minit ke-1(2014)

6
SEKOLAH KEBANGSAAN DATO’ INAS 73100 JOHOL, NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS. TEL: 06-4369533 fax : 06-4368180 Ruj. Tuan : Ruj. Kami : Tarikh : . MINIT MESYUARAT KURIKULUM KALI KE-1/2014 _ Tarikh : 26 Disember 2013 Hari : Khamis Masa : 10.00 pagi Tempat : Bilik Mesyuarat SKDI Kehadiran : BIL. NAMA GURU JAWATAN 1. Tn Hj Kamal bin Abdul Rahman Guru Besar/Pengerusi 2. En. Muhamad Hairell bin Jamil GPK 1/Naib Pengerusi 3. Pn. Maliza bt Nordin AJK 4. En. Mohd Ramzu Nasri Abd Razak AJK 5. En. Mohamad Saifuddin Abd Razak AJK 6. Pn. Nurrul Azlina bt Kamaruzaman AJK 7. Pn. Sabariah bt Musa AJK 8. En. Mohamad Faiz bin Hazman AJK 9. 10. Pn Norhaslinda bt Abd Malek Pn. Nooraini bt Abd Wahab AJK AJK 11. 12. 13. Pn. Nazirah bt Mohd Nazir Cik Noorzakiah bt Sulaiman Pn. Suzilawati bt Maamor AJK AJK Setiausaha Tidak Hadir (Dengan Izin) Tiada Agenda Mesyuarat : 1. 2. Ucapan Guru Besar/Pengerusi Majlis Membincang Dan Mengesahkan Minit Mesyuarat Kali Ke-3/2013

Upload: hasifah-hashim

Post on 01-Oct-2015

233 views

Category:

Documents


1 download

DESCRIPTION

minit

TRANSCRIPT

SEKOLAH KEBANGSAAN DATO INAS73100 JOHOL,NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS.

TEL: 06-4369533 fax : 06-4368180

Ruj. Tuan:

Ruj. Kami:

Tarikh:

.

MINIT MESYUARAT KURIKULUM KALI KE-1/2014_

Tarikh: 26 Disember 2013

Hari: Khamis

Masa: 10.00 pagi

Tempat: Bilik Mesyuarat SKDI

Kehadiran :

BIL. NAMA GURU JAWATAN

1.Tn Hj Kamal bin Abdul RahmanGuru Besar/Pengerusi

2.En. Muhamad Hairell bin Jamil GPK 1/Naib Pengerusi

3.Pn. Maliza bt NordinAJK

4.En. Mohd Ramzu Nasri Abd RazakAJK

5.En. Mohamad Saifuddin Abd Razak AJK

6.Pn. Nurrul Azlina bt KamaruzamanAJK

7.Pn. Sabariah bt MusaAJK

8.En. Mohamad Faiz bin HazmanAJK

9.10.Pn Norhaslinda bt Abd MalekPn. Nooraini bt Abd WahabAJKAJK

11.12.

13.

Pn. Nazirah bt Mohd NazirCik Noorzakiah bt Sulaiman

Pn. Suzilawati bt MaamorAJKAJKSetiausaha

Tidak Hadir (Dengan Izin)

Tiada

Agenda Mesyuarat :

1.2.

3.

4.

5.

6.

Ucapan Guru Besar/Pengerusi MajlisMembincang Dan Mengesahkan Minit Mesyuarat Kali Ke-3/2013Perkara Berbangkit

Pembentangan Jawatankuasa Kurikulum 2014Hal-hal LainUcapan Penangguhan

1.

Ucapan Pengerusi Majlis

1.11.2

1.31.4

1.5

1.6Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih di atas kehadiran semua guru pada mesyuarat kali ini.

Pengerusi juga mengucapkan selamat datang kepada 2 orang guru baru iaitu Pn Norhaslinda bt Abd Malek dan En Mohammad Faiz bin Hazman yang menggantikan En Afifi bin Ahmad Pahmin dan En Hasrul Husaini bin Ismail yang telah berpindah ke negeri masing-masing.

Pengerusi menyatakan bahawa mesyuarat Hal Ehwal Murid dan Ko-kurikulum yang dijadualkan pada esok hari terpaksa ditunda dan akan diadakan pada hari Sabtu selepas pendaftaran murid-murid selesai kerana Guru Besar perlu menghadiri mesyuarat pada esok hari di PPD.Pengerusi memaklumkan bahawa Pn Maliza tidak lagi mengendalikan kedai buku dan kini kedai buku tersebut akan diambil alih oleh orang lain yang akan ditetapkan nanti.

Pengerusi memperingatkan kepada semua guru bahawa sebagai seorang penjawat awam, guru-guru perlu mematuhi perintah-perintah am dan pekeliling yang telah ditetapkan dan guru-guru juga perlu faham dan hafal aspirasi pelajar yang merupakan satu perkara penting di dalam profession perguruan.Sekolah akan dilawati sama ada oleh Pegawai PPD atau JPNS pada 3 Januari 2014 berikutan dengan kejayaan sekolah mendapat keputusan cemerlang. Pengerusi memperingatkan semua guru untuk bersiap sedia dan segala minit mesyuarat telah disiapkan.

Makluman dan Tindakan : Semua Guru

2.Membentang dan Mengesahkan Minit Mesyuarat Kali ke-3/2013

2.1

Setiausaha Kurikulum , Pn Suzilawati bt Maamor membentangkan minit mesyuarat kali ke-3/2013 untuk disahkan.

