1. doa untuk perniagaan (1) pelaris . · pdf filepati rahasia – haji saat jais. (hp: 978...

7
Pati Rahasia Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat Untuk Dunia Akhirat 1 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris Perniagaan. Di Rumah atau di mana-mana di tempat yang sesuai bacalah sebanyak yang mungkin.. Ya Allah Ya Qowiyu Ya Matiin Ya Fattah Ya Razak Dibaca Di dalam Kedai Wa azzin fin nasi bil hajji yak tuka rijalan wa ngala kulli zomirin yak tini min kulli fajjin ngamikin liyas hadu mana fi nga lahum. Sekurang-kurangnya 3 Kali. Insya-Allah Mujarab.

Upload: ngonhan

Post on 06-Feb-2018

378 views

Category:

Documents


7 download

TRANSCRIPT

Page 1: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 1

1. Doa Untuk Perniagaan (1)

Pelaris Perniagaan.

Di Rumah atau di mana-mana di tempat yang sesuai bacalah sebanyak yang mungkin..

Ya Allah Ya Qowiyu Ya Matiin Ya Fattah Ya Razak

Dibaca Di dalam Kedai

Wa azzin fin nasi bil hajji yak tuka rijalan wa ngala kulli zomirin yak tini min kulli fajjin ngamikin liyas hadu mana fi nga lahum. Sekurang-kurangnya 3 Kali. Insya-Allah Mujarab.

Page 2: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 2

2. Doa Untuk Perniagaan (2)

Rahasia Berniaga:-

Untuk maju sesuatu perniagaan dan gemar orang datang membelinya, mahulah dibaca ayat ini semasa hendak membuka pintu pada sebelah pagi ia itu:

Bismillah Hiroh man Nir roh him. Wa iza ro aw tijarotan aw lahwanin fazzu ilaiha wataro kuka ko iman kul maa ngindal lohi hoiran min nal lohi waminat tijaa roti, wal lohhu hoirur rozikin.

Rezeki Makmor

Ayat ini jika di amalkan selalu akan mendapat kesenangan menjauhkan daripada segala balak dan ancaman, menghalau hantu shaitan dan jembalang, bolehlah dibaca pada tempat yang di takuti.

Kepada orang sakit dibacakan kedalam air kemudian diberi ia minum. Insya-Allah mujarab. Inilah ayat seribu dinar:-

Page 3: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3

Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan wa yarzukhu min hoi su la yahtasib, wa man yata wak kal ngala loh hi fahuwa has buhu in nalloh ha bali gu amri hi kod ja nga lal lohu li kul li sai iin kodro.

3. Doa Kerezekian Dan Mendapat Ilmu Yang

Munafaat (1)

Pada ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang masih belajar. Di galakan supaya membaca ayat-ayat atau doa ini sebelum memulakan belajar, sekurang-kurangnya sekali atau 3 kali. Dan pada mereka-mereka yang kesempitan, sama ada berniaga atau di dalam pekerjaan, bacalah ayat-ayat atau doa ini sebanyak-banyak yang mungkin. Lebih-lebih lagi semasa duduk di dalam kedai atau toko. Doa ini juga berupaya untuk menyembuhkan penyakit. Semuga usaha anda Berjaya, Insya-Allah.

Bismillah hirohman Niroh him. Allah humma inna nas aluka ngilman naïf an wakolban hashi ngan wayakinaa shoo dikan wadiinan koiman warizkon wasi ngan wa ngamalan sho lihan washifaa an min kulli da in wa khasnul khotimah.

Dengan Nama Allah Yang maha Pemurah Lagi Maha Pengasih. Wahai tuhan aku mohon akan dikau ilmu yang munafaat dan hati yang khusu’ dan yakin yang benar dan agama (islam) yang kuat dan rezeki yang luas (banyak) dan amal yang solleh dan ubat daripada tiap-tiap penyakit dan mati di dalam iman.

4. Doa Kerezekian Dan Mendapat Ilmu Yang

Munafaat (2)

Page 4: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 4

Doa ini juga untuk anak-anak atau sesiapa sahaja, yang memerlukan mendapat Ilmu yang menafaat, supaya membacanya sebelum memulakan membaca atau mengulang kaji pelajaran. Doa ini juga boleh di gvunakan untuk mendapat rezeki yang halal. Insya-Allah akan mendapat keredoan Allah.

Bismillah hirohman Niroh him. Alloh huma Robbi Zidna ngilman Nafi ngan. Alloh humma rizkon halal lan thoiban.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih. Wahai tuhan tambahlah aku akan ilmu yang munafaat. Wahai tuhan tambahlah akan aku rezeki yang halal lagi baik.

5 Ini Amalan Untuk Pembuka Rezeki

Rasulullah S.A.W bersabda: Siapa yang membaca tiap-tiap hari 100 kali (seratus kali)

Laa Ilaaha Illallaah Al Malikul Haqqul Mu Biinu Muhammadur Rasulullaahi shaa Diqul Wa’dil Amiini.

Ertinya:

Tiada Tuhan selain Allah Tuhan yang Haq serta Nyata Muhammad adalah Utusan Allah yang menjadi janji serta dapat di percaya.

“Maka Allah mempermudahkan Rizqinya serta menghilangkan susahnya, kepahitannya dan kemiskinannya.”

