dsv pksr 2 thn 3 2014

2
SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI NIBONG JALAN SULTAN AZLAN SHAH, PULAU PINANG PENILAIAN KENDALIAN SEKOLAH RENDAH 2014 DUNIA SENI VISUALTAHUN 3 Masa: 1 JAM 30 MINIT ARAHAN Kertas soalan ini mengandungi lima (5) soalan. Calon dikehendaki menjawap SATU (1) soalan sahaja. Semua peralatan hendaklah disediakan oleh calon. Hanya kertas lukisan sahaja akan disediakan. 1. Lukiskan pemandangan hidupan di dasar laut. Warnakan lukisan anda dengan menggunakan mana-mana media yang anda mahir seperti pensil warna, krayon atau warna air. 2. Reka dan corakkan sebuah hiasan dinding dengan mengunakan teknik lipatan dan guntingan. 3. Anda sedang bercuti di sebuah perkampungan nelayan di tepi pantai. Gambarkan suasana tersebut. 4. Dengan menggunakan kertas warna dan kertas lukisan, reka dan ciptakan satu ayaman siku keluang. 5. Hasilkan wau atau layang-layang dengan menggunakan lidi dan kertas yang sesuai. PERHATIAN: Tulis nama, darjah dan nombor soalan di sebelah sudut kanan belakang kertas lukisan anda. SULIT Dunia Seni Visual Oktober 2014 1 Jam 30 Minit Nama : ………………………………….. Kelas : ……………………

Upload: hasnini-hassan

Post on 11-Nov-2015

25 views

Category:

Documents


6 download

DESCRIPTION

soalan pksr DSV thn 3 sksn

TRANSCRIPT

SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI NIBONG

JALAN SULTAN AZLAN SHAH, PULAU PINANGPENILAIAN KENDALIAN SEKOLAH RENDAH 2014DUNIA SENI VISUALTAHUN 3Masa: 1 JAM 30 MINITARAHANKertas soalan ini mengandungi lima (5) soalan. Calon dikehendaki menjawap SATU (1) soalan sahaja. Semua peralatan hendaklah disediakan oleh calon. Hanya kertas lukisan sahaja akan disediakan.

1. Lukiskan pemandangan hidupan di dasar laut. Warnakan lukisan anda dengan menggunakan mana-mana media yang anda mahir seperti pensil warna, krayon atau warna air.2. Reka dan corakkan sebuah hiasan dinding dengan mengunakan teknik lipatan dan guntingan.

3. Anda sedang bercuti di sebuah perkampungan nelayan di tepi pantai. Gambarkan suasana tersebut.

4. Dengan menggunakan kertas warna dan kertas lukisan, reka dan ciptakan satu ayaman siku keluang.5. Hasilkan wau atau layang-layang dengan menggunakan lidi dan kertas yang sesuai.PERHATIAN: Tulis nama, darjah dan nombor soalan di sebelah sudut kanan belakang kertas lukisan anda.

Disediakan oleh: ____________________

(EN. MOHD FAUZI ABD HALIM)

Arahan1. Pilih satu sahaja soalan

2. Anda dikehendaki menggunakan kertas lukisan bercop sekolah.

3. Bahan-bahan lain yang diperlukan hendaklah dibawa sendiri.

SOALAN

1. Lukiskan pemandangan Kampung Saya. Warnakan lukisan anda dengan menggunakan mana-mana media yang anda mahir seperti pensil warna, krayon atau warna air.

2. Lukis dan hasilkan sebuah corak berulang tidak terancang menggunakan blok capan renyukan kertas. Sapukan latar belakang dengan warna gelap. Mulakan capan dengan warna-warna cerah berlapis.

3. Hasilkan sebuah model Rumah Idaman Saya dengan menggunakan pelbahgai bahan kutipan seperti kotak, penutup minuman, cawan kertas, kertas warna dan sebagainya.

4. Hasilkan wau atau laying-layang dengan menggunakan lidi dan kertas yang sesuai.

Soalan Tamat

Nama : ..Kelas :

SULIT

Dunia Seni Visual

Oktober

2014

1 Jam 30 Minit

Disemak/Disahkan oleh:

______________________ ( PN. MADIHAH BT. ISMAIL )