minit mesyuarat jawatankuasa unit sahsiah pertama 2015

3
1 MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA UNIT SAHSIAH PERTAMA 2015 Tarikh : 27 Januari 2015 Masa : 2.00 petang Tempat : Bilik Mesyuarat HADIR : TIDAK HADIR: Pn Nur Hafidzah Binti Yaakob (Cuti Bersalin) 1.0 UCAPAN ALUAN PENGERUSI MAJLIS 1.1 Pengerusi majlis En Zaib Bin Taib, Pen. Kanan Hal Ehwal Murid mengucapkan terima kasih di atas kehadiran semua Ahli Jawatankuasa sahsiah yang dapat hadir pada mesyuarat kali pertama pada tahun 2015. Beliau berharap semoga semua program yang dirancang pada tahun ini akan berjalan dengan lancar terutamanya Usrah Badar dan pelaksanaan Sumur. Beliau juga berharap semua ahli jawatankuasa ini dapat memberikan komitmen yang baik dalam semua program yang dirancang. 1.2 Pada tahun ini, pengerusi amat berharap pelaksanaan program SUMUR dapat ditambahbaikan. 1 En Sirajuddin Bin Hj Hamid Pengetua 2 En Ahmad Dusukhi Bin Othman PK 1 3 En Zaib Bin Taib PK Hem 4 En Abu Bakar Bin Othman PK ko 5 Pn Solahiyah Binti Mahmud Penyelaras 6 En Ghazali Bin Ishak 7 En Mohamad Fuzi Bin Mohamad Saad 8 En Mohd Fakrurazi Bin Ghazali 9 Pn Shuhaily Binti Abdul 10 Pn Rosnah Binti Othman 11 Pn Mariam Binti Jaafar

Upload: amirshaukhi

Post on 17-Dec-2015

289 views

Category:

Documents


28 download

DESCRIPTION

mesyuarat

TRANSCRIPT

MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA UNIT SAHSIAH PERTAMA 2015 Tarikh : 27 Januari 2015Masa : 2.00 petangTempat : Bilik Mesyuarat HADIR :1En Sirajuddin Bin Hj HamidPengetua

2En Ahmad Dusukhi Bin OthmanPK 1

3En Zaib Bin TaibPK Hem

4En Abu Bakar Bin OthmanPK ko

5Pn Solahiyah Binti MahmudPenyelaras

6En Ghazali Bin Ishak

7En Mohamad Fuzi Bin Mohamad Saad

8En Mohd Fakrurazi Bin Ghazali

9Pn Shuhaily Binti Abdul

10Pn Rosnah Binti Othman

11Pn Mariam Binti Jaafar

TIDAK HADIR:Pn Nur Hafidzah Binti Yaakob (Cuti Bersalin)1.0 UCAPAN ALUAN PENGERUSI MAJLIS

1.1 Pengerusi majlis En Zaib Bin Taib, Pen. Kanan Hal Ehwal Murid mengucapkan terima kasih di atas kehadiran semua Ahli Jawatankuasa sahsiah yang dapat hadir pada mesyuarat kali pertama pada tahun 2015. Beliau berharap semoga semua program yang dirancang pada tahun ini akan berjalan dengan lancar terutamanya Usrah Badar dan pelaksanaan Sumur. Beliau juga berharap semua ahli jawatankuasa ini dapat memberikan komitmen yang baik dalam semua program yang dirancang.

1.2 Pada tahun ini, pengerusi amat berharap pelaksanaan program SUMUR dapat ditambahbaikan.

2.0 PEMBENTANGAN PERANCANGAN BIRO SAHSIAH

Penyelaras unit Sahsiah membentangkan beberapa program utama biro Sahsiah, seperti berikut:

2.1. Usrah Badar

2.1.1 Setiausaha memaklumkan bahawa usrah badar akan diadakan pada hari Rabu jam 3.00 petang iaitu minggu keempat setiap bulan. Pembahagian kumpulan adalah mengikut menengah tingkatan. 2.1.2Selain itu, semua guru adalah murabbi dan terlibat secara langsung dalam usrah pelajar dan usrah akan dilaksanakan di dewan dan kelas-kelas.

Tindakan : Setiausaha Sumur

2.2Program Sumur

2.2.1 Penyelaras SUMUR memaklumkan bahawa pelancaran Program Sahsiah Unggul Murid (SUMUR) akan dilaksanakan pada 15 Februari pada perhimpunan pagi. Murabbi dan Naqib/Naqibah akan diberikan watikah perlantikan.

2.2.2 Program Usrah sebagai medium Program Sumur akan dilaksanakan pada bulan Mac, disebabkan kekangan aktiviti/program yang lebih penting. Guru juga bertanggungjawab untuk memastikan Nuqaba mengisi borang program Sumur Budi Bahasa, Mutadayyin, Keterampilan diri dan Jati Diri dan menyerahkan borang yang telah diisi kepada setiausaha sumur mengikut jadual yang telah ditetapkan.

Tindakan : semua guru

3.0 HAL-HAL LAIN 3.1 En Zaib berharap supaya guru dapat hadir dalam usrah pelajar dan dapat memberi bimbingan kepada nuqaba dan naqibat supaya usrah akan lebih menarik dan dapat memberi keyakinan kepada naqib/naqibah untuk memimpin usrah mereka.

3.2 Pn Shuhaily memaklumkan bahawa program lain yang dirancang pada tahun ini antaranya :

a. Kempen program Sumur dan badarb. Qiamullail perdana akan dilaksanakan pada bulan Meic.Bacaan al Quran dan Yasin d. Buletin Sumur Mei dan Ogose.Hari-hari kebesaran Islam akan dilaksanakan berdasarkan takwim sekolahTindakan : S/U program

3.3 Perancangan Sahsiah pada tahun ini seperti lampiran. (Rujuk Lampiran)

Disediakan oleh , Disahkan oleh ,

.... (PN SOLAHIYAH BINTI MAHMUD ) Penyelaras Sahsiah Unggul Murid (SUMUR)