dapatan kajian

Post on 06-Mar-2016

19 Views

Category:

Documents

0 Downloads

Preview:

Click to see full reader

DESCRIPTION

dapatan kajian tesis

TRANSCRIPT

DAPATAN KAJIAN

Dalam Ujian Pra, saya mensasarkan sebanyak 20 markah bagi keseluruhan markahnyanyian lagu ‘Tanjung Katong’ yang terdiri daripada empat baris. aya memperuntukkan

sebanyak ! markah dalam setiap baris lagu ‘Tanjung Katong’. aya juga telah meletakkan tahap

pen"apaian murid kepada empat peringkat iaitu angat #aik, #aik, $emah dan angat $emah.

Untuk mengenalpasti tahap pen"apaian murid%murid, saya telah menetapkan had minimum danhad maksima yang perlu di"apai oleh murid%murid bagi mengetahui tahap sebenar mereka. UjianPra ini dijalankan ke atas setiap orang murid se"ara indi&idu atau perseorangan.

Untuk menyelesaikan sesi Ujian Pra ini, saya terpaksa meminjam 'aktu pengajarandaripada rakan seja'at saya agar ujian ke atas murid dapat dilakukan se"ara berterusan. (ni bertujuan untuk membolehkan saya membuat penilaian ke atas setiap orang murid kelas ! Tekunseterusnya mengesan murid%murid yang bermasalah. Penilaian atau Ujian Pra ini mengambilmasa selama hampir dua jam. Di akhir penilaian saya, saya mendapati seramai )* orang muridlulus dan melepasi sasaran penilaian yang saya tetapkan manakala + orang murid men"atatkankeputusan yang agak menge"e'akan saya. #erikut merupakan markah penilaian Ujian Pra yangtelah dijalankan.

top related