bpk salinan guru 2015

28
NASKAH CONTOH: 1. SILA UBAH IKUT UNIT MASING-MASING 2. IKUT ISI KANDUNGAN YANG DISEDIAKAN JABATAN PELAJARAN NEGERI JOHOR BUKU PERSEDIAAN KOKURIKULUM UNIT : KETUA UNIT : TAHUN : 2015

Upload: lim-poh-lian

Post on 18-Dec-2015

22 views

Category:

Documents


1 download

TRANSCRIPT

NASKAH CONTOH: 1. SILA UBAH IKUT UNIT MASING-MASING 2. IKUT ISI KANDUNGAN YANG DISEDIAKAN

JABATAN PELAJARAN NEGERI JOHOR

BUKU PERSEDIAAN KOKURIKULUM

UNIT:

KETUA UNIT:

TAHUN: 2015

ISI KANDUNGAN

1. Dasar Pelaksanaan Kokurikulum

2. Akta Penubuhan

3. Perlembagaan

4. Gambar / Motto / Cogan Kata

5. Logo / Visi dan Misi

6. Surat Lantikan

7. Carta Organisasi

8. Perancangan Aktiviti Tahunan

9. Senarai Nama Ahli

10. Laporan Aktiviti

11. Laporan Akhir Tahun

12. Catatan

DASAR PERLAKSANAN KOKURIKULUM DI SEKOLAH

WAJIB

1. Sebahagian daripada kurikulum KebangsaanRujuk Seksyen 18, Akhta Pendidikan 1996 (Akta 550) Kegagalan @ keengganan melaksanakan adalah satu kesalahan (denda tidak lebih lima ribu ringgit atau penjara tidak melebihi tiga bulan atau kedua-duanya sekali, jika berterusan sek 135(1) Akhta Pendidikan 1996 (Akt 550) jika berterusan denda harian tidak melebihi )RM500 setiap hari Sek135(2) Akt 550)

2. Setiap pelajar hendaklah mengambil bahagian sekurang-kurangnya 1 badan beruniform, 1 kegiatan kelab atau persatuan dan 1 kegiatan sukan dan permainan. (Perkeliling Iktisas Bil.1/1985KP(BS)8591/Jld11(29)

3. Penyertaan semua guru adalah dikehendaki memastikan keberkesanan perlaksanaan. (Pekeliling Iktisas Bil.11985KP(BS)8591/Jld.11(29)1.1.1985)

4. Sekolah yang kurang kemudahan untuk laksanakan hendaklah menggalakkan pelajarnya membuat kerja amal, gotong royong dan gerak kerja yang menggalakkan perpaduan kaum. (Ruj. Sda)

5. Berasaskan prinsip penyertaan beramai-ramai tanpa ada diskriminasi atau paksaan dan yang bercanggah dengan Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Perlembagaan Negara.

6. Apabila penyertaan wajib kehadiran pelajar mesti direkodkan. (Pekeliling Iktisas Bil.1/1986KP(BS)8591/Jld.11(41))7. Peruntukan masa Warta Kerajaan No. 5652 Jil. 11/Bil. 27 (28.12.1967)

AKTA PENUBUHAN PASUKAN, KELAB DAN PERSAATUAN (PKP)

SMK_______________________ JEA / TEL :

Pasukan / Persatuan / Kelab: BULAN SABIT MERAH MALAYSIA

Tarikh Berkuatkuasa : 3 Januari 2011

1. PendahuluanTujuan perlembagaan ini adalah seperti berikut :-1.1: Untuk memenuhi syarat peraturan-peraturan Pelajaran ( persatuan / kelab 1956 seksyen 92 ordinan 1952 perenggan 3 ).1.2:Untuk menjadi dasar dan aturan bagi melaksanakan aktiviti-aktiviti dan pergerakan persatuan / kelab.1.3:Untuk menjadi garis panduan kepada tiap-tiap Ahli Jawatankuasa yang diamanahkan untuk menjalankan tugas dan peranan masing-masing.1.4:Untuk makluman kepada para ahli.

