new sabah times selasa 10 mei, 2016 23 ssms juara liga ipt...

Post on 30-Dec-2019

3 Views

Category:

Documents

0 Downloads

Preview:

Click to see full reader

TRANSCRIPT

New Sabah Times Selasa 10 Mei, 2016 23

SSMS Juara Liga IPT pusingan pertama OLEH JOANES ROBERT JOHNNY

KOTA KINABALU: Pa- sukan Sekolah Sukan Malaysia Sabah (SSMS) di- nobat sebagai Juara dalam Kejohanan Iloki Liga Insi- titut Pengajian Tinggi (IPT) g usingan pertama d1 SSMS, arn-baru mi. Pada perlawanan pertama se-

cara Liga itu telah menyaksikan U cmuan di antara pasukan

i UMS Adler dan pasukan Iloki Sekolah Tun Fuad yang bcrakhir dengan keputusan 0-0.

Sebclah petangnya pula, per- lawanan diteruskan dengan Pertemuan di antara Sekolah Fun Fuad dan SSMS bawah 14 tahun di mann pada perlawanan itu SSMS telah meraih keme- nangan pertama dengan kepu- tusan 1-0 clan sekaltgus men- dahului kedudukan Liga.

Perlawanan penentuan yang menyaksikan perternuan di an- tara pasukan UMS Adler dan pasukan SSMS dilihat sengit di mana UMS menjaringkan gol-gol pendahtrluan sebelum crjaya disamakan oleh

SSMS. Keputusan itu berakhir seri

2-2, dan memberikan kelebihan kepada SSMS yang telah mengutip tiga mata pada per- lawanan pertama mereka menentang Sekolah Tun Fuad sementara UMS Adlerjuga ber- jaya mengumpul satu lagi ma- ta.

Ini bermakna, Naib Johan ba- gi pusingan yang pertama itu dimenangi UMS Adler, man- akaia Sekolah Tun Fuad muncul pemenang tempat keti- ga dengan hanya satu mata.

Menurut jurulatih SSMS hawah 14 tahun, Md Amin- uddin Ibrahim, yang meru- pakan penyclaras kejohanan yang julung-julung kalinya di- adakan itu, liga tersebut akan berlangsung sebanyak Liga pusingan.

"Pusingan seterusnya akan diadakan pada bulan Ogos ipi. Justeru. kita akan menjcmput lebih ramai pasukan bagi sama-sama meningkatkan pem- bangunan sukan hoki di Sabah melalui kejohanan itu.

Mcnurut bcliau, tujuan ke- johanan sepcrti itu diadakan adalah bagi mcmberi pcluan' kepada para pemain hoki untu menonjolkan clan mcngem- bangkan bakat mereka.

Sementara itu, jurulatih Sekolah Tun Puad, Encik Azridza, turut berbesar hati ker- ana pasukannya dijemput bagi menjayakan kejohanan terse- but.

"Kejohanan scumpama ini merupakan titik permulaan bagi pasukan kami untuk terus maju dalam sukan hoki clan tidak hanya bergantung kcpada kc- johanan-kejohanan di pcringkat sekolah sahaja_

Manakala, )urulatih pasukan UMS Adler, Jacky Jaulis turut nienyatakan rasa puas hatinya terhadap peningkatan yang dt- tunjukkan oleh para pemain UMS.

"Kcjohanan ini mcrupakan satu Iandasan yang balk bagi mcmpcrsiapkan pasukan UIvfS untuk Kcjohanan Iloki Majlis Sukau L`nkrrsiti Malaysia (MASUM) padx I-5-21 Mci mi di Uniýcrsifi Tcknikal Melaka ý AM ý` "'ý=

JUARA .... Pasukan SSMS yang menjuarai pusingan pertama.

PASUKAN UMS dan SSMS

NAIB JUARA .... Pasukan UMS Adler.

"""ý'Lý"f?! M'T"'fi"ttlfiý"t'" ýý' ý'TtC: 1 ..:: PasiiTC9i1 S; "krifäß't1'fý'pti'lifY "'ý"ý'11ý'Rt1SWA ": 'ikMib ih'pastikäh Tun'Fuad"cü6r, 17i"r16, ýWl, ia', - S.

top related