumah.

Upload: hoods-comel

Post on 15-Apr-2017

258 views

Category:

Education


5 download

TRANSCRIPT

Page 1: Teks pengacara kejohanan sukan tahunan sks 2015

1

MASA ATUR CARA PENGUMUMAN

KETIBAAN VIP

DIUMUMKAN KETIBAAN TETAMU KEHORMAT1. Yang Dihormati ……………………………………..

Assalamualaikum w.b.t, Salam 1 Malaysia

1. Yang Berusaha Puan Zakiah binti yusof Guru Besar SK sENDAYAN

2. Yang Berusaha Encik Mohd Kamil, Yang Dipertua PIBG SKS3. Yang Dihormati barisan penolong kanan, Jawatankuasa PIBG, guru-guru

seterusnya para peserta dan sidang hadirin yang dikasihi sekalian.

Bersama-sama segenggam tekad nan jitu,membakar obor semangat nan membara,Berpadu ke arah tujuan nan satu, arena kesukanan landasan utama.

Selamat datang ke Kejohanan Sukan Tahunan SK Sendayan 2015 kali ke 35.

Untuk pengetahuan hadirin,tahun ini penjenamaan semula rumah sukan telah dilakukan . Bermula tahun ini ,empat rumah sukan diberi nama berdasarkan batu-batu permata.ZAMRUD –HIJAUTOPAZ-KUNINGNILAM-BIRUDELIMA-MERAH

Dengan seberkas kekuatan, menggapai impian, mendulang emas meraih kecemerlangan. Tahniah kepada semua kontigen dan peserta yang telah Berjaya dipilih mewakili kontingen masing-masing bagi merebut pingat emas yang dipertandingkan.

PERARAKAN MASUK BENDERA KEJOHANAN

Pada Kejohanan ini, rumah-rumah sukan yang mengambil bahagian mempertaruhkan kreativiti dan kesepaduan dalam Lintas Hormat kontigen untuk menawan hati para juri bagi merebut hadiah pertandingan perbarisan.

Untuk itu pihak majlis dengan penuh takzim dan sukacita mempersilakan

1.Yang berusaha Encik Mohd Kamil, Yang dipertua PIBG SK Sendayanuntuk menerima tabik hormat dengan diiringi oleh Yang berusaha Puan Zakiah Yusof, Guru besar SK Sendayan .

Seterusnya perarakan masuk Perbarisan Lintas Hormat oleh Kontinjen-kontinjen Rumah.

1.Melintas di hadapan pentas utama adalah pembawa sepanduk sk sendayan iaitu adik monika,pembawa bendera kejohanan adik aida nabila dan ketua kontigen adik ammar aizat.

2.Seterusnya melintas di pentas utama adalah Kontigen Rumah DELIMA (Merah) .Merah membara pasti juara, diketuai oleh ADIK AMMAR FADHIL dengan kekuatan 33 peserta.