kertas kerja bulan membaca 2015

3
KERTAS KERJA BULAN MEMBACA 2015 KEMPEN MENDERMA BUKU SMK LUTONG PENGENALAN Kempen menderma buku di SMK Lutong diadakan setiap tahun sebagai pengisian kepada Bulan Membaca. Jadi pada tahun kempen menderma buku digerakkan sekali lagi dengan program 1 Murid 1 Buku dengan harapan setiap pelajar di SMK Lutong sekurang-kurangnya dapat menyumbang sebuah buku kepada Pusat Sumber SMK Lutong. MATLAMAT Menambahkan koleksi buku Pusat Sumber SMK Lutong untuk kegunaan pelajar. OBJEKTIF 1. Menggalakkan ibu bapa serta guru beramal melalui sumbangan buku-buku yang diber kepada pusat sumber sekolah 2. Menambahkan bilangan koleksi buku-buku kepada ratio pelajar dan bilangan buku 1:15 3. Menambahkan koleksi bacaan di perpustakaan setanding dengan penambahan bilangan murid di SMK Lutong. 4. Menjadikan murid berasa bangga dengan sumbangan mereka untuk perkongsian ilmu. SASARAN 1. Semua pelajar dan guru SMK Lutong, Miri.

Upload: catthyrynn-timothy

Post on 13-Sep-2015

85 views

Category:

Documents


7 download

DESCRIPTION

sumbangan buku

TRANSCRIPT

KERTAS KERJA BULAN MEMBACA 2015KEMPEN MENDERMA BUKUSMK LUTONG

PENGENALAN Kempen menderma buku di SMK Lutong diadakan setiap tahun sebagai pengisian kepada Bulan Membaca. Jadi pada tahun kempen menderma buku digerakkan sekali lagi dengan program 1 Murid 1 Buku dengan harapan setiap pelajar di SMK Lutong sekurang-kurangnya dapat menyumbang sebuah buku kepada Pusat Sumber SMK Lutong.

MATLAMATMenambahkan koleksi buku Pusat Sumber SMK Lutong untuk kegunaan pelajar.

OBJEKTIF1. Menggalakkan ibu bapa serta guru beramal melalui sumbangan buku-buku yang diber kepada pusat sumber sekolah2. Menambahkan bilangan koleksi buku-buku kepada ratio pelajar dan bilangan buku 1:153. Menambahkan koleksi bacaan di perpustakaan setanding dengan penambahan bilangan murid di SMK Lutong.4. Menjadikan murid berasa bangga dengan sumbangan mereka untuk perkongsian ilmu.

SASARAN1. Semua pelajar dan guru SMK Lutong, Miri.

STRATEGI PELAKSANAAN1. Membawa kertas cadangan untuk dibincangkan dan mendapat persetujuan Tuan Pengetua2. Mengumumkan Kempen kepada pelajar dan guru melalui perhimpunan3. Mengedarkan fliers dengan maklum berkaitan ini4. Pelaksanaan program (kutipan buku)JENIS BUKU YANG DIKEHENDAKI1. Buku Fiksyen Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Cina dan Bahasa Iban.2. Buku bacaan umum (ilmiah)

TARIKH PELANCARAN KEMPEN: Serentak dengan pelancaran Bulan Membaca

TARIH KUTIPAN BUKU : Akan dimaklumkan

PENGURUSAN : Penyelaras- Pn. Catherine anak BilonPn. Beatrice Jeburi Joshua (K)En. Zainal

TEMPAT:Bilik guru SMK LutongLain-lain: Setiap pelajar yang menyumbang akan diberikan markah merit 10. Penyumbang terbanyak akan diberikan markah merit tambahan 20.Perbelanjaan: TiadaPENUTUP

Diharap Kempen Menderma Buku ini mendapat sambutan semua pelajar dan guru.

Disediakan oleh:

Pn. Catherine BilonPenyelaras Kempen Menderma BukuBulan Membaca 2015