program tindakan segera pmr 2013

2
PELAN TINDAKAN SEGERA PMR 2013 PANITIA : MATEMATIK SMK BERSIA (FELDA), 33320 GERIK PERAK BIL AKTIVITI KELAS TERLIBAT TARIKH/ TEMPOH TAJUK PEGAWAI PENYELARAS 1 Teacher Support Team (TST) Kaedah : guru mata pelajaran Bahasa Inggeris lain akan memasuki kelas untuk membantu pelajar. Bahan yang digunakan : Soalan yang diberikan kepada pelajar mengikut analisis item peperiksaan PPT. 3RK, 3SN, 3TK dan 3VT Julai - September 3RK dan 3SN: Kertas 1 dan kertas 2 3TK dan 3VT : tumpuan pada tajuk yang pelajar boleh menjawab untuk lulus. (K2 :Summary , K1:Idioms,cloze test dan Comprehension) Semua ahli panitia Bahasa Inggeris 2 Latih tubi berfokus Kaedah : guru matapelajaran kelas masing- masing. Bahan yang digunakan : Soalan yang diberikan kepada setiap kelas mengikut aras pelajar dan boleh memberi markah kepada pelajar. Tumpuan diberikan kepada kertas 2. Semua kelas tingkatan 3 Selepas tamat PDP silibus tingkatan 3 - September 3RK (Kualiti) : Semua tajuk K1 dan K2. Pelajar kelas lain : Tumpuan kepada K2 Guru matapelaja ran tingkatan 3 3 Gerak Gempur

Upload: honey-azmi

Post on 28-Oct-2015

19 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

Contoh plan tindakan PMR

TRANSCRIPT

Page 1: Program Tindakan Segera Pmr 2013

PELAN TINDAKAN SEGERA PMR 2013PANITIA : MATEMATIK

SMK BERSIA (FELDA), 33320 GERIK PERAK

BIL AKTIVITI KELAS TERLIBAT

TARIKH/TEMPOH TAJUK PEGAWAI PENYELARAS

1 Teacher Support Team (TST)

Kaedah : guru mata pelajaran Bahasa Inggeris lain akan memasuki kelas untuk membantu pelajar. Bahan yang digunakan : Soalan yang diberikan kepada pelajar mengikut analisis item peperiksaan PPT.

3RK, 3SN, 3TK dan 3VT

Julai - September

3RK dan 3SN: Kertas 1 dan kertas 23TK dan 3VT : tumpuan pada tajuk yang pelajar boleh menjawab untuk lulus.(K2 :Summary , K1:Idioms,cloze test dan Comprehension)

Semua ahli panitia Bahasa Inggeris

2 Latih tubi berfokus

Kaedah : guru matapelajaran kelas masing-masing.Bahan yang digunakan : Soalan yang diberikan kepada setiap kelas mengikut aras pelajar dan boleh memberi markah kepada pelajar. Tumpuan diberikan kepada kertas 2.

Semua kelas tingkatan 3

Selepas tamat PDP silibus tingkatan 3 - September

3RK (Kualiti) : Semua tajuk K1 dan K2. Pelajar kelas lain : Tumpuan kepada K2

Guru matapelajaran tingkatan 3

3 Gerak Gempur

Kaedah : guru menyediakan soalan yang berorientasikan peperiksaan sebenar kepada pelajar.Bahan yang digunakan : Soalan ramalan dan soalan berbentuk peperiksaan sebenar.

Semua kelas tingkatan 3

3 minggu sebelum peperiksaan sebenar

Semua tajuk Semua guru yang mengajar tingkatan 3

4 Bengkel Teknik Menjawab

Kaedah : Semua Awal bulan GK Bahasa

Page 2: Program Tindakan Segera Pmr 2013

1) Menjemput GC atau guru pakar dari luar atau2) Secara dalaman

Pelajar Tingkatan 3

September Ketua Panitia