minit mesyuarat aset alih kerajaan kali 1-2012

2
MINIT MESYUARAT ASET ALIH KERAJAAN KALI KE 1/2012 SK HIJRAH BADONG DARO Tarikh : 16 April 2012 Hari : Isnin Masa : 0230 Petang Tempat : Bilik Mesyuarat SK Hijrah Badong Daro Kehadiran: ( Rujuk Lampiran yang dikepilkan) 1/MMS1/2012 BACAAN ( EN. HUSIN BIN HAMAT ) Sebelum memulakan mesyuarat pada petang tersebut Ustaz Husin b. Hamat dijemput membaca doa bagi menyempurnakan lagi mesyuarat asset alih kerajaan kali pertama untuk Tahun 2012. 2/MMS1/2012 KATA-KATA ALUAN DARIPADA GURU BESAR ( EN. ALI BIN BUGIN ) Guru Besar mengucapkan selamat petang, salam sejahtera, salam perpaduan dan salam 1 Malaysia kepada semua guru dan staf sokongan yang hadir ke mesyuarat petang itu. Beliau memberitahu kepada semua guru dan staf sokongan betapa pentingnya apa jua asset kerajaan yang kita gunakan perlu ada rekod pinjaman mengikut prosedur yang betul. Selebihnya beliau menjemput Cikgu Mohammad Nabil Bin Baharom selaku Penyelaras Aset Sekolah untuk menyampaikan apa itu Harta Modal dan Inventori. 3/MMS1/2012 PENGENALAN HARTA MODAL DAN INVENTORI ( EN. MOHAMMAD NABIL BIN BAHAROM ) Sebelum meneruskan slot asset alih kerajaan Cikgu Mohammad Nabil Bin Baharom mengucapkan selamat petang, salam sejahtera, salam perpaduan dan salam 1 Malaysia kepada semua guru dan staf sokongan yang hadir ke mesyuarat petang itu. Beliau menerangkan kepada semua guru dan staf sokongan apakah maksud jenis-jenis harta modal.

Upload: mohammad-nabil-al-banjari

Post on 23-May-2017

260 views

Category:

Documents


12 download

TRANSCRIPT

Page 1: Minit Mesyuarat Aset Alih Kerajaan Kali 1-2012

MINIT MESYUARAT ASET ALIH KERAJAAN KALI KE 1/2012

SK HIJRAH BADONG DARO

Tarikh : 16 April 2012Hari : IsninMasa : 0230 PetangTempat : Bilik Mesyuarat SK Hijrah Badong Daro

Kehadiran:

( Rujuk Lampiran yang dikepilkan)

1/MMS1/2012 BACAAN ( EN. HUSIN BIN HAMAT )

Sebelum memulakan mesyuarat pada petang tersebut Ustaz Husin b. Hamat dijemput membaca doa bagi menyempurnakan lagi mesyuarat asset alih kerajaan kali pertama untuk Tahun 2012.

2/MMS1/2012 KATA-KATA ALUAN DARIPADA GURU BESAR ( EN. ALI BIN BUGIN )

Guru Besar mengucapkan selamat petang, salam sejahtera, salam perpaduan dan salam 1 Malaysia

kepada semua guru dan staf sokongan yang hadir ke mesyuarat petang itu. Beliau memberitahu kepada semua guru dan staf sokongan betapa pentingnya apa jua asset kerajaan

yang kita gunakan perlu ada rekod pinjaman mengikut prosedur yang betul. Selebihnya beliau menjemput Cikgu Mohammad Nabil Bin Baharom selaku Penyelaras Aset Sekolah

untuk menyampaikan apa itu Harta Modal dan Inventori.

3/MMS1/2012 PENGENALAN HARTA MODAL DAN INVENTORI( EN. MOHAMMAD NABIL BIN BAHAROM )

Sebelum meneruskan slot asset alih kerajaan Cikgu Mohammad Nabil Bin Baharom mengucapkan selamat petang, salam sejahtera, salam perpaduan dan salam 1 Malaysia kepada semua guru dan staf sokongan yang hadir ke mesyuarat petang itu.

Beliau menerangkan kepada semua guru dan staf sokongan apakah maksud jenis-jenis harta modal. Terdapat dua bahagian barangan yang perlu direkod iaitu harta modal dan inventori serta

kategorinya.

4/MMS1/2012 MENYEMAK DAN MENDAFTAR ASET (EN. MOHAMMAD NABIL BIN BAHAROM)

Beliau menerangkan kepada semua guru dan staf sokongan perlu sama-sama bertanggungjawab dalam merekod aset sekolah.

Beliau menerangkan mengenai cara merekod aset sekolah menggunakan borang KEW.PA 1,2,3,4,dan 5.

Page 2: Minit Mesyuarat Aset Alih Kerajaan Kali 1-2012

5/MMS1/2012 PELANTIKAN JAWATANKUASA PENGURUSAN ASET PERINGKAT SEKOLAH.

( EN. ALI BIN BUGIN )

( Sila rujuk lampiran yang dikpilkan )

Oleh kerana pengurusan kewangan bukanlah sesuatu yang boleh diambil ringan maka untuk mesyuarat kewangan pertama hanya sekadar membincangkan yang asas sahaja untuk pengetahuan semua guru dan staf sokongan.

Mesyuarat ditangguh pada jam 0530 petang dan akan bersambung ke suatu masa yang akan ditetapkan khusus untuk semua Ketua Panitia Matapelajaran. Pembantu Prasekolah, Penyelia Asrama serta pegawai yang terlibat dengan pesanan barang sekolah.

Disediakan Oleh : Disemak dan Disahkan Oleh:( JANI ANAK MAIL ) ( ALI BIN BUGIN ) Setiausaha, Pengerusi,SK Hijrah Badong Daro. SK. Hijrah Badong, Daro.