minit mesy ict 2 2012

5
SK TAMAN KOPERASI POLIS TAMAN KOPERASI POLIS FASA 2 68100 KUALA LUMPUR MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI / KOMPUTER DALAM P & P KALI 2/2012. TARIKH : 13 OGOS 2012 HARI : ISNIN MASA : 1.40 PETANG TEMPAT : BILIK GERAKAN SKTKP KEHADIRAN 1. Abd.Rahman Shahadat. 2. Siti Mariam Kasim. 3. Ratna Wati Mohd Nordin. 4. Ibni Hajar B Harun. 5. Hasfarina Abu Hassan. 6. Ismawati Ismail. 7. Syafariza Abd Wahab. 8. Zainatul Akmal Mustafar. 9. Rozimah Sulong. 10. Intaz Sakinaz Nohammed Zamar. 11. Noorkhairani Ahmad. 12. Madihah Md. Ismail. 13. Hazira Che Husin. 14. Mohd Sabrinordin Mohd Yusoff. 15. Asmaizah Ismail. 16. Nor Azila Mat Saad. 17. Mahfuzah Mohd Radzi. 18. Shahril Anuar Shahidan. TIDAK HADIR 1. Hjh Rosnah Osman (Bersebab) 2. Vasthala a/p Ramasamy (Bersebab) 3. Samihah Abdullah (Bersebab) 4. Hazlinda Abdul Hak (Bersebab) 5. Rozana Abdul Halim (Bersebab) 6. Yusrinizam Mohamed Yusoff (Bersebab) 7. Siti Aziah Mohd Moor (Bersebab)

Upload: ibnihajar

Post on 25-Dec-2015

227 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

sktkp

TRANSCRIPT

Page 1: Minit Mesy ICT 2 2012

SK TAMAN KOPERASI POLISTAMAN KOPERASI POLIS FASA 2

68100 KUALA LUMPUR

MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI / KOMPUTER DALAM P & P KALI 2/2012.

TARIKH : 13 OGOS 2012HARI : ISNIN

MASA : 1.40 PETANGTEMPAT : BILIK GERAKAN SKTKP

KEHADIRAN1. Abd.Rahman Shahadat.2. Siti Mariam Kasim.3. Ratna Wati Mohd Nordin.4. Ibni Hajar B Harun.5. Hasfarina Abu Hassan.6. Ismawati Ismail.7. Syafariza Abd Wahab.8. Zainatul Akmal Mustafar.9. Rozimah Sulong.10. Intaz Sakinaz Nohammed Zamar.11. Noorkhairani Ahmad.12. Madihah Md. Ismail.13. Hazira Che Husin.14. Mohd Sabrinordin Mohd Yusoff.15. Asmaizah Ismail.16. Nor Azila Mat Saad.17. Mahfuzah Mohd Radzi.18. Shahril Anuar Shahidan.

TIDAK HADIR1. Hjh Rosnah Osman (Bersebab)2. Vasthala a/p Ramasamy (Bersebab)3. Samihah Abdullah (Bersebab)4. Hazlinda Abdul Hak (Bersebab)5. Rozana Abdul Halim (Bersebab)6. Yusrinizam Mohamed Yusoff (Bersebab)7. Siti Aziah Mohd Moor (Bersebab)8. Badariah Sulaiman (Bersebab)

Page 2: Minit Mesy ICT 2 2012

1.Ucapan Pengerusi.

1.1 Pengerusi mengucapkan terima kasih kepada semua Ahli JawatanKuasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi / Komputer Dalam P & P dan guru-guru yang juga turut serta dalam mesyuarat JawatanKuasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi / Komputer Dalam P & P kali kedua bagi tahun 2012.

2. Membentang dan mengesahkan minit mesyuarat.

2.1 Minit mesyuarat kali pertama 2012 telah dibentangkan oleh En. Ibni Hajar B Harun selaku setiausaha JawatanKuasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi / Komputer Dalam P & P.

2.2 Minit disahkan oleh : Pn.Intan Sakinaz Bt Mohamed Zamar.2.3 Disokong oleh : Pn. Zainatul Akmar Bt Mustafar

3. Perkara Berbangkit. 3.1.1.3 Pengerusi meminta semua guru-guru menggunakan kemudahan peralatan ICT yang dibekalkan oleh KPM antaranya projektor yang telah dipasang di dalam kelas untuk pengajaran dan pembelajaran dengan sebaik mungkin. Serkiranya peralatan tersebut tidak digunakan oleh guru-guru kemungkinan peralatan tersebut akan rosak.

