aktiviti unit beruniform pengakap 2014

2
CADANGAN AKTIVITI UNIT BERUNIFORM PENGAKAP 2014 BIL CADANGAN AKTIVITI / TAJUK 1 Pengurusan dan Pentadbiran Unit Beruniform Pelantikan Ahli Jawatankuasa 2013 2 Sejarah Unit Beruniform Riwayat hidup pengasas/pertubuhan. Sejarah dan perkembangan unit beruniform 3 Struktur dan Organisasi Pertubuhan ( 1/2) Struktur dan Organisasi Pertubuhan Antarabangsa. Struktur dan organisasi peringkat kebangsaan. 4 Struktur dan Organisasi Pertubuhan (2/2) Struktur dan organisasi peringkat sekolah dan kumpulan. Fungsi majlis tertinggi. 5 Perlembagaan Pertubuhan Dasar pertubuhan dan undang-undang ( Am ) Tujuan, visi & misi. Prinsip-prinsip asas unit beruniform. Lambang, cogan kata, lagu dan bendera. 6 Disiplin dan Kerohanian Syarat hormat, berjabat tangan Khidmat Keagamaan, kewangan, perhubungan dan kumpulan sokongan. 7 Asas Kawad Kaki Pergerakan dan formasi kawad Arahan dalam kawad kaki Istiadat -perlantikan -menaikkan bendera 8 Ikatan dan Simpulan Buku Sila

Upload: mohdibrahiem

Post on 31-Dec-2015

204 views

Category:

Documents


8 download

DESCRIPTION

aktiviti pengakap

TRANSCRIPT

Page 1: Aktiviti Unit Beruniform Pengakap 2014

CADANGAN AKTIVITI UNIT BERUNIFORM PENGAKAP 2014

BIL CADANGAN AKTIVITI / TAJUK1 Pengurusan dan Pentadbiran Unit Beruniform

Pelantikan Ahli Jawatankuasa 2013

2 Sejarah Unit Beruniform Riwayat hidup pengasas/pertubuhan. Sejarah dan perkembangan unit beruniform

3 Struktur dan Organisasi Pertubuhan ( 1/2) Struktur dan Organisasi Pertubuhan Antarabangsa. Struktur dan organisasi peringkat kebangsaan.

4 Struktur dan Organisasi Pertubuhan (2/2) Struktur dan organisasi peringkat sekolah dan kumpulan. Fungsi majlis tertinggi.

5 Perlembagaan Pertubuhan Dasar pertubuhan dan undang-undang ( Am ) Tujuan, visi & misi. Prinsip-prinsip asas unit beruniform. Lambang, cogan kata, lagu dan bendera.

6 Disiplin dan Kerohanian Syarat hormat, berjabat tangan Khidmat Keagamaan, kewangan, perhubungan dan kumpulan sokongan.

7 Asas Kawad Kaki Pergerakan dan formasi kawad Arahan dalam kawad kaki Istiadat

-perlantikan-menaikkan bendera

8 Ikatan dan Simpulan Buku Sila Bunga geti Simpul Manuk Tindih Kasih Ikatan Balak

9 Refleksi kendiri