110044247 kertas kerja vle frog

5
SEKOLAH KEBANGSAAN BATANG MELAKA KERTAS KERJA PERTANDINGAN MEMBINA DASHBOARD DAN WEB PdP VLE FROG 1.0 PENGENALAN Proses transformasi sistem pendidikan akan dilaksana dalam tempoh 13 tahun dengan Gelombang 1 (2012-2015) menumpukan kepada usaha memperbaiki sistem dengan memberi sokongan guru dan tumpuan kepada kemahiran asas; Gelombang 2 (2016-2020) pula mempercepatkan penambahbaikan sistem; dan Gelombang 3 (2021-2025) ke arah kecemerlangan menerusi operasi yang lebih fleksibel. Oleh itu, Projek 1BestariNet telah dilaksanakan oleh Kementerian Plejaran Malayisa mulai tahun 2011. Di bawah 1BestariNet, sekolah-sekolah akan dilengkapi dengan penyelesaian bersepadu yang membolehkan pengajaran , pembelajaran , kolaborasi dan pengurusan pentadbiran dijalankan di Internet menerusi Virtual Learning Environment ( VLE FROG ) yang boleh diakses di sekolah atau di mana-mana sahaja yang mempunyai capaian internet. 2.0 OBJEKTIF 2.1 Memperkenalkan VLE Frog kepada guru. 2.2 Memotivasi dan memberi inspirasi kepada guru tentang perlunya kaedah pengajaran baru. 2.3 Memberi kemahiran kepada guru-guru cara menggunakan VLE Frog dengan berkesan. 3.0 RASIONAL 1

Upload: ersmy7738

Post on 03-Oct-2015

138 views

Category:

Documents


12 download

DESCRIPTION

kertas kerja vle frog

TRANSCRIPT

KERTAS KERJA PROGRAM

SEKOLAH KEBANGSAAN BATANG MELAKA KERTAS KERJA PERTANDINGAN MEMBINA

DASHBOARD DAN WEB PdP VLE FROG1.0PENGENALAN

Proses transformasi sistem pendidikan akan dilaksana dalam tempoh 13 tahun dengan Gelombang 1 (2012-2015) menumpukan kepada usaha memperbaiki sistem dengan memberi sokongan guru dan tumpuan kepada kemahiran asas; Gelombang 2 (2016-2020) pula mempercepatkan penambahbaikan sistem; dan Gelombang 3 (2021-2025) ke arah kecemerlangan menerusi operasi yang lebih fleksibel. Oleh itu, Projek 1BestariNet telah dilaksanakan oleh Kementerian Plejaran Malayisa mulai tahun 2011.

Di bawah 1BestariNet, sekolah-sekolah akan dilengkapi dengan penyelesaian bersepadu yang membolehkan pengajaran , pembelajaran , kolaborasi dan pengurusan pentadbiran dijalankan di Internet menerusi Virtual Learning Environment ( VLE FROG ) yang boleh diakses di sekolah atau di mana-mana sahaja yang mempunyai capaian internet.

2.0 OBJEKTIF

2.1 Memperkenalkan VLE Frog kepada guru.2.2Memotivasi dan memberi inspirasi kepada guru tentang perlunya kaedah pengajaran baru.

2.3 Memberi kemahiran kepada guru-guru cara menggunakan VLE Frog dengan berkesan.

3.0RASIONAL

Program VLE Frog adalah merupakan penyelesaian bersepadu yang membenarkan fungsi pengajaran dan pembelajaran, kolaborasi dan pentadbiran yang dapat dilakukan melalui Persekitaran Pembelajaran Maya yang berasaskan cloud. Projek ini akan membawa kesan kepada 10,000 sekolah di Malaysia. Projek ini menyediakan sambungan 4G tanpa wayar dan frog vle kepada semua .

4.0TARIKH & HARI PELAKSANAAN

10 Mac 2014 (Isnin) 21 Mac 2014 (Jumaat) 5.0TEMPAT PELAKSANAAN

SK. Batang Melaka.6.0TEMPOH MASA PELAKSANAAN

2 Minggu7.0SASARAN

Guru dan Staff SK Batang Melaka.8.0JAWATANKUASA INDUK / PELAKSANA

Rujuk Lampiran A9.0 ANGGARAN PENDAPATAN & PERBELANJAAN PROGRAMPENDAPATANPERBELANJAAN

SekolahRM 601. Hadiah:a) Bina Dashboard

b) Bina Web PdP

RM 30 RM 30

JumlahRM 60JumlahRM 60

10.0 PENUTUP

Program VLE Frog adalah program yang memerlukan koloborasi daripada semua pihak . Ini adalah penting bagi memastikan kejayaan dalam perlaksanaannya .Rangka kerja ini akan memudahkan tugas untuk memantau dan mengurus sebuah pasukan yang terlibat dalam menjayakan projek ini.

Disediakan oleh,

(MUHAIMIN BIN HARON)

Guru ICT/VLE-Frog

SK Batang Melaka

AJK

Pengarah: Mohamad Zulhilmi bin Razali.Pen. pengarah: Siti Hawa bt Mazlan.Setiusaha: Muhammad Amirul Firdaus bin Azmi.Bendahari: Wan Nur Syahida bt Wan Su.AJK Hadiah: Faznein bt Zahari. Muhammad Hilmi bin Mohd Zaki.AJK Pengadil: Muhammad Haekal bin Bacho. Mohd Azim Bin polomilAJK Penyertaan: Saiyyidah Nabilah bt Janopa Aladdin. Muhammad Izzat bin Mat Yusoff.AJK Publisiti: Safiyyah bt Mohd Azam. Nor Salwana bt. Nor Azmi. Mohd Shahril bin Jipin. Carl Spencer N.Toidis.AJK Logistik/Peralatan: George Pahang Ding. Alexson Sandai Anak Rantai.AJK Tugas Khas: Muhammad Sabri bin Sidek. Ummi Hamimah binti Mohd Baharuddin. Raja Hanisah bt. Raja Abdullah.Disahkan oleh,

______________________

(TN HJ MOHAMAD NOR B YOS)

Guru Besar

SK Batang Melaka.

PAGE 3