2. Nama dan Alamat

2.1:Persatuan dan kelab ini adalah dikenali dengan nama :-

BULAN SABIT MERAH MALAYSIA

2.2:Persatuan / Kelab ini menggunakan cogankata / moto :-PERKHIDMATAN KEMANUSIAAN

3. Objektif

3.1:MELAHIRKAN AHLI YANG BERUPAYA MENGURUSKAN AKTIVITI PERSATUAN DENGAN BERKESAN3.2:SETIAP AHLI BERSEDIA MEMBERIKAN PERTOLONGAN UNTUK KESEJAHTERAAN ORANG LAIN SECARA SUKARELA

3.3:MEMUPUK SEMANGAT KEKITAAN DALAM KALANGAN AHLI

3.3:MELAHIRKAN AHLI YANG MAMPU BERTINDAK DALAM SEMUA KEADAAN

3.4:SETIAP AHLI MENGHORMATI KETUA DAN MEMATUHI ARAHAN

4. Keahlian4.1: Ahli-ahli yang telah didaftarkan namanya di dalam senarai ahli-ahli persatuan / kelab dikira sah menjadi ahli persatuan / kelab tersebut.

5. Lantikan Ahli Jawatankuasa ( AJK )Semua AJK, selain AJK Guru Penasihat mengandungi beberapa jawatan murid seperti berikut :-

5.1:Pengerusi / Presiden.5.2:Naib Pengerusi / Naib Presiden.5.3:Setiausaha.5.4:Penolong Setiausaha.5.5:Bendahari5.6:5 orang AJK ikut aliran / pembahagian kelas.

6. Perlantikan Ahli Jawatankuasa ( AJK).6.1:AJK mestilah dilantik secara amalan demokrasi selain undi terbanyak dalam mesyuarat agung tahunan.6.2:Mana-mana kekosongan AJK akan dipenuhi dengan melantik seorang ahli biasamemegang jawatan berkenaan sehingga mesyuarat agung akan datang dengan persetujuan guru penasihat.

7. Bidang Tugas.7.1:PENGERUSI / PRESIDEN

1. Menjadi pengerusi mesyuarat AJK.1. Bertanggungjawab mematuhi perlembagaan an peraturan persatuan yang dikenakan olehpersatuan / kelab.1. Menunaikan amanah yang diberikan oleh setiap ahli.1. menentukan perancangan tahunan persatuan ./ kelab terlaksana.1. Mengawal-selia kerja-kerja AJK dan semua ahli.1. Menjadi penghubung antara persatuan dan membantu guru.

7.2:NAIB PENGERUSI / NAIB PRESIDEN1. Membantu pengerusi / presiden menjalankan tugasnya.1. Memamngku jawatanpengerusi / presiden sekiranya beliau tidak hadir dalam sesuatu mesyuarat kerana sesuatu hal.1. Menyimpan semua rekod keahlian

7.3:SETIAUSAHA1. Memanggil mesyuarat.1. Mencatat dan merekod / menyediakan minit peringatan mesyuarat dan menyimpan semua rekod mesyuarat.1. Menyediakan laporan kegiatan persatuan / kelab.1. Menjalankan urusan surat-menyurat.1. Menyimpan semua fail persatuan / kelab.

7.4:PENOLONG SETIAUSAHA1. Membantu setiausaha menjalankan tugasnya.1. Memangku dan menjalankan tugas S/u sekiranya beliau tidak hadir dalam sesuatu mesyuarat kerana hal tertentu.1. Membantu menyediakan laporan kegiatan persatuan / kelab.1. Membantu setiausaha dalam urusan surat-menyurat.1. Membantu dalam hal Menyimpan semua fail persatuan / kelab7.5:BENDAHARI.1. Menyeddiakan penyata kewangan dan melaporkan di dalam hal / sesuatu mesyuarat serta bertanggungjawab di atas segala kesahihan / ketepatan.1. Menyeddia / menyimpan semua resit / sesalinan mengenai penerimaan dan pembayaran1. Mengutip yuran khas yang dibenarkan, menerima derma dan menyerahkannya bila banyakj telah dikumpul kepada guru penasihat.1. Memastikan semua ahli menjelaskan yuran tahunan yang ditetapkan iaitu hanya RM5.00 setahun . Rujuk Badan Induk PBB / KPM.1. Menghadiri semua mesyuarat dan bekerjasama dengan semua AJK dan ahli-ahli persatuan / kelab.

