120128221 aku sepasang kasut

Post on 21-Jul-2016

117 Views

Category:

Documents

8 Downloads

Preview:

Click to see full reader

DESCRIPTION

karangan

TRANSCRIPT

KARANGAN KARANGAN AUTOBIOGRAFIAUTOBIOGRAFI

Aku Sepasang Kasut

Aku sepasang kasut. Aku berjenama Nike. Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terletak di Johor Bahru.

Selepas aku diproses, aku dimasukkan ke dalam kotak. Seorang pekerja kilang menghantar aku dan kawan-kawanku ke kedai kasut dengan lori. Kedai kasut itu terletak di Kulai.

Setelah tiba di kedai kasut, aku dipamerkan di atas rak kasut. Aku diletakkan harga sebanyak RM36.00. Di kedai itu, aku berkenalan dengan ramai kawan.

Hari demi hari, kawan-kawanku telah meninggalkan aku. Aku berasa kesunyian. Pada suatu hari, seorang budak lelaki berkunjung ke kedai ini. Dia tertarik akan aku. Setelah membelek-belek aku, dia membuat keputusan untuk membeli aku. Selepas membayar, dia membawa aku pulang.

Apabila tiba di rumah, baru aku tahu tuan aku bernama Kok Siew Weng. Tuan aku sangat sayangkan aku. Dia selalu memakai aku ke sekolah. Kawan-kawannya memuji akan kecantikanku. Aku berasa sangat bangga.

Aku berasa sangat bertuah kerana mempunyai seorang tuan yang sangat sayang akan aku. Aku berharap dapat berkhidmat untuk tuanku selama-lamanya.

Aku sepasang kasut sukan . Namaku _______ . Aku dibuat di sebuah kilang kasut yang terletak di ________ . Aku diperbuat daripada _____ yang bermutu . Badanku berwarna __________.

Selepas siap dibuat , aku dimasukkan ke dalam sebuah _______ . Aku dan kawan-kawan telah dihantar ke _____________ dengan ___________ yang besar . Aku dipamerkan di ___________ bersama kawan-kawan yang lain. 

Pada suatu hari , datang seorang _______ ke kedai itu . Dia hendak membeli aku . Aku dibeli dengan harga _______ . Selepas membayar, dia membawa aku pulang ke rumahnya .

Tuan aku bernama _______ . Dia merupakan seorang budak yang rajin dan berdikari . Dia menjaga aku dengan baik sekali. Dia selalu memakai aku untuk _________dan ________ .Dia _________ aku pada setiap hari minggu.

Aku berasa sangat __________ kerana mempunyai seorang tuan yang __________ .Aku berharap dapat berkhidmat untuk tuan aku selama-lamanya.

Aku Sepasang KasutNama: AdidasWarna: putih dan hitamBentuk:Dibuat daripada: getahDilahirkan di? : Shah AlamSelepas dihasilkan…-diletakkan dalam kotak-dihantar oleh lori-ke kedai kasut bernama ??-berkenalan dengan ramai rakan-disusun atas rak-dilekatkan harga RM XXPada suatu hari…-datang seorang budak lelaki-ingin membeli kasut-memilih dengan lama-akhirnya memilih aku-aku sangat gembira-membayar di kaunter-membawaku pulangTuan aku ialah XX-menjaga aku dengan baik-membasuh aku setiap minggu-memakai aku untuk bersukan dan…Aku sangat gembira kerana mempunyai seorang tuan yang baik. Aku berharap dapat berkhidmat untuk tuan sehingga akhir hayat.

top related