minit kh kali kedua 2010

4
SK TAMAN INDERAWASIH, 13600 PERAI, PULAU PINANG. MINIT MESYUARAT PANITIA KEMAHIRAN HIDUP KALI KEDUA 2010 TARIKH : 12 OGOS 2010 (KHAMIS) MASA : 1.30 PETANG TEMPAT : BILIK GURU SKTI KEHADIRAN : 1. EN . MUHAMMAD ADNAN B ISMAIL ( KETUA PANITIA) 2. PN. SITI SARA BT ABU BAKAR ( SETIAUSAHA) 3. PN. HALIMAH BT NGAH (GURU PELATIH) 4. PN. ROSMAWATI BT MUSTAPA (GURU PELATIH) UCAPAN ALUAN PENGERUSI Pengerusi mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang sudi meluangkan masa menghadiri mesyuarat panitia kali ini terutama kepada dua orang guru pelatih dari Institut PerguruanTuanku Bainun, Bukit Mertajam , Pulau Pinang yang sedang menjalani latihan perguruan di sekolah ini. Pengerusi juga memohon setiausaha mendokumentasikan laporan mesyuarat dan mengemaskinikan fail panitia. MEMBENTANG DAN MENGESAHKAN MINIT Minit mesyuarat Panitia Kemahiran Hidup kali pertama telah Disahkan oleh : En. Muhammad Adnan Bin Ismail Disokong oleh : Pn. Siti Sara Bt Abu Bakar

Upload: ctsara3

Post on 16-Nov-2015

241 views

Category:

Documents


2 download

DESCRIPTION

MINIT KH

TRANSCRIPT

SK TAMAN INDERAWASIH, 13600 PERAI, PULAU PINANG.

MINIT MESYUARAT PANITIA KEMAHIRAN HIDUP KALI KEDUA 2010

TARIKH : 12 OGOS 2010 (KHAMIS)MASA : 1.30 PETANGTEMPAT : BILIK GURU SKTIKEHADIRAN : 1. EN . MUHAMMAD ADNAN B ISMAIL ( KETUA PANITIA) 2. PN. SITI SARA BT ABU BAKAR ( SETIAUSAHA) 3. PN. HALIMAH BT NGAH (GURU PELATIH) 4. PN. ROSMAWATI BT MUSTAPA(GURU PELATIH)UCAPAN ALUAN PENGERUSIPengerusi mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang sudi meluangkan masa menghadiri mesyuarat panitia kali ini terutama kepada dua orang guru pelatih dari Institut PerguruanTuanku Bainun, Bukit Mertajam , Pulau Pinang yang sedang menjalani latihan perguruan di sekolah ini. Pengerusi juga memohon setiausaha mendokumentasikan laporan mesyuarat dan mengemaskinikan fail panitia.

MEMBENTANG DAN MENGESAHKAN MINITMinit mesyuarat Panitia Kemahiran Hidup kali pertama telah Disahkan oleh : En. Muhammad Adnan Bin IsmailDisokong oleh : Pn. Siti Sara Bt Abu Bakar

PERKARA BERBANGKIT1. PENULISAN RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

1.1 Rancangan Pengajaran Harian (RPH) telah dilaksanakan mengikut format yang telah ditetapkan, berdasarkan Perancangan Tahunan di dalam sukatan pelajaran KBSR yang baru .

Tindakan : Semua Guru Panitia3. PEMBELIAN DAN PENGURUSAN STOK3.1 Pengerusi telah menguruskan pembelian bahan dan peralatan Kemahiran Hidup melalui pembekal yang telah dibenarkan oleh pihak pentadbir. 3.2 Peralatan yang dibeli untuk keperluan untuk P&P bagi tahun 2010 adalah hasil perbincangan bersama semua guru KH.Tindakan : Pengerusi dan Semua Guru.

4. HAL-HAL LAIN. 4.1 Pengerusi terlebih dahulu memperkenalkan guru-guru pelatih yang menjalani latihan perguruan selama lebih kurang tiga bulan di sekolah ini. Pengkususan major guru pelatih ini adalah mata pelajaran Kemahiran Hidup. Guru-guru ini akan mengambil alih kelas berikut sepanjang tempoh praktikum.1. Halimah Bt Ngah mengajar kelas 4T,6T, 6K dan 6I2. Rosmawati Bt Mustapa - mengajar kelas 4K, 5T dan 5K.4.3 Bengkel Kemahiran Hidup semakin bersih dan ceria dengan bantuan daripada guru-guru pelatih .4.4 Pembelian peralatan KHBerdasarkan invois yang diterima jumlah perbelanjaan adalah seperti berikut;1. Juta Johan Enterprise RM 1, 520.002. Teras Bistari Enterprise RM 787.60Pengerusi memaklumkan peralatan KH yang baru dibeli belum lagi dimasukkan ke dalam buku stok.4.5 Analisa Kemahiran Hidup PKBS 1Secara keseluruhan prestasi pencapaian KH adalah amat memuaskan.Tahun 4BILMURIDGREDAGREDBGREDC% LULUSGREDDGREDE% GAGAL

593417594.9305.1

Tahun 5BILMURIDGREDAGREDBGREDC% LULUSGREDDGREDE% GAGAL

511192282.49017.6

Tahun 6BILMURIDGREDAGREDBGREDC% LULUSGREDDGREDE% GAGAL

6110331595.1304.9

4.6 Pengerusi mengingatkan guru agar menyediakan soalan peperiksaan untuk PKBS 2 dalam tempoh yang telah ditetapkan bagi mengelakkan sebarang kesulitan.

UCAPAN PENANGUHAN Pengerusi menangguhkan mesyuarat pada jam 2.30 ptg dan berharap semua perancangan panitia akan berjalan dengan lancar .

Disediakan oleh : Setiausaha Panitia Kemahiran Hidup