7.6:AHLI-AHLI BIASA

1. Mesti menghadirkan diri dalam mesyuarat agung apabila dipanggil.1. Mematuhi arahan / peraturan dari pihak AJK / guru penasihat.1. Mesti membayar yuran khas yang ditetapkan dan diluluskan.1. Mengahdiri perjumpaan / setiap aktiviti yang diadakan.1. Menyumbang tenaga dan bekerjasama untuk melaksanakan semua aktiviti yang diputuskan dalam mesyuarat.

8. Peraturan Mesyuarat

1. Mesyuarat agung untuk melantik AJK akan diadakan pada awal penggal pertama sesi persekolahan selewat-lewatnya minggu akhir bulan Februari.1. Mesyuarat agung luarbiasa boleh diadakan jika difikirkan perlu oleh AJK.1. Korum mesyuarat agung mestilah TIDAK KURAANG 2/3 daripada bilanganahli yang berdaftar dan 2/3 daripada bilangan AJKnya.1. Mesyuarat AJK mesti ddiadakan sekurang-kurangnya 2 kali sepenggal.1. Guru Penasihat mestilah dijemput setiap kali mesyuarat agung dan mesyuarat AJK diadakan dengan dipengerusikan oleh pengerusi /naib pengerusi atau naib pengerusi / naib presiden.1. Mesyuarat agung boleh melantik PENGERUSI SEMENTARA dan mempengerusikan mesyuarat di kalangan ahli biasa dan bekas AJK.1. Notis ddan jemputan memanggil mesyuarat agung hendaklah dikeluarkanTujuh ( 7 ) hari sebelum mesyuarat diadakan.

9. Sumber Kewangan

1. Peruntukan dari sekolah.1. Yuran khas dari ahli yang dibenarkan melalui langkah-langkah berikut:-

1. Mesyuarat AJK mencadangkan jumlah yuran patut dikutip dari ahli.1. Menghantar surat permohonan menetapkan jumlah yuran ahli kepada Pengetua melalui Guru Penasihat.1. Ditetapkan dengan kelulusan / dipersetujui oleh Pengetua RM setahun bagi setiap unit / bidang3.Derma / sumbangan dari PIBG, para dermawan / penganjur.10. Wang Tunai

1. Wang tunai boleh disimpan dalam tangan Bendahari / peti tunai atau Guru Penasihat TIDAK melebihi RM 50.00 ( Lima puluh ).

11. Pemecatan Keahlian

Ahli boleh dipecat keahlian atas sebab-sebab berikut :-

1. Melanggar peraturan persatuan / kelab.1. TIDAK HADIR 3 KALI berturut-turut tanpa sebab dalam setiap perjumpaan kecuali ada surat perakuan./ pemberitahuan ibu bapa.1. Engkar kepada Kepimpinan AJK persatuan / kelab.1. Atas arahan guru penasihat / Pengetua ahli boleh dipecat.

12. Pembubaran Persatuan / Kelab.

Persatuan / kelab boleh dibubarkan apabila diarah oleh pihak Lembaga MajlisTertinggi Kokurikulum Sekolah, Pengetua, PPD atau KPM.

13. Pindaan Perlembagaan Persatuan / Kelab

1. Pindaan perlembagaan boleh dibuat jika ada usul dan diterima dalam mesyuarat agung. Usul mesti dikemukan kepada Pengetua selaku b.p JPN. Johor / Pegawai Pendaftar KPM dan diluluskan tanpa bersyarat setelah ianya diperhalusi bersama Majlis Tertinggi Kokurikulum Sekolah.

1. Usul-usul Pindaan mesti sampai di meja Lembaga Pendaftar 2 minggu sebelum mesyuarat agung tahunan diadakan

14. Hal-hal Lain

1. Setiap ahli mempunyai hak yang sama dalam urusan persatuan / kelab.1. Ahli yang dpecat boleh merayu secara rasmi kepada Pengetua melalui guru penasihat.1. Mana-mana AJK yang ingin meletakkan jawatan hendaklah memohon dengan surat rasmi kepada Pengetua melalui guru penasihat.1. Mana-nmana ahli yang ingin BERHENTI dari menjadi ahli, hendaklah memohon dengan surat rasmi kepada Pengetua melalui guru penasihat.