Page 5: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 5

Demikian juga akan di bukakan oleh Allah semua pintu Surga, diselamatkan dari Fitnah Qubur, dilunakkan hatinya, sehingga memiliki watak yang sopan santun. Dan Allah menjadikan tiap-tiap satu kalimat, malaikat yang membaca tasbih serta memintakan ampunan bagi orang yang membacanya. Demikianlah keterangan yang terdapat di dalam Kitab Syamsul MA’ARIF.

6. Kerezekian :-Syarah Dan Penjelasan

Tentang Hati Surah Al-Anam.

Membaca hati Surah AL-AN’AM besar sekali pahalanya diantaranya:-

Jika ingin Rizqinya luas maka bacalah ayat ini lapan kali ( 8 x).

Jika ingin terhindar dari Fitnah maka bacalah ayat ini Sembilan Kali (9 x) dalam sehari semalam.

Jika anda menginginkan seorang perempuan, maka amalkan ayat ini tujuh (7) malam.

Jika anda menghendaki turunkan hujan, maka bacalah ayat ini tiga ratus kali (300 x) di dalam Masjid insya Allah Tuhan berkenan mengabulkan permohonan anda.

Jika anda berkeinginan kuat berjalan, bacakanlah hati Surat Al-An’am tiga kali (3 x) dengan menahan nafas, kemudian ditelan, insya Allah anda akan kuat berjalan.

Jika anda ingin di cintai oleh musuh anda atau orang lain, maka berpuasalah dan bacalah ayat ini sebanyak tujuh puluh kali (70 x) pada tengah malam, insya Allah orang yang anda tuju akan merasa saying kepada anda.

Jika anda ingin selamat dan bebas dari mara-bahaya, maka ambillah air di masukkan kedalam mangkok putih dan bacakan ayat ini enam puluh kali (60 x) kemudian di minum atau diminumkan orang lain yang mengalami musibah tersebut, insya Allah selamat dan bebas dari mara-bahaya.

Page 6: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 6

Laa Tudri Kuhul Abshaaru Whuwa Yudrikul Abshaara Wahuwal Lathiiful Khabiiru.

Ertinya:

ALLAH tidak dapat dicapai oleh penglihatan mata, sedang ALLAH melihat segala apa yang kelihatan, ALLAH maha halus lagi maha mengetahui.

7. Khasiat Dan Faedah Bismillah

Tiap-tiap orang Islam sudah pasti kenal atau tahu apa itu ayat Bismillah. Sudah menjadi darah daging pada mereka kerana setiap perbuatan di dahulukan dengan pembacaan Bismillah. Tetapi bagaimana kemukjizatan itu jarang orang yang tahu, kerana belum membuktikannya. Moga-moga dengan membaca keterangan ini akan menambah kenyakinan anda. Bagaimana cara mengucapkannya dan apa khasiatnya itulah yang jadi persoalannya. Hingga kini kebanyakan kita asal mengucapkannya sahaja. Maka satu ucapan kalimah Bismillah yang disertakan dengan ilmu dan kenyakinan akan lain efeknya dari pada yang diucapkan asal mengucapkan sahaja. Apalagi kalau Cuma ikut-ikutan sahaja.

Di bawah ini dicantumkan keterangan dari kitab “Syamsul Ma’arif Elkubro” oleh Syeikh Ahmad bin Ali Al-Buuni:-

Dari Abu Saied Alkhudri radialoohu anh berkata: Aku mendengar Ibnu Abas (pokok asal) maka asas tiap-tiap kitab ialah Al-Qur’an karim. Asas Al-Qur’an ialah Surat Alfatihah dan asas Alfatihah adalah Bismillah Hirrohmaan Nirrahiim. Jika engkau merasa sakit kepala atau mendengar orang sakit cubalkah engkau gunakan asas itu.

Suatu keterangan dari Abdullah bin Umar Rda. Barang siapa mempunyai suatu hajat (maksud) hendaklah ia puasa sunat Hari Rabu, Khamis dan Jumaat kemudian mandi lalu pergi ke Mesjid kemudian ia bersedekah kepada fakir miskin sewaktu ia jalan

Page 7: 1. Doa Untuk Perniagaan (1) Pelaris . · PDF filePati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070) Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 3 Wa mai yat takil loh ha yaj ngal lahu mahrajan

Pati Rahasia – Haji Saat Jais. (Hp: 978 1 1070)

Ilmu Hikmat – Untuk Dunia Akhirat 7

menuju ke Mesjid. Dan setelah selesai ia sembahyang Juma’at hendaklah ia mendoa Seperti ini:

Alloohumma innii as-aluka bi-ismikal aziimi bismillahir rohmaanir rohim, alldzii la ilaahi illaahua aalimul ghoibi wasy syahaadati huwar rohmaanur rohiim as-a’luka bi-ismikal ladzii mala-us samaawaati wal-ardhi. Wa as-aluka bi-as-aluka bismilaahir rohmaanir rohiim allazii anat lahul wuhjunuuhu wa kho-sya’at lahul ash waati wa wajilatil quluubu min khusy-yatihi an tusholliya ‘alaa sayyidina muhammadin wa alaa aalihii wa shohbiihii wa salam wa an taqdii haajaati……

Kemudian anda langsung sebut apa maksud anda itu. Insya-Allah maksud anda di Istajabah oleh Allah Ta’ala dengan berkat Bismillah itu

Dibaca di dalam kedai sebanyak 35 kali , insya-Allah akan dapat melariskan perdagangan anda. Di baca 35 kali di dalam rumah dapat mengharmoniskan hubungan kekeluargaan.