Tindakan : Makluman

3.2 1.5 Berkaitan aduan kerosakan peralatan ICT pengerusi mengingatkan supaya sentiasa membuat laporan kepada setiausaha dan juruteknik supaya laporan secara online boleh dibuat dengan segera kepada pihak BTPNKL. Guru-guru memohon pihak sekolah dapat menyediakan cartridge untuk mesin pencetak HP yang berada di bilik komputer A sekiranya telah dibaiki.

Tindakan:

Setiausaha/Juruteknik

3.3. 3.4 Guru-guru yang menggunakan komputer riba milik sekolah perlulah dijaga dengan baik. Jangan tinggal di merata-rata tempat. Sekiranya guru-guru hendak menggunakannya boleh ambil dan setelah selesai menggunakan komputer riba tersebut perlu dipulangkan semula.

Tindakan : Makluman

3.4.3.5 Encik Shahril Anuar Shahidan menyatakan projektor dari blok PPKI sebelum ini ada dicadangankan oleh Puan Syafariza supaya ditempatkan di makmal sains, kini telah dipindahkan ke makmal komputer blok F bawah menggantikan projektor yang telah dilupuskan.

Tindakan : Makluman

Page 3: Minit Mesy ICT 2 2012

3.5 5.1 Pengerusi memaklumkan guru yang ingin menggunakan makmal komputer mestilah mengikut jadual dan takwim yang telah disediakan. Guru mestilah bersama-sama dengan murid ketika berada dalam makmal komputer.Murid dilarang masuk tanpa guru.

4.Penyelenggaraan ICT.

4.1 Penyelenggaraan peralatan ICT yang telah dilaporkan kepada pihak BTPNKL telah pun dibaikpulih melalui kontraktor yang dilantik oleh pihak BTPNKL. Peralatan yang telah dibaiki ialah sebuah mesin pencetak HP di bilik komputer A, sebuah mesin pencetak Samsung di pusat akses, sebuah mesin pencetak Samsung PPKI, sebuah mesin pencetak HP di pra sekolah dan sebuah komputer di pra sekolah.

Tindakan : Makluman

5.Makluman Penarafan SSQS.

5.1 Panarafan SSQS bagi tahun 2012 sedang dijalankan dan akan berakhir pada pertengahan September. Keputusan bagi penarafan SSQS bagi tahun 2012 ialah tiga bintang. Guru-guru disarankan meningkatkan penggunaan peralatan ICT serta bahan bantu mengajar secara online contohnya CerdikNet dan EduWebTV. Tindakan : Makluman

6. Pelupusan.

6.1 Pelupusan komputer di makmal F bagi tujuan penggantian komputer baru pada tahun 2010 telah pun selesai. Pihak Jabatan Pelajaran Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Unit Aset telah pun mencadangkan cara pelupusan iaitu dijual. Pihak Jabatan telah memilih kontraktor untuk tujuan tersebut dan semua peralatan telah pun dijual dengan nilai RM 300.

Tindakan : Makluman

6.2 Pengerusi juga memaklumkan peralatan ICT lain yang sudah cukup tempoh pengggunaan perlu dilupuskan dengan segera sepaya kita dapat menjimatkan ruang untuk menyimpan peralatan tersebut.

Tindakan : Pegawai Aset/GPB/Juruteknik

7.Hal-hal lain.

7.1 Kedudukan komputer di tempat Puan Sathia Vaani perlu dialihkan supaya memberikan ruang kepada guru lain untuk duduk di situ. Di cadangkan komputer tersebut di ubah ke bilik komputer blok A. Komputer tersebut masih boleh digunakan manakala mesin pencetak telah rosak.

Tindakan : Setiausaha/Juruteknik

Page 4: Minit Mesy ICT 2 2012

7.2 Puan Siti Mariam Bt Kasim memaklumkan PPKI masih memerlukan sekurang-kurangnya 3 unit komputer bagi tujuan P n P murid-murid PPKI.

Tindakan : Setiausaha

7.3 Puan Siti Mariam Bt Kasim juga memohom kepada pihak sekolah sekiranya ada peruntukkan untuk menyambung talian internet ke blok PPKI melalui pusat akses. Wifi dari bilik guru agak lemah isyaratnya di blok PPKI.

Tindakan : Sekolah/Setiausaha

8. Ucapan Penagguhan

Mesyuarat ditangguhkan jam 2.50 petang

Disediakan oleh : Disahkan Oleh:

………………………………………….. …………………………………………(EN.IBNI HAJAR BIN HARUN) (EN.ABD RAHMAN BIN SHAHADAT)Setiausaha Guru Besar.JK TMK / KDP Sk Taman Koperasi PolisSk Taman Koperasi Polis Kuala Lumpur.Kuala Lumpur.