15. PENGESAHAN PENDAFTARAN.

Tarikh diluluskan dan berkuatkuasa pada 4 Jan 2012

Diluluskan oleh;Disaksikan oleh;

( )( )Pengetua SMK GPK. Kokurikulum SMK ,b.p Pegawai Pendaftar JPN Johor & KPM.b.p Pengetua SMKTHO.

KADET REMAJA SEKOLAH (LELAKI) SMK TUN HUSSEIN ONN

PERATURAN-PERATURAN (PERLEMBAGAAN) PERSATUAN

Pada mematuhi Subperaturan 5(1)(a) dalam Peraturan-Peraturan Pendidikan (Persatuan Sekolah) 1998 seperti dalam Warta Kerajaan Malaysia Jilid 42, No.11, Tambahan No. 21, Perundangan (A): P.U.(A) 196, bertarikh 21 Mei 1998, maka berikut ini dikemukakan Peraturan-Peraturan (Perlembagaan)

KADET REMAJA SEKOLAH (LELAKI) SMK TUN HUSSEIN ONN

yang selepas ini disebut sebagai KRS sahaja.

PERATURAN 1NAMA DAN ALAMAT

a.Nama Persatuan: KADET REMAJA SEKOLAH (LELAKI)

b.Alamat :SMK TUN HUSSEIN ONN, 86000 KLUANG JOHOR

PERATURAN 2MATLAMAT

Memberi peluang kepada setiap pelajar untuk mengembangkan potensi secara seimbang dan menyeluruh dalam aspek jasmani, emosi, rohani dan intelek.

PERATURAN 3OBJEKTIF

- Rujuk Akta Penubuhan

PERTURAN 4KEAHLIAN

4.1 Dibuka kepada semua murid sekolah ini.4.2 Permohonan menjadi ahli adalah dengan cara mengisi borang yang disediakan.4.3 Ahli-ahli mestilah menerima serta bersetuju berpegang kepada Perlembagaan dan akan mengambil bahagian dengan cergas bagi menjayakan tujuan persatuan ini.

PERATURAN 5GURU PENASIHAT

5.1 Guru Penasihat adalah terdiri daripada guru sekolah ini.5.2 Guru Penasihat hendaklah memberi nasihat dalam perancangan dan pelaksanaan sesuatu aktiviti.5.3 Guru Penasihat hendaklah sentiasa bersama dengan ahli-ahli semasa aktiviti dijalankan.

PERATURAN 6AHLI JAWATANKUASA

6.1 Dilantik semasa Mesyuarat Agung.6.2 Ahli yang hadir layak dicalonkan sebagai Ahli Jawatankuasa manakala ahli yang tidak dapat hadir tetapi menulis surat tunjuk sebab layak dicalonkan sebagai Ahli Jawatankuasa.6.3 Pemilihan ahli jawatankuasa secara undian.6.4 Ahli Jawatankuasa Kecil boleh dilantik oleh Guru Penasihat tanpa mengadakan mesyuarat.6.5 Ahli Jawatankuasa yang hendak meletakkan jawatan hendaklah menghantar surat perletakan jawatan kepada Guru Penasihat.6.6 Ahli Jawatankuasa Persatuan hendaklah terdiri:-

6.6.1 Pengerusi6.6.2 Naib Pengerusi6.6.3 Setiausaha6.6.4 Penolong Setiausaha6.6.5 Bendahari6.6.6 Penolong Bendahari6.6.7 Ahli Jawatankuasa (bilangan bergantung keperluan)6.6.8 Pemeriksa Kira-kira (2 orang)

PERATURAN 7TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB JAWATANKUASA

7.1 Pengerusi7.1.1 Mempengerusikan semua mesyuarat dan bertanggungjawab atas kesempurnaan semua mesyuarat.7.1.2 Meneliti catatan minit mesyuarat dan memastikan segala keputusan yang diputuskan diambil tindakan yang sewajarnya.7.1.3 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.2 Naib Pengerusi7.2.1 Membantu pengerusi dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diberi.7.2.2 Mempengerusikan mesyuarat semasa ketiadaan pengerusi.7.2.3 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihaat dari masa ke semasa.