Disahkan oleh : Pn Nazirah bt Mohd NazirDisokong oleh : En Mohd Ramzu bin NasriMakluman: Semua Guru

3.Perkara Berbangkit

3.13.2

3.3Guru Besar menyatakan bahawa sekiranya guru-guru ada sebarang masalah kesihatan ,sila maklumkan kepada Guru Besar sebelum proses pengajaran dan pembelajaran bermula.( Merujuk 1.4 Minit Mesyuarat kali ke-3/2013)En Hairell memaklumkan bahawa semua guru Tahun 6 yang mengajar matapelajaran teras perlu membuat post-mortem dan diserahkan kepada Guru Besar sebelum 10 dan 11 Januari kerana Guru besar akan membentangkan maklumat tersebut semasa mesyuarat di PPD nanti.( Merujuk 6.1 Minit Mesyuarat kali ke-3/2013)

En Hairell juga memaklumkan bahawa surat memohon sekolah sebagai pusat peperiksaan telah dihantar semasa cuti sekolah dan mengharapkan surat itu akan diluluskan berikutan sekolah ini telah lengkap untuk dijadikan sebagai pusat peperiksaan. (Merujuk 6.4 Minit Mesyuarat kali ke-3/2013)Makluman : Semua Guru

4.

Pembentangan Jawatankuasa Kurikulum 2014

4.14.2

4.3

4.4

4.5

4.6

4.7

4.8

4.9

4.10

4.11

En Hairell membentangkan Jawatankuasa Kurikulum 2014 berdasarkan maklumat yang telah diedarkan kepada semua guru.En Hairell memaklumkan bahawa pada tahun ini berlaku perubahan dari segi jawatankuasa yang dipegang oleh guru-guru di mana seorang guru akan menjadi ketua bagi beberapa panitia yang dipegang mengikut matapelajaran yang diajar oelh guru tersebut. Setiap minit mesyuarat yang dikeluarkan perlu dimasukkan ke dalam fail panitia masing-masing.En Mohamad Faiz akan mengambil alih tugas-tugas En Hasrul dan begitu juga dengan Pn Norhaslinda yang akan mengambil alih tugas-tugas En Afifi.En Hairell juga membentangkan jawatankuasa kecil kurikulum dan jawatankuasa kecil panitia serta senagai guru kelas bagi Tahun 2014 yang telah berlaku beberapa perubahan dari Tahun 2013. En Hairell membentangkan Jadual Guru Bertugas Mingguan bagi Tahun 2014 yang disertakan bersama-sama Aturcara Perhimpunan Mingguan yang perlu dilaksanakan oleh setiap guru yang menjadi guru bertugas pada minggu tersebut.Perhimpunan pagi tetap akan diadakan seperti biasa walaupun sekolah akan bermula pada hari Khamis iaitu pada 02 Januari 2014.Jadual Perincian Persekolah Mengikut Penggal juga disertakan untuk makluman dan tindakan guru-guru untuk dimasukkan ke dalam BUku Rekod Mengajar 2014.

Guru Besar memaklumkan bahawa sekolah masih belum menerima Buku Rekod Mengajar dan guru-guru diminta mengambil buku tersebut selewat-lewatnya hari selasa (31 Disember 2013 ) sekiranya telah sampai untuk persediaan mengajar pada hari Khamis nanti.En Hairell meminta semua guru untuk menyemak jadual waktu yang telah diedarkan dan berharap semua guru boleh mengajar berdasarkan jadual yang telah diberikan. Setakat ini , minit mengajar guru yang paling tinggi adalah Pn Nazirah kerana atas permintaan beliau yang ingin mengajar matapelajaran PJ dan PK. Eh Hairell memaklumkan terdapat pertukaran jadual di antara matapelajaran PK, Muzik dan Pendidikan Seni. Guru-guru yang berkenaan boleh berbincang bersama untuk pertukaran tersebut. Di atas perbincangan yang telah dipersetujui, En Hairell memaklumkan bahawa cuti peristiwa untuk perayaan akan diambil pada 7 oktober 2014 dan 26 Mei 2014. Manakala cuti peristiwa bukan perayaan akan ditetapkan kemudian.

Makluman : Semua Guru

5.Hal-hal Lain

5.1

5.2

5.3

En Hairell memaklumkan bahawa senarai yuran dan pembelian buku telah dihantar kepada penjaga dan selebihnya ada pada kerani.Pn Nurrul memaklumkan bahawa semua buku teks Tahun 4 merupakan buku baharu dan telah diberi kepada sekolah mengikut bilangan murid sahaja. Guru-guru Tahun 4 perlu membeli buku teks sendiri untuk digunakan dalam pengajaran.En Mohd Faiz menyatakan bahawa beliau tidak pernah mengajar Matematik dan mengambil tanggungjawab ini sebagai satu amanah dan mengharapkan guru-guru pakar Matematik sekolah ini dapat membantunya dalam pengajaran.Tindakan: Guru MT

6.Ucapan Penangguhan

6.1

6.2

6.3Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih kepada En hairell di atas semua pembentangan jawatankuasa kurikulum sebentar tadi dan mengharapkan semua guru telah faham tugas masing-masing dengan jelasnya.Pengerusi berharap semua guru dapat menjalankan tugas pada Tahun 2014 dengan jayanya dan dapat mengulangi kembali kecemerlangan sekolah ini dalam peperiksaan UPSR pada tahun ini.

Beliau menangguhkan mesyuarat pada jam 12.00 tengahari.

Disediakan oleh : Disemak oleh :

______________________ ________________________

(Pn. Suzilawati bt Maamor) (En Muhamad Hairel bin Jamil)

Setiausaha Kurikulum Guru Penolong Kanan 1

SKDI SKDI

Disahkan oleh :

________________________

(Hj Kamal bin Abdul Rahman)

Guru Besar