7.3 Setiausaha7.3.1 Menguruskan hal-hal surat menyurat.7.3.2 Mencatat dan menandatangani minit mesyuarat/ laporan kegiatan-kegiatan.7.3.3 Mencatat kehadiran ahli.7.3.4 Menyimpan dokumen yang berkaitan dengan persatuan.7.3.5 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.4 Penolong Setiausaha7.4.1 Membantu setiausaha dalam menjalankan segala tugas dan tanggungjawabnya.7.4.2 Menjalankan tugas Setiausaha sewaktu ketiadaan Setiausaha.7.4.3 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.5 Bendahari7.5.1 Bertanggungjawab berkenaan semua hal kewangan Persatuan.7.5.2 Membuat dan menyimpan kira-kira berkenaan semua perkara kewangan dan bertanggungjawab di atas kesahihannya.7.5.3 Menyediakan Penyata Kira-kira bulanan dan tahunan serta menandatanganinya.7.5.4 Melaporkan kedudukan kewangan sekiranya diminta di dalam mesyuarat ahli jawatankuasa.7.5.5 Menyediakan Laporan Kewangan untuk diaudit dan dibentangkan dalam Mesyuarat Agung.7.5.6 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.6 Penolong Bendahari7.6.1 Menjalankan tugas-tugas Bendahari sewaktu ketiadaan Bendahari.7.6.2 Menjalankan tugas- tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.7 Ahli Jawatankuasa7.7.1 Membantu menjalankan tugas dalam segala program dan aktiviti yang dilaksanakan.7.7.2 Mempengerusikan biro sekiranya dilantik.7.7.3 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari masa ke semasa.

7.8 Pemeriksa Kira-Kira7.8.1 Memeriksa, menyemak serta mengesahkan Laporan Kewangan tahunan dan bertanggungjawab keatasnya.7.8.2 Memastikan pengurusan kewangan diuruskan dengan betul.

PERATURAN 8KEWANGAN

8.1Sumber utama kewangan persatuan adalah melalui derma yang diputuskan semasa Mesyuarat Agung dan telah diputuskan sebanyak RM __________ seorang setahun.8.2 Persatuan juga boleh memperolehi kewangan melalui aktiviti.8.3 Ahli-ahli yang bersetuju menyertai aktiviti yang memerlukan perbelanjaan besar boleh dikenakan derma khas bagi membiayai aktiviti tersebut.

PERATURAN 9KEHADIRAN/ PENYERTAAN

9.1 Ahli persatuan dikehendaki menghadiri semua aktiviti yang dijalankan oleh persatuan sepanjang tahun.9.2 Kegagalan berbuat demikian sebanyak tiga kali berturut-turut dikehendaki menulis surat tunjuk sebab. Tindakan memotong markah kehadiran dalam penilaian kokurikulum boleh diambil sekiranya gagal berbuat demikian.

PERATURAN 10AKTIVITI

10.1 Dijalankan seperti yang dirancang dalam mesyuarat agung atau mesyuarat ahli jawatankuasa.10.2 Sebarang pindaan aktiviti akan dibuat oleh Guru Penasihat dan diumumkan kepada pengetahuan ahli.

PERATURAN 11 PERATURAN-PERATURAN

11.1 Peraturan sekolah adalah menjadi peraturan asas.11.2 Peraturan khas yng ditetapkan hendaklah dipatuhi oleh semua ahli.11.3 Ahli-ahli yang melanggar peraturan akan dikenakan tindakan tatatertib.

PERATURAN 12TINDAKAN DISIPLIN

12.1Diambil terhadap ahli yang melanggar perlembagaan persatuan dan tidak mematuhi peraturan yang ditetapkan.12.2 Tindakan disiplin adalah mengikut cara berikut:12.2.1 Amaran lisan.12.2.2 Amaran bertulis12.3 Ahli yang tidak berpuas hati dengan tindakan yang diambil boleh membuat rayuan kepada Guru Penasihat persatuan secara bertulis dan keputusan Guru Penasihat adalah muktamad.

PERATURAN 13PINDAAN PERLEMBAGAAN

13.1 Mana-mana bahagian dalam perlembagaan ini sah sehingga ia dipinda.13.2 Cadangan pindaan perlembagaan boleh dibuat oleh ahli, ahli jawatankuasa, Guru Penasihat atau pentadbir sekolah secara bertulis.13.3 Satu mesyuarat khas yang dihadiri oleh Guru Penasihat dan Ahli Jawatankuasa akan membincangkan cadangan tersebut dan meluluskannya jika perlu.13.4 Setiap pindaan yang telah diluluskan hendaklah dipamirkan dan disahkan oleh Perngetua.

PERATURAN 14PEMBUBARAN PERSATUAN

14.1Pengetua diberi kuasa untuk membubarkan persatuan jika didapati melanggar perlembagaan dan Falsafah Pendidikan Negara.14.2Segala hutang wajib dijelaskan. Baki kewangan diputuskan dalam Mesyuarat Agung Tergempar.

PERATURAN 15HAL-HAL LAIN

15.1Setiap ahli perlu mengetahui sendiri terhadap aktiviti yang dijalankan.15.2 Ahli-ahli hendaklah sentiasa peka dan mengikut aktiviti dengan penuh minat.

............................................... .................................................. .......................................( ) ( ) ( )Setiausaha,Pengerusi, Guru Penasihat,SMK TUN HUSSEIN ONN SMK TUN HUSSEIN ONN SMK TUN HUSSEIN ONN

Disahkan oleh

....................................................................(YEW KOK LEH) Pengetua Cemerlang SMK TUN HUSSEIN ONN

GAMBAR / MOTTO

LOGO / VISI & MISI

SURAT LANTIKAN

(JANGAN BUKUKAN SEBELUM TERIMA SURAT LANTIKAN DRPD.S/U)

contoh CARTA ORGANISASI KADET REMAJA SEKOLAH (LELAKI)

PENAUNGYew Kok Leh (Pengetua)(Pengetua)

PENGERUSIEn.Hairudin Bin Bahrom( GPK Kokurikulum )

SETIAUSAHA KOKURIKULUMPn.Liew Swet Fong

PENYELARAS UNITEn.Selamat bin Marjani

(Pengetua)

KETUA UNIT

GURU PEMIMPIN / PENASIHAT

PENGERUSI (Pelajar)

------------------------------------N. PENGERUSI (Pelajar)

-----------------------------------SETIAUSAHA (Pelajar)

-----------------------------------N. SETIAUSAHA (Pelajar)

------------------------------------

BENDAHARI (Pelajar)

------------------------------------N. BENDAHARI (Pelajar)

-------------------------------------

AHLI JAWATANKUASA (Pelajar)

4.

5.

6.

AHLI JAWATANKUASA (Pelajar)

1.

2.

3.

4

AHLI JAWATANKUASA (Pelajar)

1. Ng Chee Seng2. Low Yan Sen3. Lim Zhi Qing4. Chia Fu Nian5. Gan Chia

PERANCANGAN AKTIVITI TAHUNANSESI 2012

UNIT _______________________

BilTarikhTajuk

AktivitiPeringkat

1

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

* Uniform : 18 x* Persatuan / Unit sukan : 12 x

SENARAI NAMA AHLI

BIL:

NAMA

NO.AHLI

TING KEHADIRAN DAN TARIKH

RUMUSAN MENGIKUT KAUM:MELAYUCINAINDIALAIN-LAINJUMLAHJUMLAH

LPLPLPLPLP

LAPORAN AKTIVITI KOKURIKULUM

TARIKH: MASA:

GURU BERTUGAS : 1. 2.

3.

4.

5. ..

KEHADIRAN GURU : ../..

KEHADIRAN MURID :../..

TAJUK AKTIVITIAKTIVITI/KEGIATAN

ULASAN GURU PENASIHAT/PEMIMPIN

CADANGAN

Disediakan Oleh: Disahkan oleh:

------------------------------- --------------------------------Ketua Guru Penasihat GPK Kokurikulum

LAPORAN AKHIR TAHUN

BILNAMA PELAJARKEJAYAAN dan PERINGKAT

Disediakan Oleh : Disemak Oleh: Disahkan Oleh:................................ ................................. .....................................Setiausaha Guru Pemimpin/Penasihat GPKKokurikulum CATATAN